اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درب

مزایا درب چوبی

  • زیبایی و جذابیت

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده افراد به سمت انتخاب درب های چوبی روی آورند، ظاهر زیبا و حس صمیمیت و گرمایی است که این درب ها به فضا منتقل می کنند. متریال های طبیعی نظیر چوب تکه ای از طبیعت محسوب می شوند و حضور آن ها در ساختمان حسی دوست داشتنی ایجاد می نماید.

هر چند چوب های مصنوعی مانند MDF ظاهری همانند چوب طبیعی دارند اما چوب طبیعی ماهیتی متفاوت داشته و بسیار زیباتر است. یکی از ویژگی های بارز چوب قابلیت رنگ پذیری آن است، از این رو با توجه به سلیقه می توان آن را با رنگ دلخواه پوشش داد و آن را با فضای مورد نظر تطبیق داد.

  • عایق گرما

برخی از متریال ها در اثر تغییرات دمایی تغییر حجم و سایز می دهند. چوب در اثر حرارت می سوزد اما عایق خوبی برای انتقال گرما می باشد. درب های چوبی گرما را از خود عبور نمی دهند، در نتیجه در فصل زمستان از هدررفت گرمای داخل ساختمان جلوگیری می نمایند. این درب ها در فصل تابستان خانه را خنک و در فصل زمستان خانه را گرم نگه می دارند.

  • عایق صوت

چوب در مقایسه با سایر متریال ها مقاومت بالاتری در برابر انتقال سر و صدا دارد، از این رو درب های چوبی نوعی عایق صوتی هستند که آرامش را برای ساکنین ساختمان های مختلف فراهم می کنند. خانه هایی که درب داخلی آن ها از جنس چوب طبیعی با ضخامت بالا می باشد از انتقال سر و صدای داخل ساختمان به بیرون از آن و برعکس جلوگیری می نمایند.

  • قابلیت سفارش

درب و پنجره های چوبی را می توان بر اساس ابعاد مورد نظر به صورت سفارشی ساخت. چوب ماده ای است که با استفاده از ابزارهای گوناگون به راحتی می توان بر روی آن نقش و نگارهای محتلف ایجاد نمود و آن را به هر شکلی درآورد. انعطاف پذیری این ماده این امکان را برای سازندگان فراهم می کند که طبق سفارش مشتری درب مورد نظر را ساخته و ارائه دهند.

  • قابلیت تعمیر

چوب از جمله متریال هایی است که دوامی چندین ساله دارد اما به مرور زمان ممکن است کیفیت اولیه خود را از دست داده و نیاز به رنگ آمیزی یا پولیش کاری پیدا کند. برای جلوگیری از فرسوده شدن درب های چوبی هر چند وقت یکبار باید آن ها را بررسی نمود و در صورت وجود عیب و ایراد نسبت به رفع آن ها اقدام کرد.

درب


معایب درب چوبی

  • رشد حشرات موذی

چوب طبیعی مکان مناسبی برای تجمع حشرات است، در واقع می توان گفت دشمن چوب حشرات و موریانه ها هستند. بنابراین تا جای ممکن باید از ورود آن ها به درب های چوبی جلوگیری کرد. پولیش کاری و رفع عیوب و حفره های ایجاد شده در درب تا حد زیادی از ایجاد چنین مشکلی جلوگیری خواهد کرد.

  • عدم مقاومت در برابر رطوبت

نم و رطوبت به مرور زمان موجب پوسیده شدن درب های چوبی می شود. به همین دلیل باید از رسیدن آب به آن ها جلوگیری نمود. می توان برای رفع این مشکل، از روکش های ضدآب بر روی درب چوبی استفاده کرد.

  • قیمت بالا

قیمت درب چوبی در مقایسه با سایر درب ها بالاتر است زیرا پروسه ساخت آن ها کمی سخت تر می باشد. چوب های بادوام و مقاوم به نسبت چوب های نازک و سست گران تر هستند، از این رو در انتخاب چوب دقت کنید. درب های چوبی که ضخامت و دوام بالاتری دارند در برابر ضربه و پوسیدگی مقاوم تر هستند و سال ها قابل استفاده می باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>