اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب ماهاگونی چیست؟

استفاده از چوب در دکوراسیون می تواند علاوه بر استحکام بخشیدن باعث افزایش زیبایی و جذابیت نیز شود. از چوب هایی که استفاده آن در مبلمان، کابینت، درب و دیگر صنایع چوبی باعث زیبایی و افزایش مقاومت می شود می توان چوب ماهاگونی یا ماهون را نام برد.

چوب ماهاگونی

چوب ماهاگونی در تمامی نقاط کره زمین رشد می کند. منطقه پرورش این چوب، باعث ایجاد تفاوت های جزئی می شود. از چوب ماهاگونی به شکل های مختلفی مانند Plywood، روکش و خود چوب استفاده می شود.

این چوب با توجه به خاصیت ها و ویژگی هایی که دارد به صورت گسترده در صنایع چوب به کار می رود.
عرض چوب های ماهاگونی در بیشترین حالت معمولا به 24 اینچ می رسد. درخت ماهاگونی معمولا گره کمی دارد و همین امر باعث می شود تا الوارهای یک تکه و بلندی از درخت آن به دست آید.

رنگ چوب ماهاگونی

رنگ چوب ماهاگونی با توجه به منطقه رشد آن می تواند تعییر پیدا کند. این چوب می تواند در رنگ های خاکستری، نارنجی یا قرمز و یا ترکیبی از هر 3 رنگ باشد. مشهورترین چوب های ماهاگونی را چوب های هندوراس، فیلیپین و مکزیک دانست. چوب ماهاگونی مکزیکی به رنگ قرمز بوده و بیشتر در صنعت مبلمان به کار می رود.

ماهاگونی هندوراسی به رنگ نارنجی خاصی است و ماهاگونی فیلیپینی نیز به نوعی خاکستری رنگ است. درخت های ماهاگونی به سرعت رشد می کنند و به همین دلیل نگرانی از تمام شدن این منبع بسیار خوب برای به کار رفتن در صنایع مختلف از جمله صنعت مبلمان وجود ندارد.

سختی چوب ماهاگونی

اگر درجه سختی چوب ها را از 1 تا 10 در نظر گرفته، در صورتی که 10 سخت ترین چوب باشد، ماهاگونی درجه 6 را دارد. به همین دلیل چوب ماهاگونی را به خوبی می توان برش داده و ظرافت ها و پیچیدگی ها را به وسیله آن ساخت. این چوب بدون خرد شدن و ترک خوردگی می تواند خم داده شود و گس از خشکانیده شدن به سختی باقی می ماند. به همین دلیل این چوب برای استفاده در مناطق مرطوب بسیار مناسب است.

به صرفه بودن ماهاگونی

در صورتی که کالای (کابینت، درب، مبلمان و…) مورد نظر از چوب ماهاگونی ساخته شده باشد، می تواند هزینه بالایی داشته باشد. اما در صورتی که از روکش ماهاگونی استفاده شود، کالای مورد نظر ارزان تر تمام می شود. در هر صورت باید در نظر داشت که استفاده از چوب ماهاگونی می تواند مقاومت کالای مورد نظر را در برابر فشار، پیچش، رطوبت و حشرات افزایش داده منجر به طولانی تر شدن عمر آن شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>