اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب گیلاسی چیست؟


چوب گیلاس

چوب گیلاس را ازدرخت گیلاس سیاه برداشت می کنند که بیشتر در آمریکا و مناطق ساحل شرقی، میانه غربی و مناطقی از مکزیک رشد می کند اما قوی ترین و سالم ترین درختان در پنسیلوانیا و نیویورک یافت می شوند.

چوب گیلاس طبیعی شاید با ارزش ترین چوب سختی باشد که در ساخت مبلمان از آن استفاده می شود. این چوب از جمله چوب های محبوبی ست که مورد توجه خریداران قرار می گیرد.درخت گیلاس به دلیل رنگ و روند پیری که دارد میان نجاران و مبلمان سازان مشهور است.

گفته می شود که رنگ این چوب با گذشت زمان تغییر می کند که این تغییر رنگ در درختان هر منطقه و یا حتی در تخته های مختلف، متفاوت می باشد، در حالی که بسیاری از چوب ها با گذشت زمان تیره تر می شوند این روند در چوب گیلاس بسیار متفاوت است. درخت گیلاس به وفور رشد می کند.

ویژگی های چوب گیلاس

چوبی سخت با دانه های قرمز مایل به قهوه ای، رنگ این چوب طلایی/صورتی روشن می باشد که با گذشت زمان به رنگ قهوه ای مایل به قرمز با یک پتینه درخشان تیره تغییر رنگ می دهد، چوب گیلاس تازه بریده شده اغلب بسیار کم رنگ است. این چوب متخلخل بوده و دارای منافذ کوچک تا متوسطی است که بدون ترتیب خاص و به صورت متعدد در چوب قرار گرفته اند.

چوب گیلاس بسیار بادوام و مقاوم است که در برابر پوسیدگی مقاومت دارد. روند تغییر رنگ چوب گیلاس در برابر نور خورشید تسریع می یابد، عواملی که در تغییر رنگ این چوب دخیل هستند شامل: اکسیداسیون و نور UV است که هر دو فرایند باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مولکول های چوب می شوند که بر چگونگی بازتاب نور از سطح تأثیر می گذارد.

چوب گیلاس دارای الگوی دانه ای بسته است دقیقا مثل چوب افرا. چوب درخت گیلاس می تواند به حفظ برخی از زیستگاه های بیولوژیکی مختلف حیات وحش کره زمین کمک کند. چوب گیلاس واقعی به طور طبیعی رسوب معدنی ایجاد می کند.

این چوب خاصیت رنگ پذیری دارد اما ترجیح داده می شود برای زیبایی و طبیعی بودن آن از یک روغن شفاف یا لاکی استفاده شود اما اگر به دنبال رنگ کردن این چوب هستیم، رنگ های مختلفی وجود دارد که می توان با توجه به سلیقه فردی یکی از آن را انتخاب کرد.

چوب گیلاس زیر مجموعه ای از درخت سرخس است که در طبقه بندی سختی و نرمی چوب جزء چوب های سخت قرار می گیرد، که برخلاف تصور عموم طبقه بندی چوب سخت و چوب نرم، هیچ ارتباطی با تراکم و مقاومت چوب در برابر خراش ها ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>