اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فیلتر بنزین یا صافی بنزین چیست؟
خودروی شما از بنزین داخل باک سوخت خود برای روشن کردن موتور استفاده می کند. اما ناخالصی های کوچکی مانند خاک، تراشه های رنگ، زنگ زدگی، ضایعات یا سایر ذرات آلاینده که در اثر فرسودگی خود باک و یا کثیفی شلنگ های انتقال سوخت ایجاد می شوند، می توانند بر عملکرد موتور شما تأثیر منفی بگذارند.

فیلتر

برای جلوگیری از فرسودگی و خرابی نهایی پمپ سوخت و انژکتورها، این آلودگی ها باید فیلتر شوند. صافی بنزین داخل باک برای جلوگیری از ورود این ناخالصی های کوچک به موتور ماشین شما طراحی شده است. فیلتر یا صافی بنزین داخل باک در واقع عملکردی مشابه فیلتر هوا دارد و قبل از اینکه ذرات کوچک بتوانند وارد موتور شما شوند، آن ها را در یک مدیای مخصوص، به دام می اندازد.

دو نوع فیلتر بنزین در بازار وجود دارد که هر دو دقیقا به یک شکل کار می کنند: سوخت از طریق یک مدیای تصفیه که اغلب از یک کاغذ مخصوص ساخته می شود، رد شده و این مدیا باعث حذف هرگونه رسوب و آلاینده می شود.

صافی بنزین پلاستیکی یا فلزی که از یک محفظه پلاستیکی و یا فلزی ساده در اطراف یک فیلتر تصفیه ساخته شده و در زمان تعویض، کل این مجموعه نیاز به تعویض دارد.
صافی کارتریجی که در آن یک فیلتر قابل تعویض در یک نگهدارنده فلزی قرار گرفته است. درب این نگهدارنده قابل جدا شدن است و فیلتر آن می تواند به صورت جداگانه تعویض شود.
فیلتر بنزین کجا قرار گرفته است؟
فیلتر بنزین جایی بین مخزن سوخت و موتور شما قرار دارد. به طور معمول، فیلتر بنزین یا صافی بنزین داخل باک قرار دارد (در ابتدای خط سوخت که سوخت را به اتومبیل شما می رساند)، و یا جایی در میان خط سوخت (معمولاً در کف اتومبیل). اگر از جای فیلتر بنزین ماشین تان مطمئن نیستید، به دفترچه راهنمای خودرو نگاهی بندازید.

فیلتر

زمان تعویض فیلتر بنزین

مانند هر فیلتر یا صافی دیگری، صافی باک بنزین شما آلاینده ها و سایر مواد زائد را جلب می کند. با گذشت عمر خودرو، فیلتر بنزین به تدریج کثیف شده و در آخر اشباع می شود، این امر می تواند عملکرد ماشین شما را تحت تأثیر قرار دهد زیرا در صورت مسدود شدن فیلتر سوخت، سوخت حاوی ذرات آلاینده به داخل انژکتور سوخت شما منتقل شده و یا جریان بهینه سوخت متوقف می شود. در اوایل صنعت، طول عمر یک فیلتر سوخت از 30، 000 تا 60، 000 کیلومتر برآورد می شد، اما با پاک تر و خالص تر شدن سوخت ها در طی زمان، فیلترهای بنزین معمولا می توانند تا 100٫000 کیلومتر هم به صورت بهینه عمل کنند. البته تعویض فیلتر بنزین برای اولین بار، در مسافت حدود 150، 000 کیلومتر می تواند باعث خرابی موتور شود. این موضوع می تواند به این دلیل باشد که پمپ سوخت خودروی شما برای رد کردن سوخت از فیلتر کثیف، باید شدیدتر کار کند. بنابراین اگر فیلترهای خود را در حدود چنین مسافتی تعویض می کنید، باید جوانب احتیاط را رعایت کنید و قبل از این کار حتما با یک مکانیک مشورت کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>