اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


ویژگی های درخت بلوط

چوب بلوط

چوب بلوط ازجمله چوب های گران قیمت در صنعت چوب می باشد.این نوع چوب معمولاً در ساخت مبلمان کلاسیک مورداستفاده قرار می گیرد. چوب بلوط به دلیل داشتن رنگ، خواص، طرح ورگه های زیبا، همچنین دارا بودن از سطح پرداخت، پس از ماشین کاری تمیز، بسیار موردتوجه طراحان مبلمان قرار می گیرد.

همچنین چوب بلوط ازنظر بازده حرارتی هنگام سوختن، بسیار وضعیت خوبی دارد. به همین دلیل در صنعت زغال نیز از آن استفاده می شود.دلیل اینکه چوب بلوط دارای انواع و اقسام مختلفی است، این است که درخت بلوط بسیار متنوع است. به طوری که تنها در ایالات متحده آمریکا بیش از 60 گونه، چوب بلوط در حال رشد است.

اما درهرصورت دو گونه ی چوب بلوط قرمز و سفید ازجمله گونه های در دسترس و مورداستفاده می باشد که هر دو گونه از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردار بوده که باعث شده طراحان دکوراسیون به آن ها توجه ویژه نمایند.

چرا چوب بلوط به مرورزمان تغییر رنگ می دهد؟

دلیل اینکه چوب بلوط به مرورزمان تغییر رنگ می دهد، این است که در معرض اشعه فرابنفش خورشید و گاز اکسیژن قرار می گیرد. این امر باعث کدر شدن رنگ چوب بلوط می گردد. این تغییر رنگ در محیط داخلی خانه آن قدر دیر رخ می دهد که حتی شما متوجه آن نیز نمی گردید، اما اگر 2 محصول در دو زمان مختلف از چوب بلوط خریداری نمایید، پس از گذر زمان متوجه اختلاف رنگ این 2 خواهید شد. برای جلوگیری از این تغییر رنگ باید از رنگ های ضد uv و پوششی استفاده نمود.

موارد استفاده چوب بلوط چیست؟

چوب بلوط به دلیل زیبایی ظاهری خیلی خوب، معمولاً در کابینت سازی و پوشش کف و همین طور مبلمان خانگی مورداستفاده قرار می گیرد. همین طور به دلیل قابلیت بالای ماشین کاری و مقاومت در برابر نفوذ آب، از این چوب به عنوان مواد اولیه ساخت بشکه های شراب و حتی کشتی سازی استفاده می کنند.

چوب بلوط چوب نرم است یا چوب سخت؟

درخت بلوط در تمام طول سال معمولاً سبز است و برگ های خود را از دست می دهد، به همین دلیل چوب بلوط ازجمله چوب های سخت می باشد. این بدین معنی نیست که چوب بلوط در مقابل آسیب ها دوام بیشتری می آورد، بلکه خاصیت سخت بودن چوب فقط به نوع درختان بستگی دارد.

اگرچه چوب بلوط از گونه چوب های سخت و مقاوم در برابر آسیب است؛ اما ازنظر مقاومت در برابر خش و مقاومت سطحی، از چوب هایی مثل گردو، توسکا، صنوبر و نراد بهتر است. اگرچه مقاومت سطحی، چوبی مثل افرا حتّی از بلوط نیز بالاتر است.

ابعاد و سن درخت بلوط چقدر است؟

درخت بلوط بسته به محل رویش و سن دارای ابعاد و اندازه مختلفی می باشد، ولی عموماً سن بلوغ این نوع درخت 20 سال بوده و پس ازاین مدت به طور میانگین طول درخت به سی متر و قطر آن به حدود یک و نیم متر می رسد. البته لازم به توجه است که در برخی مناطق جغرافیایی گونه هایی از بلوط رشد می کنند که دارای ابعاد کوچک تر هستند.

آیا می توان از چوب بلوط برای فضای خارج از خانه استفاده نمود؟

پیشتر گفته شد که چوب بلوط دارای مقاومت خوبی در برابر جذب آب می باشد و به همین دلیل نیز از آن برای ساخت کشتی ها و خمره های شراب استفاده می کنند، اما آیا می توان مبلمانی که از چوب بلوط ساخته شده را در محیط خارج از خانه مورداستفاده قرارداد؟ پاسخ خیر است.

درست است که مقاومت چوب بلوط نسبت به جذب آب بسیار بالاست، اما دقت نمایید که همان کشتی نیز در طول زمان با استفاده از رنگ های پوششی، مورد محافظت در برابر جذب آب قرار می گیرد، بنابراین نمی توان بدون پوشش مقاومتی در برابر آب و یا حتی اشعه uv از این چوب در محیط خارج از خانه استفاده نمود.

معمولاً افراد آشنا با چوب به راحتی می توانند چوب بلوط را از سایر چوب ها تشخیص دهند، اما عموم مردم از تشخیص چوب بلوط از سایر چوب ها عاجزند. گرچه با دیدن عکس ها و فیلم های چوب بلوط و مقایسه آن با محصولی که می خواهید خریداری نمایید، می توانید به راحتی تشخیص دهید که آیا در حال خرید چوب بلوط واقعی هستید یا فروشنده چوب دیگری را به شما می فروشد؛ بنابراین بهترین و ساده ترین راه این است که از فروشنده های باتجربه و باسابقه برای خرید مبلمان یا کابینت ساخته شده از چوب بلوط اقدام نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>