اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کابینت یکی از تجهیزاتی است که حضور آن در آشپزخانه الزامی می‌باشد. کابینت فضایی مناسب برای نگهداری ظروف و مواد غذایی در آشپزخانه ایجاد می‌کند و از هرج و مرج جلوگیری مینماید. کابینت ها در انواع مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. طراحی آنها با توجه به سلیقه افراد و نوع دکوراسیون مورد نظر صورت گرفته و پس از ساخت در آشپزخانه نصب می‌شوند. انتخاب نوع کابینت در جلوه دکوراسیون آشپزخانه تأثیر بسزایی دارد, به همین دلیل نه تنها بدنه کابینت بلکه درب آن نیز باید به شیوه ای زیبا و اصولی طراحی شود. کابینت ها درب های متنوعی دارند و بر حسب ظاهر خود تأثیرات متفاوتی در نمای آشپزخانه می‌گذارند. در این نوشته قصد دارد انواع آن ها را به شما معرفی کند تا بتوانید به راحتی دکوراسیون خانه خود را با کابینت های زیبا اجرا نمایید. مدل های مختلف درب کابینت آشپزخانه به شرح زیر می‌باشند:

درب کابینت سفارشی
اگر هیچ کدام از مدل های موجود در بازار را نمی پسندید می توانید طبق سلیقه خود آنچه که در ذهن دارید را سفارش دهید. طراحی آن توسط خود شما روشی عالی برای نشان دادن خلاقیت و تخیل است. با انجام اینکار شما آشپزخانه ای یونیک و منحصر بفرد خواهید داشت. به این نکته دقت کنید که شما نمی توانید یک درب مجزا طراحی کنید بلکه باید یکی از نمونه های موجود در بازار را انتخاب نموده, سپس سلیقه خود را روی آن اعمال نمائید. برای مثال می توانید پنل مرکزی کابینت را با طرحی که در ذهن دارید جایگزین کنید.

کابینت


درب کابینت ترموفویل, Thermofoil
درب کابینت های ترموفویل از MDF ساخته و با یک روکش پلاستیکی روکش داده می‌شود. آن ها به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما در حین تولید, به طور کامل درزگیری می‌شوند. هر چند چوب ام دی اف متریالی بسیار مقاوم است اما در صورت آسیب دیدن تعمیر آن مشکل می باشد. درب های ام دی اف در برابر گرما مقاومت پایینی دارند و اگر کیفیت آنها عالی نباشد با مرور زمان رنگشان زرد می‌شود, البته این نکته قابل ذکر است که تنها درب های رنگ روشن کابینت ترموفویل با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند.


درب های تعبیه شده در چهارچوب کابینت
درب سایر کابینت ها به نحوی ساخته می‌شود که در خارج از قاب کابینت قرار گیرد اما در بعضی کابینت ها، آن ها در داخل قاب تعبیه می‌شوند. سایز درب هایی که در چهارچوب قرار می‌گیرند کمی کوچک تر از سایرین است و ساخت آن ها با دقت زیادی صورت می‌گیرد زیرا آنها را باید به نحوی در قاب کابینت قرار داد که مشکلی برای باز و بسته شدن آنها پیش نیاید. قیمت این درب ها نسبت به سایر مدل ها بالاتر است و از نظر زیبایی مدرن تر و لوکس تر هستند


درب کابینت بیدبورد, Bead board
بیدبورد متریالی است که در صورت در دسترس نبودن رنگ یا پلاستر برای دکوراتیو کردن دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب کابینت های بیدبورد بهترین نمونه برای داشتن آشپزخانه به سبک قدیمی می‌باشد. همیشه این نکته را مد نظر داشته باشید که در صورتی می توانید از کابینت آشپزخانه بیدبورد استفاده نمائید که دچار وسواس برای تمیز کردن روزانه این کابینت ها نباشید. هر چند این نوع کابینت انتخابی مناسب برای آشپزخانه محسوب می‌شود اما تمیز کردن آنها کمی مشکل است. اصولاً رنگ این کابینت ها سفید است و منحنی هایی که بر روی آنها حک شده تمیز کردن آنها را با مشکل مواجهه می‌کند.

کابینت


درب کابینت شیکر, Shaker
نام کابینت شیکر از نام نجار و صنعتگر ماهری به نام shaker گرفته شده است. نام شیکر برای طرح های مینیمالیسمی و زیبا واژه ای آشناست. کابینت های شیکر نیز رایج ترین نوع کابینت در بازار می‌باشند. درب کابینت های شیکر به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا مورد توجه بسیار واقع شده اند. آنها اصولاً از چوب کامل یا تکه هایی از چوب با انواع رنگ ها و تزئینات ساخته می‌شوند و با هر نوع دیزاین آشپزخانه همخوانی دارند. این کابینت ها بهترین گزینه برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و به روز می‌باشند.


درب کابینت لوورد, Louvered
درب کابینت لوورد کمی پیچیده به نظر می آید اما دکوراسیونی بی نظیر در آشپزخانه شما ایجاد می‌کند. آن ها از کنار هم قرار گرفتن تخته های چوبی به صورت افقی در کنار هم ساخته می‌شوند. خطوط افقی در آشپزخانه های کوچک نمایی متفاوت ایجاد می‌کنند و فضای آنها را گسترده تر و بزرگ تر نشان می دهند. شکاف بین هر تخته چوب یک منبع طبیعی برای تهویه هواست و این امری مهم در آشپزخانه محسوب می‌شود. این نوع کابینت ها مکانی مناسب برای قرار دادن ظروف نم دار در بالای سینک ظرفشویی است زیرا با نفوذ هوا و تهویه آن در کابینت ظرف ها زودتر خشک می‌شوند. تنها عیب درب این کابینت ها این است که در مقایسه با سایر نمونه ها هزینه ساخت بالاتری دارد.

کابینت


درب شیشه ای
قیمت این گزینه کمی گران تر از سایر موارد است زیرا تلاش بسیاری برای تنظیم نمودن شیشه با فریم کابینت صورت می‌گیرد. آن ها برای انواع کابینت ها قابل استفاده می‌باشند و ظاهری متفاوت و زیبا ایجاد می‌کنند. آن ها برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب هستند زیرا به فضای آن عمق می دهند و آن را بزرگ تر جلوه می دهند. علاوه بر آن، گزینه ای مناسب برای شماست زمانی که می خواهید اشیاء دکوراتیو داخل کابینت را به نمایش بگذارید. در صورتی که درب کابینت شما شیشه ایست به طور مرتب باید فضای داخل کابینت را تمیز نگه دارید زیرا هر آنچه که درون آنهاست قابل روئت می‌باشد. برای داشتن اینگونه کابینت ها نیازی نیست تمام کابینت های آشپزخانه را با درب شیشه ای انتخاب کنید بلکه می توانید اینکار را برای کابینت های بالایی انجام دهید.


درب تخت
این مورد به صورت پانل هایی صاف و ساده بوده و برای کابینت آشپزخانه های مدرن و معاصر گزینه ای مناسب می‌باشند. هر چند اکثر آن ها از جنس چوب ساخته می‌شوند اما می توان نمونه های لمینت آن را نیز به کار برد. درب کابینت لمینت ارزان تر و انعطاف پذیرتر از سایر کابینت ها می‌باشد و تمیز کردن آن نیز آسان است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>