اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویژگی های چوب کاج

کاج یک چوب مخروطی است که در مناطق مختلف در نیم کره شمالی یافت می شود. این چوب یکی از محبوب ترین چوب هایی است که در ساخت و ساز و نجاری مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از خانه ها در سراسر جهان به شکل کف پوش، پنجره، مبلمان و غیره مشاهده می شود. به طور کلی بیش از صد بیست و شش گونه طبقه بندی شده از کاج، تحت عنوان "طبقه پینوس" وجود دارد.

ویژگی های چوب کاج

به طور کلی چوب کاج می توان ویژگی های زیر را برشمرد:

  • نرم و متداول است
  • بادوام است
  • کار با آن آسان است
  • با رنگ روشن و سایه های مختلفی از کرم، زرد و سفید ارائه می شود
  • گره هایی در آن وجود دارند که به زیبایی آن می افزایند
  • رنگ آمیزی یا رنگ پذیری ان آسان است
  • بدون رنگ و روغن زدن و تنها با یک جلا دادن و صیقل زدن، به طور طبیعی نیز جذاب است
  • ارزان تر از چوب سخت است
  • محبوب برای مبلمان و سبک روستایی است

رنگ آمیزی یا رنگ کردن آن آسان است

چوب کاج دارای رگه های مرتب و با بافتی یکنواخت است. این ترکیب با رنگ روشن آن باعث رنگ آمیزی راحت آن می شود. به دلیل داشتن رگه های چوب، تمام چوب ها کاندیدای مناسبی برای رنگ نیستند اما کاج این کار را آسان می کند و دنیای کاملاً جدیدی برای مبلمان چوبی را باز می کند.

تطبیق پذیر است

مبلمان های مختلف چوب کاج با رنگ های مختلف می توانند آن را متنوع جلوه دهند. روشن یا تیره، رنگ آمیزی، جلا زدن یا صبقل دادن آن هنگام هماهنگ کردن یک قطعه مبلمان کاج با مبلمان موجود، امکان کارهای زیادی را برای شما فراهم می کند.

مبلمان چوب کاج در ترکیب با دکوراسیون های دیگر بسیار عالی جواب می دهد و مناسب برای سبک های مختلف است. البته نمی توان انکار کرد که مبلمان چوب کاج بیشتر در سبک های روستایی، ییلاقی و استعماری مورد استفاده قرار گرفته است.

هزینه آن مقرون به صرفه تر است

مبلمان چوب کاج هزینه کمتری دارد زیرا درختان کاج به سرعت رشد می کنند و به راحتی در سراسر جهان در دسترس هستند. از آن جایی که درختان کاج به سرعت رشد می کنند، هرچه بریده شوند به سرعت با رشد جدید جایگزین می شوند و این موضوع چوب کاج را به دلیل بخشش خود به محیط زیست تحسین برانگیز می کند.

داشتن مقاومت بالا

در حالی که چوب کاج نسبت به گونه های چوب سخت، نرم تر است، اما مقاومت خوبی در برابر سنگینی و ضربه دارد. هم چنین چوب کاج در برابر آب رفتن و متورم شدن مقاوم تر است. به طور کلی تمام ماده چوب در پاسخ به رطوبت حرکت می کند، چه زمانی که مرطوب باشد یا هنگام خشک شدن که منقبض می شود. اما کاج دارای کوچک ترین انقباض و تورم است و شکل خود را در طول سال ها به خوبی حفظ می کند.

با توجه به تمام خصوصیات مثبت چوب کاج، توجه به این نکته مهم است که کاج می تواند به نگهداری بیشتری نسبت به چوب های دیگر احتیاج داشته باشد زیرا می تواند راحت تر خراشیده یا خم شود. منظور از تعمیر و نگهداری صیقل یا روغن زدن در طول سال های استفاده از آن است.

به طور کلی سبک، استحکام و دوام، مبلمان چوب کاج را به یکی از مدعیان در میان گزینه های چوب مبلمان مبدل می کند و این واقعیت که از برچسب قیمت کمتری برخوردار است یک امتیاز اضافی برای این چوب محسوب می گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>