اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پولی سرمیل لنگ
آیا میدانید عدم اطلاع از نحوه کارکرد این قطعه هنگام خرابی آن، ممکن است باعث شود، بر حسب اشتباه مکانیک در تشخیص عیب این قطعه در خودرو، شما نا آگاهانه هزینه خرید کمپرسور یا پمپ هیدرولیک یا هرزگردها را بپردازید.
در خودروهای قدیمی این قطعه تماماً از جنس فلز بود و به ندرت مگر در صورت تصادف آسیب میدید. جالب است که بدانید تشخیص خرابی این قطعه به آسانی حتی با دیدن و لمس کردن نیز میسر نمی‌باشد.
این فولی از دو تکه فلز و یک تکه لاستیک با ضخامت کم ساخته شده که بین دو قطعه فلزی بسختی جا داده شده است و در صورت سالم بودن سایر لوازمی که از گردش آن نیرو می‌گیرند نبایست این لاستیک بلغزد و فقط باید بازی دورانی الاستیکی کمی داشته باشد.

پولی

در صورت تشخیص صحیح مکانیک و نیاز به تعویض آن بهتر است نوع اصلی آن خریداری شود، قیمت نوع اصلی آن کمی بیشتر از سه چهارم قیمت نوع بدل آن است.
موتورخودروهای خانواده پژو 405 ( انواع سمند- پارس) و انواع پژو 206 مانند موتورهای جدید بعضی از خودروها، دارای فولی سر میل لنگ با ضربه گیر لاستیکی هستند.

کار فولی سر میل لنگ، انتقال قدرت گردشی موتور خودرو، به وسیله تسمه، جهت چرخاندن فولی های دستگاه مولد برق، کمپرسور کولر و پمپ سامانه هیدرولیک در خودروهای نامبرده می‌باشد.

این فولی برای دفع ضربات و شوکهای کمپرسور کولر و پمپ روغن هیدرولیک به محور میل لنگ و بلعکس، به صورت سه قطعه ائی طراحی شده است. قطعه داخلی از جنس فلز و قطعه میانی از لاستیک و قطعه بیرونی که دارای شیارهای جای حرکت تسمه می‌باشد نیز فلزی است.این فولی به وسیله قطعه داخلی آن بر روی محور میل لنگ با خار تثبیت و با یک عدد پیچ بسته می‌شود. نقش قطعه میانی از نظر عملکرد همانند کاپلینگهای قابل ارتجاع محورها در دفع ضربات می‌باشد. وجود این لاستیک ( منجید) باعث می‌گردد فولی از حالت یک تکه ( صلب) و بدون انعطاف، به یک قطعه با قابلیت انعطاف خیلی کم تبدیل شود و لگدهای حاصل از روشن کردن خودرو در حالی که دکمه کولر روشن است و یا هنگامیکه فرمان با حداکثر کورس خود به چپ و یا راست تابانده شده و یا به علت وجود یک ایراد فنی اگر موتور با ریپ زدن کار می‌کند را بگیرد و شوک حاصله از ضربه، به موتور و سایر قطعات وارد نگردد.

پپلی

اگر بعللی گیر و ایراد در بلبرینگ هرزگرد ها و یا دینام و یا کمپرسور کولر، و پمپ هیدرولیک پیش بیاید ضربه ناشی از گیرپاژ با سر خوردن این لاستیک در جای خودش دفع می‌شود و به میل لنگ کمتر منتقل می‌شود در این هنگام صدای جیغ مانندی از پولی شنیده می‌شود.این صدا بسیار شبیه به رد کردن و سر خوردن تسمه بر روی پولی است و تا حدودی نیز شبیه به لغزش دو قطعه فلز به همدیگر نیز می‌باشد.
گاهی نامرغوب بودن پولی سر میل لنگ که بیشترمربوط به عدم ایستائی در حد نیاز و قابل قبول لاستیک میانی آن است، باعث می‌گردد لغزش این لاستیک بر روی قطعه میانی، زودتر از موعد پایان عمر مفید آن آغاز شود و در واقع علت، خرابی و گیر کردن سایر پولیهای دیگر نباشد بلکه، مربوط به ضعف استحکام اتصال لاستیک این قطعه هنگام ساخت باشد.

برای افزایش عمر این قطعه پیشنهاد می‌شود رعایت نکته ائی که در دفترچه راهنمای خودرو شده است را بنمائید یعنی خودرو را در حالی که دکمه کولر زده شده و یا چرخهای خودرو در حداکثر کورس گردش به چپ یا راست هستند روشن نکنید، چون موقع روشن کردن موتور علاوه بر پولی میل لنگ فشار مضاعف به دستگاه استارت نیز وارد میکنید. اگر بخود عادت بدهید هنگام روشن کردن موتور این نکات را رعایت کنید آسیب کمتری به موتور و خودرو وارد خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>