اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب گردو اصل

چوب گردو چوبی تیره، سخت، متراکم و ریز دانه است. به دلیل استحکام و سختی خوب آن پس از سنباده کاری، صاف و صیقلی و بسیار زیبا می شود. رنگ آن از سفید خامه ای موجود در اطراف تنه درخت گرفته تا شکلاتی تیره در دل تنه متغیر است.چوب گردو یکی از بهترین و خوش کارترین چوب های مورد استفاده در ایران است و بافتی بسیار زیبا و خوش رنگ دارد. این چوب در شرق اروپا و غرب آسیا و آمریکا پراکنده شده است و در ایران هم بسیار زیاد رشد می کند.

وزن مخصوص آن حدود 700 کیلوگرم بر متر مکعب است و چوبی سنگین به حساب می آید. درون چوب آن از قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره با رگه های های متمایز و اغلب تیره تر می باشد و در بسیاری از موارد رنگ گردو به خاکستری هم نزدیک می شود.

رنگ برون چوب گردو متمایل به سفید است و معمولا این درون چوب این درخت است که ارزش اقتصادی بیشتری دارد. البته لازم به ذکر است که چوب درخت گردو در ایران به صورت صنعتی در دسترس نیست و برای تهیه الوارهای صنعتی این چوب باید از گونه های خارجی استفاده کرد.

چوب این درخت راست تار و خوش کار است و به همین دلیل از آن در اکثر هنرهای چوبی استفاده می شود. در بعضی مواقع در چوب گردو کج تاری هم دیده می شود که این مورد بسیار زیاد به شرایط رشد درخت بستگی دارد.

یکی از ویژگی های چوب گردو این است که سختی متوسطی دارد ولی از نظر ریز و درشت بودن بافت می توان گفت کمی درشت بافت است. این چوب دارای درخشندگی خاصی است ولی بعد از رنگ واقعا بافت زیبایی به خود می گیرد و زیبایی آن دوچندان می شود.چوب گردو نیمه بخش روزنه ای است و منافذ پراکنده ای دارد و از این حیث با گونه های بخش روزنه ای و پراکنده آوند متفاوت است.

هم چنین منافذ سلولی چوب بهاره آن بسیار بزرگ تر از منافذ چوب تابستانه است و همین اختلاف است که این چوب را از چوب های پراکنده آوند جدا کرده و به سمت چوب های بخش روزنه ای سوق می دهد.حلقه های رویش گردو واضح هستند و می توان از آن ها برای شمارش سن درخت استفاده کرد.

یکی از راه های تشخیص چوب گردوی اصل این است که با گذشت سال ها، چوب گردوی طبیعی و اصل یک لکه تیره در آن ایجاد می شود. به عنوان گونه ای از چوب که به صورت طبیعی قهوه ای تیره است، چوب اختصاصی و مورد علاقه بسیاری از نجاران برای ساخت لوازم خانه و مبلمان می باشد.

چوب گردو همچنین در کابینت های مجلل، کفپوش های چوبی طبیعی، لوازم آشپزخانه، قنداق و بدنه اسلحه و سایر موارد یافت می شود.طرح چوب گردو به صورت دانه دانه ای و خطوط مستقیم است، هرچند که گاهی اوقات می تواند دارای موج هایی و یا مویی در طرح آن باشد که باعث تقویت شخصیت یک قطعه و ارزش بیشتر آن می شود.

بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا یک وسیله چوبی از چوب گردو واقعی ساخته شده است، خرید آن از یک سازنده لوازم چوبی معتبر است، زیرا بسیاری از انواع چوب کاملاً مشابه هم هستند که می توانند در ظاهر، شما را فریب دهند.

از آنجا که چوب گردو نسبت به برخی از چوب های سخت دیگر گران تر است، اغلب از آن به عنوان روکش استفاده می شود. استفاده از چوب گردو به عنوان روکش به شما این امکان را می دهد تا ضمن صرفه جویی در هزینه مواد، ظاهر گردو را نیز داشته باشید.چوب گردو یک چوب بسیار بادوام است. اما با این وجود در برابر پوسیدگی مقاوم نیست و عواملی مانند تغییر در رطوبت و گرما، می توانند به آن آسیب برسانند.

بنابراین توصیه می کنیم از قرار دادن وسایل ساخته شده از چوب گردو در خارج از فضای خانه خودداری کنید. برخی از مصرف کنندگان، چوب های مقاوم دیگری را برای فضای بیرون از خانه انتخاب می کنند که مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی دارند.اما به دلیل مراقبت های شدید مورد نیاز می توان از جایگزین های دیگری که از پلاستیک ساخته شده اند و طرح چوب دارند استفاده کرد.

چرا چوب گردو با گذشت زمان تغییر رنگ می دهد ؟

بسیاری از موارد می توانند رنگ طبیعی چوب گردو را تغییر دهند. این عناصر غالباً چوب تیره را تیره تر و یا روشن تر می کنند، مثلا قرار گرفتن چوب در معرض آفتاب در طی یک سال به طور معمول باعث روشن تر شدن مبلمان چوب گردو می شود.

این در حالی است که برخی افراد علاقه زیادی به استفاده از لکه های تیره بر روی چوب گردو دارند و این نوع نگهداری باعث می شود رنگ تیره چوب کمتر حفظ شود، با مراقبت بیشتر از چوب و کمتر قرار گرفتن در معرض آفتاب می توان تیرگی بیشتری برای چوب نگه داشت.برخی از تولیدکنندگان چوب نیز در فرآیند خشک کردن چوب گردو، از بخار استفاده می کنند. این کار اغلب باعث می شود تا رنگ چوب بیشتر به خاکستری متمایل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>