اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گونه های چوب درخت بلوط

محبوب ترین گونه های چوب درخت بلوط

بلوط در انواع و طیف رنگ مختلف وجود دارد که این اختلاف رنگ نه تنها به گونه های اصلی بلوط بلکه به شرایط رشد هر درخت بستگی دارد. اگر می خواهید انواع مختلف چوب بلوط را فقط با نگاه کردن به رنگ حدس بزنید، این کار کاملاً غیرممکن است زیرا بسیاری از انواع چوب بلوط می توانند کاملاً مشابه هم باشند و به همین دلیل تشخیص آن دشوار است. شاید بهترین و ساده ترین راه برای انجام این کار، یادگیری انواع مختلف بلوط و ویژگی های آن ها باشد.

1-چوب بلوط سیاه

چوب بلوط سیاه که از آن به عنوان بلوط شرقی نیز یاد می شود، در منطقه آمریکای شمالی یافت می شود. بلوط سیاه دارای رنگ قهوه ای روشن تا متوسط است. این چوب بعضی اوقات می توانند با کمی تغییر در رنگ همراه باشند.

این گیاه نسبتاً دارای بافت درشت و دارای منافذ متوسط و بزرگ است. این گونه از بلوط بوی عجیبی دارد و از آن برای ساخت لوازم چوبی داخل ساختمان استفاده می شود. برخی از رایج ترین کاربردهای بلوط سیاه شامل کف پوش، روکش، مبلمان است.

2- چوب بلوط پوست گیلاسی امریکا

این نوع چوب بلوط معمولاً در شرق ایالات متحده و در رنگ های قهوه ای مایل به قرمز دیده می شود. بااین حال، می توانید از آن انتظار رنگ ها و طیف های متنوع داشته باشید. این گیاه از منافذی با اندازه متوسط و بزرگ و بافت کمی درشت تشکیل شده است.

این نوع بلوط دارای مقاومت بسیار کمی در برابر پوسیدگی است؛ اما به عنوان یکی از با کیفیت ترین و قوی ترین بلوط ها در گروه بلوط قرمز شناخته می شود. کاربردهای معمولی این نوع چوب بلوط شامل کف پوش، مبلمان و کابینت است.

3- بلوط آمریکایی سیاه کالیفرنیا

از این نوع چوب بلوط به بلوط کلوگ نیز یاد می شود و به طور معمول در مناطق غربی ایالات متحده به وفور فراوان یافت می شود. بلوط سیاه کالیفرنیا معمولاً به رنگ قرمز مایل به قهوه ای و با تغییرات جزئی در طیف رنگی اش ظاهر می شود. هنگامی که صحبت از بافت و بافت چوب می شود، چوب سیاه کالیفرنیا حاوی منافذ متوسط تا بزرگ است و بافت درشت دارد.

ازنظر مقاومت در برابر پوسیدگی، این نوع بلوط بین بازه ی کمی بادوام و غیر بادوام در نظر گرفته می شود. بااین حال، ثابت شده است که برای نجاران، چوبی فوق العاده با ارزش است و به همین دلیل باعث محبوبیت زیادی در کابینت و مبل سازان شده است.

4-چوب بلوط ویلو آمریکایی

درخت بلوط ویلو گونه ای از آمریکای شمالی است که زیرمجموعه به گروه بلوط قرمز است و بومی کشورهای شرقی و مرکزی ایالات متحده محسوب می شود. همان طور که از این نام پیداست ویژگی برجسته این درخت برگ های بید مانند آن است. این گیاه از شاخ و برگ های نیزه شکل تشکیل شده است که در طول بهار به رنگ سبز روشن ظاهر می شود و در تابستان به رنگ سبز تیره تغییر می کند و در فصل پاییز به برگ هایی با طیف رنگی قرمز، زرد و نارنجی تبدیل می شود.

چوب بلوط ویلو، از منافذ ریز تشکیل شده است. بلوط ویلو درجه اول برای تولید خمیر و کاغذ استفاده می شود. یک واقعیت جالب توجه در مورد بلوط ویلو این است که دارای خواص دارویی زیادی است و به عنوان ضد درد استفاده می شود. جوشانده ی تراشه چوب بلوط یا چوب ویلو نیز ثابت شده است که برای اسهال مزمن و خونریزی بسیار مفید است.

5- چوب پین بلوط یا بلوط اسپانیایی

پین بلوط با نام بلوط اسپانیایی نیز شناخته می شود. بومی ایالات شرقی ایالات متحده است و به دلیل رشد نسبتاً سریع، سهولت در پیوند و تحمل آلودگی یکی از رایج ترین بلوط ها است. پین بلوط شکل و ظاهر کاملاً مشخصی دارد که در بین سایر چوب های سخت بسیار بی نظیر است.برگ درخت بلوط اسپانیایی از نوع پهن برگ و پرپشت هستند و نام (پین بلوط) درجه اول به این دلیل است که حاوی شاخه های ریز و باریک و کاملاً متمایز در تنه پایین است که به آن ها (پین) گفته می شود.

چوب بلوط صورتی به طور معمول به عنوان بلوط قرمز فروخته می شود، با این وجود در مقایسه با انواع دیگر بلوط کمی ضعیف تر و پایین تر شناخته می شود، شاید به این دلیل که دارای گره های کوچک زیادی است که در اثر رشد شاخه های زیر به وجود می آید. پین بلوط چوب سخت و سنگین است به همین دلیل برخی از کاربردهای معمولی آن شامل استفاده به عنوان هیزم و ساخت وسازهای عمومی است.

6- بلوط خاردار

این نوع چوب بلوط متعلق به گونه های بلوط سفید است و بین شرق و میانه غربی ایالات متحده و هم چنین جنوب مرکزی کانادا رایج است. بلوط خاردار یکی از بزرگ ترین انواع بلوط است که قطر تنه آن تا 300 سانتی متر هم می رسد.

این نوع از بلوط یکی از با کیفیت ترین انواع چوب بلوط است که در گروه بلوط سفید قرار دارد و هم چنین بسیار بادوام است. بیشتر این نوع چوب در کف پوش های چوبی، کابینت، نرده و بشکه استفاده می شود. یک واقعیت جالب در مورد بلوط این است که توسط بسیاری از بومیان آمریکایی برای معالجه استخوان های شکسته، اسهال، بیماری های قلبی و به عنوان یک قابض برای بستن زخم های در حال خونریزی استفاده شده است.

7- چوب بلوط انگلیسی یا بلوط اروپایی

به این نوع، بلوط اروپایی نیز گفته می شود. این چوب درجه اول در اروپا، شمال آفریقا و آسیا یافت می شود. رنگ بلوط انگلیسی قهوه ای روشن است. بافت این نوع چوب بلوط مستقیم و با بافت ضعیف ناهموار و درشت دارد. غالباً ممکن است بافت به هم پیوسته یا نامنظم باشد اما این بستگی به شرایط رشد درخت بلوط دارد.

بلوط انگلیسی معمولاً برای جنگل داری ها کاشته می شود و چوب بسیار بادوام و ماندگار دارد. این نوع از بلوط برای مبلمان و کارهای داخلی فوق العاده معروف است. یک ویژگی برجسته این چوب بلوط آن است که حلقه های رشد معمولاً گسترده است و رنگ تیره ای دارد.

8- چوب شاه بلوط

چوب درخت شاه بلوط، گونه ای از گروه بلوط سفید بومی کشورهای شرقی ایالات متحده است. شاه بلوط غالباً به دلیل وجود در زیستگاه های صخره ای مانند مونتان، به بلوط سنگی نیز معروف است. یکی از بارزترین خصوصیات چوب شاه بلوط، پوسته ی قهوه ای تیره آن است که به نظر می رسد ضخیم تر از هر بلوط موجود در آمریکای شمالی است.چوب این بلوط بسیار سنگین و سخت است. این چوب در اتصالات ریلی و ساخت نرده از محبوبیت زیادی برخوردار است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>