اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب صنوبر چیست؟

چوب صنوبر نیز یکی از انواع چوب هایی است که صنایع چوبی رضاپور در ساخت سازه های چوبی از جمله پلکان چوبی و نرده چوبی از آن استفاده می نماید. این چوب از نظر دسته بندی گیاهی متعلق به جنس صنوبر و خانواده بیدیان است. این درختان که خیلی سریع رشد می کنند حدود ده الی پانزده برابر دیگر درختان جنگلی چوب تولید می کنند.

صنوبر دارای گونه های متفاوتی است که عبارت هستند از سپیدار، تبریزی، پده، صنوبر خاکستری و صنوبر لرزان. از چوب صنوبر در صنایع گوناگونی از قبیل تولید نرده چوبی، پله چوبی، مبل سازی، کبریت سازی، صنایع کاغذ و نئوپان استفاده می شود.این چوب را می توان رنگ کرد و به شکل چوب های خاص در تولید نرده چوبی، پایه نرده چوبی، آشپزخانه و به عنوان کابینت استفاده کرد.

این چوب محکم است و می تواند گزینه مناسبی برای تولید نرده چوبی باشد و از طرف به خوبی رنگ می گیرد. چوب هایی مانند صنوبر و درختان خانواده کاج که سریع رشد می کنند، چوب های نرم نامیده می شوند و به همین دلیل ارزان تر از دیگر چوب های سخت.یکی از بهترین مصارف چوب درختان صنوبر برای پایه های نرده است. رنگ پذیری بالا و قیمت مناسب این چوب باعث می شود تا گزینه ای ایده آل برای تبدیل شدن به نرده چوبی، دستنرده چوبی، پلکان چوبی و... باشد.

کاربرد چوب صنوبر

صنوبرها از نظر رده بندی گیاهی، متعلق به جنس صنوبر و خانواده بیدیان می باشند. چوب صنوبرها در صنایع کبریت سازی، نئوپان، فیبر، جعبه سازی و غیره استفاده می شود.این درختان سریع الرشد، 15 - 10 برابر درختان جنگلی چوب تولید می کنند و از نظر گونه متنوع هستند. چون صنوبرها در منطقه های آب و هوایی مختلف قابل کشت می باشند و از خود سازگاری نشان داده اند، فعالیت های پژوهشی بر روی این درختان قابل توجیه و دارای اهمیت می باشد.

صنوبر از درختان سریع الرشدی است که در مقایسه با سایر درختان جنگلی از رشد سریعتر و در نتیجه از دوره بهره برداری کوتاهتری برخوردار است. این درختان به عنوان منبع تامین چوب در خارج از جنگل مورد توجه قرار دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>