اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از روش های دکوراتیو نمودن آشپزخانه، استفاده از دیوارپوش بین کابینتی می باشد که در زیبایی آشپزخانه تأثیر شگرفی دارد. برای ایجاد تغییر و تحول جدید در فضای آشپزخانه می توانید از دیوارپوش متناسب با رنگ و دکور آشپزخانه برای پوشش این دیوار استفاده کنید.

دیوارپوش بین کابینتی به دیوارپوشی گفته می شود که دیوار پشت گاز، سینک ظرفشویی و کانتر آشپزخانه را می پوشاند. دیوارهای آشپزخانه به دلیل پخت و پز و استفاده از مواد غذایی خیلی سریع کدر و چرب شده و ذرات روغن روی آنها نمایان می شود، از این رو استفاده از یک دیوارپوش مناسب باعث ایجاد سطحی تمیز و براق بر روی دیوار بین کابینتی شده و در صورت نشست چربی و آلودگی بر روی دیوار، می توان به راحتی با یک دستمال مرطوب آن را تمیز نمود.

کابینت

نحوه انتخاب دیوارپوش بین کابینتی
اگر دکوراسیون خانه شما و رنگ کابینت ها روشن است باید از رنگ تیره برای دیوارپوش بین کابینتی استفاده کنید. استفاده از یک ترکیب سایه روشن زیبایی خاصی به آشپزخانه شما می دهد. این دیوارپوش در واقع محافظی برای دیوار در مقابل لکه های روغن و پراکندگی های غذایی است.

همچنین دیوارپوش آشپزخانه باید با مصالح به کار رفته در آشپزخانه هماهنگی داشته باشد. از جمله مدرن ترین مصالحی که برای پوشش فضای مابین کابینت ها استفاده می شوند سرامیک، سنگ، چوب، شیشه، کاشی و استیل هستند که به راحتی توسط چسب به دیوار متصل می شوند. مدرن ترین دیوارپوش های بین کابینتی به شرح زیر می باشند.

  • دیوارپوش بین کابینتی شیشه ای

این دیوارپوش از جمله مدرن ترین و به روزترین پوشش هایی است که رنگ شیشه آن را با توجه به دکوراسیون آشپزخانه می توان انتخاب کرد. شیشه متریالی براق و شفاف است و نور را منعکس می کند، از این رو نمی توان تأثیر آن در روشنایی فضا را نادیده گرفت. اگر الگوی رنگ آشپزخانه شما سفید است، بهتر است از رنگ های شاد برای دیوارپوش استفاده کنید؛ زیرا جذابیت فضا دوچندان خواهد شد.

کابینت

  • دیوارپوش بین کابینتی سرامیکی

این مدل یکی از رایج ترین نوع دیوارپوش است که در طرح ها و رنگ های مختلف در اکثر آشپزخانه ها دیده می شود. سرامیک ماده ای است که تمیز کردن آن به آسانی صورت می گیرد، از این رو بهترین گزینه برای دیوار بالای اجاق است، زیرا در صورت جذب آلودگی می توان با یک اسکاج و مایع شوینده آن را همچون روز اول تمیز کرد. طرح و رنگ سرامیک را باید با توجه به تم کلی فضا انتخاب نمود.

  • دیوارپوش بین کابینتی سنگی

اصولاً از این مدل هنگامی استفاده می شود که رنگ کابینت ها تیره باشد. استفاده از سنگ آنتیک در دیوارپوش آشپزخانه نمایی مدرن و خاص به فضای آشپزخانه می دهد و تیرگی و گرفتگی فضای آشپزخانه را در هم می شکند. تمیز نمودن سنگ آنتیک به دلیل سطح متخلخل آن کمی مشکل است، از این رو توصیه می شود در آشپزخانه هایی که عملیات پخت و پز در آن ها کمتر انجام می شود، از این نوع سنگ استفاده شود. تنوع رنگ دیوارپوش سنگی بالاست و شما طبق سلیقه خود می توانید رنگ دلخواه را انتخاب نمائید و از زیبایی آن لذت ببرید

  • سنگ تراورتن

یکی از موارد استفاده از سنگ تراورتن، استفاده از آن به عنوان متریالی برای ساخت دیوارپوش بین کابینتی می باشد. استفاده از کاشی های تراورتن در طراحی دیوار بین کابینتی می تواند نما بسیار زیبایی ایجاد کرده و حتی به نقطه کانونی در طراحی آشپزخانه تبدیل شود.

استفاده از سنگ تراورتن در طراحی دیوار بین کابینتی باعث می شود فضای آشپزخانه ظاهری کلاسیک به خود بگیرد و هم چنین باعث القای گرما در فضای آشپزخانه می شود. از جذابیت های استفاده از این سنگ می توان به ساخت نامنظم و هم چنین بافت آن اشاره کرد. همین امر بر جذابیت استفاده از این کاشی ها می افزاید.

استفاده از کاشی های تراورتن در کنار کانتری که در ساخت آن از سنگ مرمر استفاده شده باشد، نما زیبایی ایجاد می کند. هم چنین استفاده از المان های چوبی مانند صندلی های چوبی نیز نمونه ای مناسب برای استفاده در این طراحی می باشد. به طور قطع ایده های زیادی در این زمینه وجود دارد که استفاده از آن ها نما زیبا و متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

کابینت

  • دیوارپوش بین کابینتی چوبی

چوب نیز از جمله متریال هایی است که می تواند به عنوان دیوارپوش در آشپزخانه ای که به سبک روستیک طراحی شده مورد استفاده قرار گیرد. تنها ایراد چوب طبیعی جذب گرد و غبار است اما می توان از چوب های روکش دار که در برابر جذب آلودگی مقاوم ترند استفاده نمود. البته با استفاده از یک لایه وارنیش نیز می توان سطح چوب را براق کرد تا در صورت نشست آلودگی و گرد و غبار بتوان آن را پاک نمود.

  • دیوارپوش بین کابینتی فلزی

استفاده از استیل ضد زنگ به عنوان دیوارپوش ب کابینتی مزایایی به همراه دارد. یکی از مزایا استفاده از این المان غیر متخلخل بودن آن می باشد. بر اساس این ویژگی، باکتری ها نمی توانند به درون آن نفوذ کنند و همین امر در استریل بودن فضای آشپزخانه به شما کمک می کند. از دیگر مزیت های استفاده از این المان ایجاد فضایی شیک و به روز می باشد.

  • دیوارپوش استیل

دیوارپوش های بین کابینتی استیل در طراحی مدرن جایگاه ویژه ای دارند و نمایی منحصر بفرد ایجاد می کنند. هم چنین از آن جایی که این المان تطبیق پذیری بالایی دارد، به راحتی می توان از آن در کنار سایر رنگ ها و انواع متریال های مختلف نیز استفاده کرد. استفاده از این ایده در طراحی سبک مینیمالیست نیز کاربرد دارد.

اگر شما از جمله افراد صاحب رستوران هستید و به دنبال ایده هایی برای طراحی آشپزخانه رستوران خود می باشید، استفاده از این ایده بهترین گزینه ای است که در مقابل شما قرار دارد. چرا که همان گونه که قبلا نیز به این نکته اشاره شد، این متریال خاصیت آنتی باکتریال داشته و برای چنین فضایی بسیار مناسب می باشد. هم چنین از جمله مزیت های دیگر در استفاده از فلز استیل در طراحی دیوار بین کابینتی مقاومت بالای آن می باشد.

استیل خاصیت بازتابندگی نور دارد. از این رو اگر به دنبال ایده ای برای طراحی آشپزخانه کوچک می باشید، می توانید از این ایده برای طراحی دیوار بین کابینتی استفاده نمایید؛ چرا که استفاده از این دیوار بین کابینتی با بازتاب نور می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما کمک کند.

کابینت

  • دیوارپوش بین کابینتی کاشی

استفاده از کاشی ها برای دیوار بین کابینتی باعث ایجاد نما بسیار مناسبی در آشپزخانه می شود. کاشی ها در شکل و اندازه های گوناگون وجود دارند و می توان از آن ها به طرق مختلف استفاده کرد. کاشی های سفید رنگ براق یکی از بهترین انواع کاشی هایی است که می توانید از آن ها در دیوار بین کابینتی استفاده نمایید. تمیز کردن این کاشی ها نیز بسیار آسان می باشد.

استفاده از کاشی ها برای دیوار بین کابینتی و حتی سایر دیوارها انتخاب مناسبی بوده و در طراحی مدرن نیز کاربرد دارد. استفاده از این کاشی ها باعث ایجاد فضایی سرزنده در آشپزخانه می شود. هم چنین استفاده از آن ها امکان استفاده از انواع رنگ ها در آشپزخانه را برای شما فراهم می کند.

نکات پایانی

آشپزخانه به عنوان یکی از قسمت های مهم در هر خانه ای شناخته شده و از این رو طراحی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ایده های زیادی برای استفاده در جهت طراحی این قسمت از خانه وجود دارد. هم چنین المان های زیادی نیز وجود دارند که می توان با استفاده از آن ها نسبت به طراحی آشپزخانه اقدام کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>