اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


 انواع بلبرینگ:
بلبرینگ های شیار عمیق
Deep Groove Ball Bearings
دامنه کاربرد بلبرینگ های شیار عمیق وسیع می باشد، زیرا طراحی آنها ساده، غیرقابل تفکیک و با قدرت کارکرد در سرعت های زیاد است.
بلبرینگ های شیار عمیق یک ردیفه
Single Row Deep Groove Ball Bearings
این برینگ دارای شیار ساچمه عمیق و یک پارچه بوده و ساچمه و شیار در آن مطابقت هندسی کاملی داشته، به طوری که علاوه بر تحمل بار شعاعی، بار محوری را نیز از هر دو طرف تحمل می کنند.
متداول ترین اندازه های برینگ های مورد بحث با کاسه نمد فلزی و لاستیکی نیز تولید می شود. آن دسته از این نوع برینگ ها که در دو طرف خود، کاسه نمد دارند با گریس نیز پرشده اند، به همین دلیل نباید آنها را جهت جا زدن گرم نمود و یا شست.

بلبرینگ

مقدار گریس داخل برینگ معمولاً 25 الی 35 درصد فضای خالی داخل برینگ است. کاسه نمدهای فلزی معمولاًبا پسوند Z یک طرف و 2 Z دو طرف برینگ مشخص می شوند. این نوع کاسه نمدها با حلقه داخلی برینگ فاصله داشته و اصولاً وقتی باید مورد استفاده قرار گیرند که حلقه های داخلی بچرخد. در صورت چرخش حلقه بیرونی امکان نشت گریس وجود دارد.
نوع دیگری کاسه نمد با اصطکاک تولیدی کم وجود دارد به طوریکه سرعت برینگ می تواند هم پایه سرعت آن با کاسه نمد فلزی باشد. این نوع کاسه نمد با پسوند RZ مشخص شده و شامل یک لاستیک مصنوعی است که با یک واشر فلزی تقویت شده است.
فاصله این کاسه نمد با حلقه داخلی بسیار ناچیز بوده، به طوریکه خاصیت آب بندی را به نحو مطلوبی بالا می برد. محدوده دمایی کارکرد این نوع کاسه نمد -40ºc الی +120ºc کارکرد دارد. سرعت برینگ با این نوع کاسه نمدها افت می کند.
نوع تولید شده دیگر آنها با جای خار است که با قرار دادن یک خار در آن می توان برینگ را از لحاظ محوری با صرفه جویی در مقدار فضای اشغالی محکم کرد. خار به همراه جای خار با پسوند NR در جلوی شماره برینگ مشخص می شوند.
نوع دیگر برای مواقعی است که میزان صدای تولید شده توسط برینگ، نظیر لوازم خانگی اهمیت دارد با پسوند QE5 مشخص می شود.

بلبرینگ شیار عمیق TIMKEN تیمکن
بلبرینگ شیار عمیق TIMKEN تیمکن جزو عمومی ترین و در عین حال با کیفیت ترین نوع بلبرینگ شیار عمیق می باشد که تولید شده تحت اداره استاندارد صنایع آمریکا می باشد. بلبرینگ شیار عمیق TIMKEN تیمکن در کد های مختلف و در سایز های مختلف از 3 میلیمتر الی 600 میلیمتر تولید می‌شود. یکی از کاربردی ترین نوع آ« با شماره فنی MM9111K می باشد که به صورت اسپیندال 9100K, 200K, 300K عرضه شده است. این بلبرینگ شیار عمیق تیمکن از جنس فولادی و دارای استاندارد ابعادی متریک می باشد و 362 گرم وزن دارد. کلاس استاندارد تولید این بلبرینگ شیار عمیق ISO P4S (ABEC 7/9) می باشد و دارای قطر خارجی 90 میلیمتر می باشد.
بلبرینگ شیار عمیق SKF اس کا اف
بلبرینگ شیار عمیق SKF اس کا اف که در سایزها و ابعاد استاندارد مختلف و با کد و شماره فنی متعددی معرفی شده است در یاسز های مختلفی تولید شده است. بلبرینگ شیار عمیق SKF اس کا اف از سایز های مینیاتوری مورد استفاده صنایع کوچک و حساس در ابعاد ماشین آلات پزشکی و حتی ساعت تولید شده تا سایز های عظیم الجثه صنایع سنگین معدنی. بلبرینگ شیار عمیق SKF اس کا اف شماره فنی 6008 که با قطر داخلی 40 میلیمتر و از جنس فولادی تولید شده استبه صورت تک ردیف و با رده دقت p5 (ABEC5) تولید و عرضه شده است. این بلبرینگ اس کا اف که دارای قطر خارجی 68 میلیمتر می باشد دارای سیل در 4 مدل مختلف open ZZ RS TT می باشد و میزان اصطکاک بسیار کمی تولید کرده و برای کار در دماهای بالا نیز مناسب می باشد.

بلبرینگ

بلبرینگ شیار عمیق NTN ان تی ان
بلبرینگ شیار عمیق NTN ان تی ان که معروف به بلبرینگ تک ردیفه شعاعی نیز هستند دارای کاربری گسترده ای بوده و دارای ریس تک منظوره بهینه شده برای بار شعاعی می باشند. طراحی این بلبرینگ شیار عمیق بگونه ای است که یک تلورانس بسیار دقیق حتی در سرعت های زاویه ای بسیار بالا را به وجود می آورد. بلبرینگ شیار عمیق NTN ان تی ان دارای کیج های استاندارد تولید شده به صورت فولاد پرس شده و ماشین کاری شده هستند. این بلبرینگ شیار عمیق برای سرعت های طاویه ای بسیار بالا دارای کیج هایی از جنس برنجی هستند. نمونه هایی از بلبرینگ شیار عمیق NTN ان تی ان همراه با گریس های ویژه با طول عمر بسیار بالا به صورت پک شده همراه با سیل و حفاظ خارجی عرضه می شوند. بلبرینگ NTN شیار عمیق به صورت حفاظ دار در یک جهت و یا در هر دو جهت توسط حفاظ هایی که به رینگ خارجی متصل شده اند محافظت می شود. این حفاظ های بیرونی از ورود ذرات نامطلوب به داخل محفظه بلبرینگ و همچنین از خروج روان کننده از داخل محفظه بالاخص در حال گردش و بر اثر نیروی گریز از مرکز جلوگیری می کند.

موارد کاربری بلبرینگ شیار عمیق
بلبرینگ شیار عمیق دارای کاربری های بسیار وسیعی بوده و کاربرد آن را نمی توان به صنعت خاصی محدود نمود. با این حال محدودیت هایی در بکار بری این دسته از بلبرینگ ها وجود دارند. بلبرینگ شیار عمیق قابل اتصال بر روی شافت های گردان سرعت بالا در سایز های کوپک و بزرگ می باشد که با افزایش قطر شافت می تواند بنا به طراحی با تعداد کمتری ساچمه کروی با شعاع بالا و یا تعداد بیشتری ساچمه کروی با شعاع کم به عملکرد خود ادامه دهد. با این وجود که بر خلاف بسیاری دیگر انواع بلبرینگ صنعتی، بلبرینگ شیار عمیق حساسیتی به سرعت زاویه ای ندارد به انحراف شعاع از محور بسیار حساس می باشد و قابلیت عملکرد بر روی شافت هایی با انحراف زاویه ای را ندارد و در زمان اتصال نیز می بایست با دقت بسیار بالایی و بدون کوچک ترین misalignment بسته شود. کاربری بلبرینگ شیار عمیق به طور کلی بسیار عمومی می باشد اما با در نظر گرفتن محدودیت های موجود اعمال می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>