اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد چوب گردو



کاربردهای چوب گردو

کیفیت فیزیکی، مکانیکی و تکنولوژیکی چوب گردو در درجه­ عالی است. روی هم رفته چوبی­ است راست تاوه، خوش کار، با نرمی متوسط و در عین حال بسیار بادوام و مقاوم. قابلیت اره­ خوری، رنده­ خوری، صیقل­ پذیری، پرداخت و لاک­ پذیری، ارتعاش، چسب­ پذیری، مقاومت در مقابل ساییدگی، مقاومت در مقابل ریش ریش شدن و جدا شدن الیاف در آب و در مقابل رطوبت و غیره ایده­ آل است.

قابلیت میخ­ خوری و میخ نگهداری، پیچ­ خوری و پیچ نگهداری آن نیز خوب­ است. قابلیت تورق آن عالی است و برای تهیه­ روکش­های با روش لوله­ بری، به ویژه با روش تراش­ زنی و اره­ ای عالی است. می­ توان از آن روکش­های بسیار نازک و ظریف حتی به ضخامت 1/3 میلیمتر تهیه نمود که برای کمتر چوبی این ویژگی میسر است.

وزن مخصوص چوب درون گردو در حدود 0/6 تا 0/755 گرم بر سانتی­متر مکعب می­ باشد، یعنی در حد متوسط است.در نقاط مختلف و پیشرفته­ صنعتی جهان چوب گردو را در درجه­ اول به منظور روکش­ سازی و نماسازی به کار می­ برند.

روکش­های گردو برای روکش­ کردن و نماسازی در ساختمان­ها، دکوراسیون­های داخلی، ساخت رویه­ میز، رویه­ تخته­ های خرده چوب و نئوپان، رویه­ تخته­ های ست، رویه قفسه­ ها و کمدها و بوفه­ ها، رویه­ مبل­های بسیار با ارزش، رویه­ چوب پرده­ ها، روکش اطاق­ های اتومبیل و واگن­ های راه­ آهن، روکش پروفیل­ های مختلف چوبی، رویه­ تخته­ لایی­ ها و غیره به کار می­ رود.

در روی چوب گردو گاهی غده­ ها و گره­ های بزرگ و کوچکی از مجموع گره­ های کوچک به وجود می ­آید که به اصطلاح بروسن یا لپ نامیده می­ شود و برش آن­ها نقش و نگار زیبا به وجود می­ آورد که ارزش فراوانی در صنایع تزئیناتی چوب و دکوراسیون دارد، این قسمت از چوب گردو به قدری گرانبهاست که حتی کیلویی خرید و فروش می­شود.

گاهی هم برای به دست آوردن نقش و نگار زیبا و بازار پسند، گردنبندهای گردو را به شکل مخروطی تراش کرده و روکش­ های گرد برای کاربرد ساخت رویه میز و غیره به دست می­ آورند.یکی دیگر از مصارف عمده­ چوب گردو تهیه­ فرش­های چوبی است که در اروپا و در ایران بسیار متداول است. به ویژه به صورت پارکت موزاییک از آن استفاده می­ شود.

از خواص دیگر چوب گردو می توان به تنوع رنگ، مقاومت خوب چوب، بافت ریز و مقاوم، برخورداری از نقوش زیبا و هم کشیدگی متوسط اشاره کرد. ضمن آنکه گردو خوش رنگ است و به خوبی رنگ و لاک را می پذیرد.
از این چوب بیشتر در کارهای هنری و تزئینی، تهیه روکش، خراطی، ساخت مبل، ساخت آلات موسیقی، قنداق تفنگ، مجسمه سازی، منبت کاری، خاتم سازی و معرق استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>