اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد های چوب کاج

کاربردهای چوب کاج

چوب کاج اگرچه به عنوان چوب نرم طبقه بندی شده است اما کاج یکی از قوی ترین چوب های نرم کره زمین به شمار می رود، به طوری که بسیاری از نجارها و تولید کنندگان ترجیح می دهند از آن، به جای صنوبر نرم تر، برای ساخت مبلمان استفاده کنند. از طرفی دیگر در دسترس بودن آن، کاج را به یکی از مقرون به صرفه ترین مصالح ساختمانی تبدیل کرده است.

به عنوان یک انتخاب بسیار محبوب برای بسیاری از نجار ها در سراسر جهان، روش های مختلفی وجود دارد که در آن از چوب کاج استفاده می شود. کاج با داشتن کاربردهای متنوعی که شامل تولید کاغذ، قالب سازی تزیینی، الوار ساختمانی، مبلمان، کف سازی و کابینت است، می تواند یکی از پرکاربردترین چوب های نرم خانگی در بازار به حساب آید.

کاغذ اغلب با استفاده از خمیر درخت کاج تهیه می شود و همچنین به دلیل داشتن رگه های ریز و صاف آن، در نجاری های مبلمان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. گره هایی که در چوب کاج تولید می شوند معمولاً کوچک و مرتب هستند و جلوه زیبایی به چوب می دهند و سبک خاصی را در خانه هایی که از آن استفاده می شود، ایجاد می کنند.

کاربردهای ساختمانی چوب کاج

تخته چوب چند لایه

کاج تا حدودی صاف و دارای الگوی رگه ای کمی است. کهربایی رنگ و دارای چند رگه قهوه ای رنگ است؛ به همین دلیل، بیشتر نجارها، کاج های گره دار را برای کابینت و پروژه های تزیینی و خاص انتخاب می کنند. کاج گره دار سرشار از گره ها، چرخش ها، نقص ها و تغییرات رنگ است و مناسب برای کابینت ها، مبلمان و تزیینات با یک مجموعه از ویژگی های پیچیده است که شخصیت را به پروژه اضافه می کند.

بیشتر کابینت سازان برای ساخت کابینت به چوب چند لایه اعتماد دارند. با این حال، چوب چند لایه کاج می تواند از لحاظ قیمت گران باشد و به سختی پیدا شود.بسیاری از کابینت سازان و سازندگان مبلمان برای ساخت کابینت، به جای چوب چند لایه، پانل های کاج جامد را به هم می چسبانند.

برخی دیگر از چوب چند لایه صنوبر(که به راحتی در دسترس و ارزان است) و با الوارهای کاج ترکیب شده است را برای ساخت قاب های کابینت استفاده می کنند تخته چوب چند لایه، الگوهای رگه ای و رنگ بسیار شبیه به کاج دارد و اغلب با کاج اشتباه می شود.

تزیینات برجسته و تراز بندی با چوب کاج

از کاج به عنوان یک محصول تمیز یاد می شود که برای قاب های پنجره و درب، تخته های پایه، روکش کابینت، قالب های برجسته مانند لبه صندلی و قاب عکس، برجسته سازی تاجی و قالب آجری استفاده می شود. کیفیت انعطاف پذیر و ارتجاعی قالب کاج به آن اجازه می دهد تا کمی خم شود تا نواقص و دیواره های کج را متناسب سازد.

میخ ها به راحتی در قالب کاج نفوذ می کنند و به سادگی می توان آن را نصب کرد. قالب تراز کاج غالباً به دلیل قیمت ارزان آن و همچنین به دلیل رنگ پذیری مناسب آن، بسیار رایج است. از رنگ کردن، روغن کاری کردن و صیقل کاری های شفاف نیز بر روی تزیینات برجسته کاج استفاده می شود و در هنگام استفاده در خانه، به خصوص هنگام نصب کابینت هایی از جنس کاج، ظاهری روستایی و روستیک ایجاد می شود.

اجرای طبقه و سازه با چوب کاج

کاج تحت فشار بسیار فراوان مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از گزینه های مقرون به صرفه برای ساخت طبقه است. اگر هر دو سال یکبار ضدآب به آن افزوده شود، طول عمر آن حدود پانزده سال پیش بینی شده است. به همان اندازه که که استفاده از کاج تحت فشار برای ساخت طبقه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است، با این حال، مشکلاتی از قبیل نیاز به چک کردن مدام آن، ایجاد شکاف های کوچک و تراشه های آن باید در نظر گرفته شود.

سایر موارد مرتبط با سلامتی شامل مواد شیمیایی مورد استفاده در هنگام پردازش چوب و در طی مراحل ساختمان سازی نیاز به محافظت از تنفس دارد. اما پس از نصب طبقه، قرار گرفتن در معرض آن، به لحاظ مواد شیمیایی آن، مسئله ای ایجاد نمی کند.

برخی از سازندگان به دلیل خاصیت مقاوم در برابر رطوبت، از کاج تحت فشار برای تمامی قاب بندی های ساختمان استفاده می کنند و از محصول دیگری مانند کامپوزیت برای تخته های طبقه استفاده می کنند. لازم به ذکر است برای مصارف خارجی چوب کاجی که قبلاً تحت فشار قرار نگرفته است، بدون نگه داری و مراقبت منظم در برابر محصول هایی که باعث رطوبت می شوند توصیه نمی شود.

اجرای کف پوش با چوب کاج

کف پوش کاج باعث ایجاد گرمی در یک بنا می شود. این چوب نسبتاً نرم و بدون ایجاد حس سختی و شکنندگی نسبت به چوب های سخت دیگر است. کف پوش کاج به طور معمول در کلاس های مختلف استفاده میشند مانند الوار چوب کاج روسی، از به صورت فاق و زبانه به دست می آید که بهترین حالت استفاده از الوار کاج است که دارای نقص های کمتری است.

مبلمان از جنس چوب کاج

کاج یک چوب نرم معمولی است، اما اجازه ندهید که این جمله شما را فریب دهد. چوب کاج استحکام زیادی دارد که آن را به چوب نرم تبدیل می کند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و هنگامی که به خوبی ساخته شده باشد، مبلمان کاج می توانند چندین دهه مانند چوب های سخت دوام بیاورند. چوب کاج مبلمان خوبی را ایجاد می کند.

به علت با دوام بودن، جایی برای خلاقیت با آن وجود دارد و طبیعت متنوع آن باعث می شود آن را با مبلمان چوبی موجود در فضا به خوبی ترکیب کرده و فضایی دوست داشتنی ایجاد کرد. وقتی مبلمان ساخته شده از چوب کاج را با سنگینی چوب بلوط مقایسه کنیم، به راحتی متوجه می شویم که کاج بسیار سبک تر است؛ این موضوع حرکت دادن آن را آسان تر می کند و این موضوعی وقتی تصمیم به جابه جایی آن ها در فضای ساختمان خصوصا منازل گرفته می شود بسیار با اهمیت است.

ده ها گونه کاج وجود دارد، اما آن هایی که بیشترین استفاده را برای مبلمان چوب کاج دارند، به کاج سفید و کاج زرد طبقه بندی می شوند. درختان کاج سفید در شرق آمریکای شمالی رشد می کنند. آن ها بسیار بزرگ می شوند و منبع اصلی چوب مرغوب هستند. درختان کاج سفید شرقی می توانند بیش از دویست فوت بلندی داشته باشند و الوار های بلند و مستقیم با گره های کمتری تولید می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>