اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو و صدای باک بنزین
همان طور که گفته شد، پمپ های بنزین خودرو نقش بسیار مهمی را در سوخت رسانی در اتومبیل ایفا می کنند و خرابی پمپ بنزین خودرو به منزله کاهش و یا مختل شدن عملکرد سوخت رسانی در خودرو خواهد بود. پمپ های سوخت در اکثر وسایل نقلیه مدرن برقی هستند و در مخزن سوخت نصب می شوند. با این حال، برخی از وسایل نقلیه مجهز به پمپ های سوخت درون خطی یا به سبک مکانیکی هستند. در کل باید علائم خرابی پمپ بنزین خودرو را جدی بگیرید تا بتوانید شاهد عملکرد مناسبی در سیستم سوخت رسانی خودرو باشید. علائم خرابی پمپ بنزین خودرو به شرح زیر است:

پمپ

صدای ویز از پمپ بنزین
یکی از اولین علائم خرابی پمپ بنزین خودرو صدای ویز از پمپ بنزین است. یک پمپ بنزین قدیمی یا فرسوده ممکن است هنگام اجرای کار صدای زوزه و ویز محسوسی را ایجاد کند. البته گاهی ممکن است حین کار صداهایی از پمپ به گوش رسد، اما صداهای غیرعادی مانند ویز، صدایی نیست که خبر از عملکرد صحیح پمپ دهد. صدای قل قل از باک بنزین هم از آن دست صداهایی است که خبر از خرابی پمپ سوخت می دهد.

سخت استارت خوردن خودرو
علامت دیگری که معمولا خبر از خرابی پمپ بنزین خودرو می دهد، مشکل در استارت زدن خودرو است. از آنجایی که پمپ بنزین خودرو در هر زمان استارت زدن کار می کند، امکان فرسوده شدن و تضعیف شدن آن بالا می رود. پمپ سوخت ضعیف ممکن است بتواند امکان سوخت رسانی را فراهم کند، اما ممکن است سبب سخت استارت خوردن خودرو شود.

پرش موتور
یکی از مهم ترین شاخصه های خرابی پمپ بنزین خودرو، پرش موتور است که اغلب در سرعت زیاد رخ می دهد. اگر در حال رانندگی در سرعت زیاد متوجه پرش موتور شدید، احتمالا پمپ بنزین خراب شده که باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.
استال خودرو در دمای بالا
استال کردن خودرو ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، اما هنگامی که آمپر خودرو، حرارت بالا را نشان می دهد، حاکی از خرابی پمپ بنزین خودرو است.

از دست رفتن قدرت موتور
یکی دیگر از نشانه های وجود پمپ سوخت خراب و معیوب، از بین رفتن قدرت هنگام فشار به وسایل نقلیه است؛ مانند حرکت در سربالایی، سنگینی خودرو یا هنگام شتاب گیری. در این حالت اگر پمپ معیوب باشد، هنگام افزایش درخواست سوخت در شرایط ویژه، نمی تواند عملیات سوخت رسانی را به خوبی انجام دهد، لذا قدرت موتور کاهش می یابد.

گاز بدون شتاب
اگر به نظر می رسد که با فشردن پدال گاز زیاد، مسافت پیموده کم است، از علائم خرابی پمپ بنزین خودرو خواهد بود. در این حالت ممکن است سوپاپ داخل پمپ سوخت باز نشود و باعث ریختن سوخت بیشتر از حد لازم در سیستم موتور شود.

پمپ

اتومبیل روشن نمی شود
یکی دیگر از علائم خرابی پمپ بنزین خودرو، روشن نشدن اتومبیل است. اگر پمپ سوخت به طور کامل خراب شود - تا جایی که قادر به تأمین سوخت کافی برای کار موتور نباشد- خودرو روشن نخواهد شد. با استارت زدن، خودرو شما خواهد لرزید، اما روشن نمی شود. اما روشن نشدن خودرو می تواند دلایل دیگری داشته باشد که در این صورت باید به تعمیرگاه مراجعه نمایید تا علت را برای شما بررسی نمایید.

نشانه نیم سوز شدن پمپ بنزین پراید و علت صدای پمپ بنزین 206
اگر خودرو شما حین گاز خوردن به خوبی حرکت نمی کند و یا سخت استارت می خورد، باید بدانید که پمپ بنزین پراید شما نیم سوز شده است و می بایست برای رفع آن، در سریع ترین زمان ممکن به تعمیرگاه مراجعه نمایید. همچنین می توانیم بگوییم که علت صدای زوزه پمپ بنزین پراید نیز از نشانه های خرابی این قطعه مهم است. از سوی دیگر، هر یک از علائم فوق در ارتباط با پژو 206 نیز صدق می کند. همچنین لازم است بدانید که صدای پمپ بنزین 206 هم نشان از خرابی این قطعه در این خودرو خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>