اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان



کاربرد چوب آبنوس

کاربردهای چوب آبنوس

چوب درون آبنوس بافت خوبی دارد و صاف و متراکم است. چوب آبنوس خیلی متراکم یا چگال است و معمولا کاملا راست تار است. درون چوب آبنوس بسیار سفت و بادوام است و برون چوب هم تقریبا به اندازه درون چوب سخت است ولی متعادل تر می باشد و رنگ بسیار روشن تری دارد. چوب آبنوس ماده ای بسیار با ارزش برای ساخت خط کش مخصوص ترسیم  است.

در کل این چوب به عنوان چوب های فانتزی به اروپا و سایر کشورهای جهان صادر می شود وچوب آبنوس به عنوان چوب های مورد مصرف مبلمان در گذشته صادر می گردید. البته این مورد مصرف آبنوس در حال حاضر به دلیل در معرض نابودی بودن این درخت دیگر چندان رواج ندارد.

از چوب آبنوس آبنوس برای ساخت کالاهای ورزشی، آلات موسیقی، منبت کاری، کلیدهای پیانو، مهره های شطرنج، خط کش های ترسیم، پایه های تزئینی خراطی شده، در ساخت ماکو، ماسوره، دوک نخ ریسی و دسته ابزار استفاده می شود. در این میان، یکی از خاص ترین استفاده های این چوب در ساخت کلیدهای پیانوهای گران قیمت است.

پارانشیم ها یا اشعه های چوبی آبنوس مشبک و پراکنده هستند و در قطعاتی از این چوب که پیچیدگی الیاف دارند پارگی بافت هم یافت می شود. چوب آبنوس یکی از گران قیمت ترین انواع چوب ها در جهان است. شاید شنیده باشید که می گویند، نفت طلای سیاه است! ولی بی شک در بین نجارها و علاقمندان به چوب آبنوس که هنرهایی همچون منبت کاری، چوب و رزین، معرق کاری، خاتم کاری، ساخت زیورآلات، ساز سازی و غیره را شامل می شود، نفت طلای سیاه نیست!

بلکه همین چوب آبنوس است که هم از نظر ارزش و هم از نظر قیمت حکم طلای سیاه را دارد. از لحاظ گران قیمت بودن ممکن است گونه های دیگری همچون دالبرجیا، پینک لوری، چوب صندل و … موجود باشند که قیمتی گران تر از چوب آبنوس داشته باشند؛ اما گران قیمت ترین چوبی که بتوان از آن استفاده صنعتی کرد چوب درخت آبنوس است.

به چوب درخت آبنوس، بلک وود هم گفته می شود که علت این نام گذاری رنگ تیره بی نظیر این چوب است. چوب آبنوس خود گونه های مختلفی دارد که تنوع رنگ موجود در بین این گونه ها، کاربرد آن ها را نیز از همدیگر متفاوت کرده است. به طور کلی، کاربرد چوب آبنوس در سازه هایی است که قیمت و ارزش بالایی دارند و برای ساخت آن ها نیاز به هنر و تجربه زیادی وجود دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>