اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ویژگی چوب گردو


ویژگی چوب گردو

چوب گردو در منازل مناسب سبک کلاسیک و سنتی است. این چوب به زیبایی محیط خانه می افزاید.
از ویژگی چوب گردو می توان به نقوش زیبا و گره های زیبایی که دارد اشاره کرد.برش هایی که در زاویه این گره ها زده می شود باعث خطوط و نقوش زیبا خواهد شد.

این نقوش در کارهای هنری بسیار کاربرد دارد.یکی دیگر از ویژگی های چوب گردو، سختی متوسط آن است. خراط ها به این دلیل به چوب گردو علاقمند هستند. چون ویژگی چوب گردو این است که به آسانی نیز زیر دستگاه می رود و کار کردن با آن راحت است.در ضمن از ویژگی چوب گردو این است که هنگام برش و کار با آن، بوی خوشایندی پخش می شود.

دوام و پایداری چوب گردو را از مقاومت آن در برابر ضربه می توان سنجید.قابلیت جلا خوردن و پرداخت آن، از ویژگی چوب گردو می باشد. این خصوصیت به درخشش بالای چوب کمک می کند.پوست درخت گردو، بسیار روشن است. عده ای هم این تفاوت رنگ طبیعی را که از روشن به تیره می باشد، دوست دارند.از ویژگی چوب گردو، این است که هر چه زمان می گذرد، چوب روشن تر می شود. چوب گردودر برابر اشعه UV مقاوم نیست و با وجود پوشش روشن تر می شود.

چوب درخت گردو

درخت گردو که از خانواده راش سانان است، در واقع یکی از بهترین منابع چوب است.این درخت از جمله بلندترین درخت ها می باشد.درخت گردو در ژاپن، چین، آمریکا و فرانسه کشت می شود اما معروف ترین درخت گردو، در ایران است.درخت گردوی ایران، از ابتدا از کشورمان ایران به خاورمیانه و سپس به یونان و بعد از آن به روم و انگلیس و آمریکا برده شده است.

درخت گردو ایرانی از نظر خوراکی نیز بسیار اهمیت دارد.گرده افشانی این درخت توسط باد شکل می گیرد و حشرات نقشی ندارند.این درخت جز درختان باارزش می باشد که تنها جنگل طبیعی باقی مانده از آن در قرقیزستان موجود است.در ایران نیز کشت این درخت در مناطق شمالی کشور، مغان و درگز، تا مناطق فارس در جنوب کشور و در ارتفاعات جنوب غربی ارومیه تا تفتان یافت می شود.بهترین گردوی ایران برای تویسرکان همدان می باشد که از نظر چربی و کیفیت، مفید است.

کاربرد چوب گردو

از تخته های با ضخامت بالای چوب گردو برای سطوح کانتر و انواع میز استفاده می شود.از ویژگی چوب گردو می توان به قابلیت چسب پذیری و لاک پذیری بالا و مقاوم در برابر ساییدگی و … اشاره کرد.از چوب گردو می توان روکش هایی بسیار نازک تهیه کرد که ضخامتشان حدود 3/1 میلیمتر باشد.

از چوب گردو در تهیه انواع روکش، ساخت مجسمه، خاتم، معرق و مبل و … استفاده می شود.از روکش گردو در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی استفاده می شود. از چوب گردو در تهیه کفپوش های چوبی و انواع پارکت استفاده می کنند.بافت ریز چوب گردو باعث شده تا در دکوراسیون داخلی، فضای زیبایی را ایجاد کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
رامتین دلبری:
عالی بود
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>