اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلبرینگ ها:

میان همه بلبرینگ های موجود برای چرخ، بلبرینگ های غلتکی از همه رایج ترند. آن ها می توانند نیروهای شعاعی و تراست را تحمل کنند.

نیروی جانبی (نیروی جانبی نیرویی است که در اثر چسبندگی لاستیک به سطح جاده در موقع پیچیدن به لاستیک وارد می شود و عکس العمل نیروی جانب مرکز است. نیروی جانب مرکز، تمایل دارد بدنه خودرو را به خارج از پیچ منحرف کند) نیروی تراست و نیروی وزن، نیروی رادیال است. بلبرینگ مناسب چرخ در سایزهای مختلفی، مناسب برای اسکیت تا چرخ خودرو ساخته می شوند.


بلبرینگ های دقیق

طراحی بلبرینگ های دقیق، آن ها را برای مصرف با کارایی بالا مناسب می کند. بلبرینگ های دقیق می توانند اصطکاک را به حداقل رسانده و میزان گرمای ایجادشده را کاهش می دهد.

سرعت چرخش آن ها معمولاً از بلبرینگ های معمولی بیشتر است. به همین دلیل، در چرخ فرود هواپیما و بسیاری از خودروهای مسابقه از این نوع بلبرینگ استفاده می کنند. این بلبرینگ ها به طور خاص برای نیروی رادیال و تراست بسیار بالا طراحی شده اند.

بلبرینگ غلتکی:

استفاده از بلبرینگ های غلتکی در چرخ ها رایج است. تنها مشکل این است که رولبرینگ غلتکی به اندازه ی بلبرینگ ساچمه گرد تطبیق پذیر و همه کاره نیست. آن ها به خوبی می توانند از پس وزن بربیایند ولی برای نیروی جانبی بهترین انتخاب نیستند.

اگر چرخ ها لازم است با سرعت متوسط تا سرعت بالا بچرخند، رولبرینگ غلتکی انتخاب مناسبی نیست. ولی اگر از چرخ دستی یا گاری های کوچک استفاده می کنید، رولبرینگ غلتکی انتخاب خوبی است.

بلبرینگ غلتکی زاویه دار

چرخ های معمولی خودروها و کامیون ها دارای این نوع بلبرینگ هستند که شکل مخروطی دارند و اصطکاک را موقع پیچیدن که تراست زیاد است، پایین می آورند.

وقتی خودرو را می چرخانید زوایای چرخ ها متفاوت است. بلبرینگ غلتکی زاویه دار از خرد شدن قطعات در حال چرخش جلوگیری می کند.

بلبرینگ

بلبرینگ توپی عقب چرخ (Rear Hub bearing)

برخی خودروها از مجموعه بلبرینگ توپی عقب استفاده می کند که در این حالت بلبرینگ های چرخ در یک توپی قرارگرفته و به عنوان یک واحد کامل نصب می شوند. در این حالت به جای تعویض یک بلبرینگ به تنهایی، کل مجموعه باید تعویض شود.

طبیعتاً این حالت گران تر از بلبرینگ ها به تنهایی درمی آید. حدود 400 تا 800 دلار هزینه تعویض کل مجموعه در طرفین محور است. هزینه اجزا بسته به پیشرفته بودن مجموعه متغیر است ولی زحمت آن معمولاً کمتر از تعویض بلبرینگ عقب است.

بلبرینگ

یک بلبرینگ چرخ خراب چگونه است؟

وقتی بلبرینگ خراب یا شکسته باشد، مانند این است که روی یک نوار پرسرو صدا در شانه جاده رانندگی کنید. در ابتدا صدای آن خیلی زیاد نیست ولی به مرور و با بدتر شدن وضعیت صدای آن قابل توجه است.

صدای بلبرینگ چرخ همچنین ممکن است به صورت دوچرخه سواری توصیف شود که یک کارت به چرخ چسبانده است تا هر بار چرخ می چرخد به پره ها برخورد کند.

هنگامی که با سرعت 30 تا 40 مایل بر ساعت در یک جاده خالی رانندگی می کنید، کمی فرمان را به چپ و سپس به راست بچرخانید. طوری که انگار در لاین خودتان (به طور ایمن) مارپیچ رانندگی می کنید. صدای بلبرینگ چرخ، (به خصوص در جلو) وقتی این کار را انجام می دهید تقویت می شود به خاطر اینکه مقدار بیشتری از وزن خودرو روی یک سمت میفتد. این کار کمک می کند تشخیص دهید کدام چرخ موجب صدا شده و بلبرینگش خراب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>