اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه کار استارت ماشین چگونه است؟
همانطور که گفتیم استارت ماشین یک موتور الکتریکی است که با کمک زغال های به کار رفته در آن و سیم پیچ های استفاده شده در درون استارت و با ورود جریان الکتریکی در درون خود یک میدان مغناطیسی را ایجاد می کند.

این میدان باعث چرخاندن آرمیچر با سرعت و شدت در درون استارت می گردد.

استارت

این کار باعث می شود که چرخ دنده در جهتی که تنظیم شده است به چرخش درآید و همزمان با آن موتور خودرو هم به حرکت در می آید.

معمولا استارت ماشین به نحوی طراحی شده است که فقط و تنها در یک جهت چرخش داشته باشد و این بدان سبب است که پس از روشن شدن خودرو، دور موتور اتومبیل باعث چرخش استارت در جهت معکوس و اسیب رسیدن به قطعات مختلف استارت نشود.

اما بعضی از استارت خودرو ها به شکلی طراحی و ساخته شده اند که در هنگام کار چرخ دنده استارت ماشین مقدار کمی به جلو هل داده شده تا با موتور درگیر شود و هنگامی که خودرو روشن شد، با رها کردن سوئیچ چرخ دنده استارت به محل اولیه خود باز می گردد و از درگیر شدن با موتور اتومبیل جلوگیری به عمل می آید.

دقت کنید در این موقع اگر سوئیچ را پس از اینکه موتور روشن شده است همچنان در حال استارت زدن نگهدارید، به دلیل ناهماهنگی که بین دور رستارت و دور موتور خودرو به وجود می آید، ممکن است صدمات جدی و هزینه های زیادی را به واسطه در هم شکسته شدن قطعات داخلی استارت ماشین و یا آسیب های وارده به خودرو متحمل شویم.

استارت

انواع استارت خودرو

الف) استارت دنده مارپیچی - در این نوع استارت ماشین، اتومات جدا از استارت است و عیب و مشکل این نوع از استارت ها این است که گاهی دنده استارت پس از روشن شدن موتور گیر کرده و عمل نمی کند.

ب) استارت دنده مارپیچی کشویی - در این نوع از استارت، اتومات استارت دو وظیفه را بر عهده دارد، یک ارسال برق باطری به موتور استارت و دو، به حرکت درآوردن و جلو بردن دنده استارت جهت درگیر شدن با دنده فلایویل برای به گردش درآوردن موتور.

ج) استارت های گیربکسی - برای راحت تر چرخاندن موتور هایی که تعداد سیلندر بیشتری دارند و یا اینکه حجم موتور آنها بالاست و همچنین برای به دست آوردن گشتاور بیشتر، از چرخ دنده ای استفاده می شود که قطعه ای به نام گیربکس به استارت اضافه گشته است تا دور آرمیچر استارت توسط این چرخ دنده ها به گشتاور تبدیل شود و در نتیجه حجم و فضای اشغال شده توسط گیربکس در ماشین کاهش یافته و جریان مصرفی هم کمتر بشود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>