اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد تخته افرا

کاربرد تخته افرا تقریبا در تمامی صنایع مرتبط با چوب دیده می شود. استحکام بالا در کنار دوام مطلوب، سختی مناسب و زیبایی در عین حال قیمت مناسب آن از جمله ویژگی هایی می باشند که چوب افرا را به یک چوب مناسب به جهت کار در انواع مختلف کاربرد های چوب تبدیل نموده است.

کاربرد تخته افرا، از زیباسازی باغ تا زیباسازی خانه ها

کاربرد تخته افرا را می توان در تمام مناطق دنیا و در نزد تمامی صنعتگران عرصه ی چوب در هر نقطه از دنیا مشاهده کرد، اما وقتی کشوری خود منبع تولید چوب افرا باشد و درخت افرا در آن به وفور یافت بشود، قطعاً بیش از دیگر جوامع از این چوب استفاده خواهد کرد. ایران سرزمین افرا است.

این درخت در جای جای ایران به خصوص در شمال کشور به خوبی رشد می کند و به وفور یافت می شود. البته درخت افرا انواع گوناگونی دارد که همگی آنها مناسب به جهت کار با چوب نیستند. برخی از گونه های افر در کاربرد هایی به مانند تزیین باغ و خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اما گونه های مناسب به جهت تولید چوب در درخت افرا نیز در سرزمین ایران به خوبی دیده می شود. درخت افرا بیشتر در خاک های اسیدی می تواند به خوبی رشد نماید و در همین نوع از خاک است که باعث می شود تا چوب افرا، چوب مطلوب تری از لحاظ استحکام و زیبایی باشد.

گونه های تخته افرا

افرا در گونه های مختلفی وجود دارد که از آن جمله می توان به انواع زیر اشاره کرد:

  • افرای سیاه
  • افرای کوهستانی یا نروژی
  • افرای سرخ
  • افرای چناری
  • افرای شبه چناری
  • افرای پرچینی

حال که تا حدودی به طور مختصر با درخت افرا و انواع آن آشنا شدید، در ادامه به کاربرد های چوب افرا در صنایع مختلف می پردازیم.

کاربرد تخته افرا در صنایع مختلف کار با چوب

هر صنعتی که به نوعی در مسیر ساخت و ساز کالا های خود نیاز به استفاده از چوب داشته باشد، قطعاً به دنبال چوب مناسب برای خود خواهد رفت. برخی سبکی چوب را مهم می دانند و برخی دیگر به دنبال فاکتور هایی چون سختی یا شکل پذیری و حتی زیبایی هستند.

قیمت در کنار همه ی این فاکتور ها می تواند تأثیرگذار باشد. چوب افرا از معدود چوب هایی است که همراه با قیمتی معقول در برابر دیگر انواع چوب، از تمامی ویژگی های یک چوب مطلوب برخوردار است.

سنگینی در صورت استفاده ی حجیم که فاکتوری مطلوب است در کنار سبکی به هنگام تورق سازی، همراه با زیبایی و استحکام بالا و البته مناسب به جهت تراش خوردن، از جمله ویژگی های بارز و جذاب چوب افرا می باشد.

کاربرد تخته افرا

در کاربرد تخته افرا می توان به موارد بسیاری اشاره کرد که در ادامه با برخی از این کاربرد ها آشنا می شویم:

صنایع ساختمان سازی به جهت استفاده در تولید کف پوش و روکش سازی

از آنجا که به هنگام تولید کف پوش های چوبی، چوبی که بتواند به آسانی ورق بشود و در عین حال از استحکام و زیبایی مطلوبی برخوردار باشد، مهم می باشد، چوب افرا به عنوان مهم ترین چوب در تولید کف پوش های ساختمانی مورد توجه قرار گرفته است. چوب افرا همراه با پرداخت مناسب از زیبایی خاصی برخوردار می شود که مناسب به جهت زیباسازی فضا های داخل ساختمان خواهد بود.

صنایع هنری

در زمینه های هنری مانند مجسمه سازی، چوب همواره از مصالح مهم به جهت انتخاب بوده است. بسیاری از مجسمه سازان علاقه دارند که همراه با چوب به خلق آثار هنری خود دست بزنند. آنها چوبی را می خواهند که به راحتی برش بخورد و به آسانی شکل بگیرد.

چوب افرا از این بابت گزینه ی مناسبی برای آنها می باشد. از جمله کاربرد تخته افرا در آثار هنری می توان از محبوبیت آن در نزد خراط کاران و استادان کنده کار و ظریف کار اشاره کرد.

دیواره ها و رویه ی تخته های خرده چوب

امروزه علاوه بر تخته های اصیل بریده شده از درختان می توان به تخته های تولید صنعتی نیز اشاره کرد. وقتی قرار به استفاده از خرده چوب های ظاهراً بدون استفاده می باشد، چوب هایی تولید می شود که از فشرده سازی خرده چوب ها ساخته شده اند.

این چوب های تولید صنعتی، اصولا ظاهر زشتی دارند که با استفاده از ورقه های نازک چوب افرا در رویه ی این دست از چوب های صنعتی، آنها را زیبا می کند.

ساخت لوازم مهندسی

از جمله کاربرد تخته افرا می توان به استفاده ی آن در تولید ابزارها و لوازم مهندسی اشاره کرد. استحکام در کنار زیبایی و حس خوب کار با ابزار موجب شده تا تولیدکنندگان لوازم مهندسی در کنار خیل بسیار مواد مناسب دیگر، چوب افرا را به این منظور انتخاب نمایند.

تولید مبلمان

از چوب افرا به ابعاد فراوان و صنعتی در تولید مبلمان نیز استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>