اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب کاج چیست؟



معرفی چوب کاج

کاج یک چوب مخروطی است که در مناطق مختلف در نیم کره شمالی یافت می شود. این چوب یکی از محبوب ترین چوب هایی است که در ساخت و ساز و نجاری مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از خانه ها در سراسر جهان به شکل کف پوش، پنجره، مبلمان و غیره مشاهده می شود. به طور کلی بیش از صد بیست و شش گونه طبقه بندی شده از کاج، تحت عنوان "طبقه پینوس" وجود دارد.

پراکندگی درخت چوب کاج

درخت های کاج در سراسر نیم کره شمالی توزیع شده اند و در شمال، شرق و اروپا مرکزی و هم چنین آمریکا، مکزیک و اواسط و جنوب کانادا یافت می شوند. در آلمان، درخت های کاج دومین قسمت از بیش ترین سطح منطقه های جنگلی را اشغال می کنند و فقط درخت صنوبر فضای بیشتری را نسبت به کاج تحت پوشش دارد.

بسیاری از این مناطق میزبان گونه های بومی درخت کاج هستند و برخی از گونه ها فقط در یک منطقه خاص یافت می شوند. به عنوان مثال، کاج سوماتران را می توان در حال عبور از خط استوا یافت، در حالی که بسیاری از گونه های کاج کانادایی را می توان در شرق کوه های راکی، رودخانه مکنزی و جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا پیدا کرد.

مشخصات درخت چوب کاج

درخت های کاج می توانند تا دویست و شصت فوت ارتفاع داشته باشند و تا حدود هزار سال نیز عمر می کنند، در حالی که بعضی از گونه های آن حتی بیش از این نیز قدمت دارند. کاج لانگلو یکی از قدیمی ترین کاج های جهان است.

یک درخت از این گونه نیز در کوه های سفید کالیفرنیا یافت می شود که قدمت آن بیش از چهار هزار و نهصد سال تخمین زده شده است.پوست درخت کاج معمولاً کاملاً ضخیم و متراکم است، اما برخی از گونه های آن نیز وجود دارند که پوست نازک تر و پوسته پوسته تری دارند.

به نظر می رسد تمام کاج ها با موفقیت در خاکی که عمدتا اسیدی است رشد می کنند و برخی از خاک های سرشار از کلسیم نیز رشد آن ها را فراهم می کند. آن ها به زهکشی استثنایی احتیاج دارند و برخی حتی پس از آتش سوزی در جنگل ها شکوفا می شوند و این امر باعث می شود مجدداً جوانه بزنند.

همچنین برخی از گونه های کاج مانند کاج کوهی و کاج بریستلکون وجود دارد که در ارتفاعات بالا رشد می کنند، به همین دلیل اغلب می توان درختان کاج را که حالی که کوهستان را پوشانده اند، دید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>