اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برای ساخت درب چوبی از نمونه های مختلف چوب استفاده می شود. برای مثال برای ساخت درب های چوبی می توان از چوب درخت های کاج، صنوبر، گردو، گیلاس، بامبو، ساج، ماهگونی یا ماهون، بلوط، افرا و راش استفاده کرد. هریک از این چوب ها ویژگی های منحصر بفردی دارند که در ادامه به بیان توضیحاتی در این زمینه می پردازیم.

درب

  • چوب صنوبر

به طور کلی می توان گفت چوب صنوبر نسبت به چوب کاج از استحکام بیش تری برخوردار می باشد. از نقاط قوت این چوب خاصیت قابلیت رنگ شدگی و سیلر زنی آن می باشد. اما در مقابل استفاده از این چوب در ساخت درب چوبی ضعف هایی نیز به دنبال دارد.

برای مثال این چوب از مقاومت پایینی برخوردار بوده و در برابر خراش خوردگی مقاوم نمی باشد. هم چنین در طی زمان ممکن است تغییر رنگ داده و به سمت رنگ قرمز متمایل شود.

  • چوب گردو

چوب گردو نمونه ای از چوب های مقاوم و مستحکم می باشد. هم چنین این چوب از بافت بسیار زیبایی نیز برخوردار می باشد. درب هایی که در ساخت آن ها از چوب گردو استفاده شده است، از قیمت بالایی برخوردار هستند.

  • چوب گیلاس

چوب گیلاس دارای سطحی صاف و یکنواخت بوده و زیبایی منحصربفردی دارد. درب هایی که در ساخت آن ها از چوب گیلاس استفاده شده است نیز نمونه ای از درب های گران قیمت می باشند. توجه داشته باشید که استفاده از سیلر برای این گونه درب ها بسیار مهم و حیاتی می باشد.

نگهداری از این درب کمی دشوار بوده و ممکن است در طی زمان نیاز به تعمیر و بازسازی داشته باشد. از نقاط قوت این درب می توان به ایمنی بالای آن در برابر آتش اشاره کرد. درب هایی که از چوب گیلاس در ساخت آن ها استفاده شده است، نمونه ای از درب های لوکس شناخته می شوند.

درب

  • چوب بامبو

درب هایی که درساخت آن ها از چوب بامبو استفاده شده است، از مقاومت بالایی برخوردار می باشند اما در مقابل در برابر رطوبت مقاومت چندانی ندارند. همچنین با گذشت زمان ممکن است رنگ پریده و یا خراشیده شوند. درب چوبی بامبو حالت پنل شیشه ای زیبایی دارد که در میان انواع چوب ها کم نظیر است.

  • چوب ساج

درب هایی که در ساخت آن ها از چوب ساج استفاده شده است، از عمر طولانی برخوردار بوده و طیف رنگی زیادی دارند. این درب ها وزن زیادی داشته و از این رو حمل و نصب آن ها کاری دشوار می باشد. این درب ها در برابر پوسیدگی و تغییرات دمایی مقاومت بالایی از خود نشان می دهند.

  • چوب ماهون

چوب ماهون از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار می باشد، اما به مرور زمان در برار رطوبت امکان دارد رنگ آن تیره و به سمت سیاه شدن برود. این چوب در برابر تغییرات دمایی مقاومت بالایی داشته و به عنوان عایقی خوب برای انرژی شناخته می شود.

  • چوب افرا

چوب افرا نمونه ای دیگر از چوب هایی است که می توان در ساخت درب های چوبی مورد استفاده قرار داد. درب هایی که از چوب افرا در ساخت آن ها استفاده شده است، مقاومت بالایی دارند. چوب افرا در اصطلاح نجاری چوبی خوش دست محسوب می شود. سطح این گونه چوب ها اگر سیلر نخورد، به مرور زمان لکه دار می شود.

درب

  • چوب بلوط

درب های چوبی که در ساخت آن ها از چوب درخت بلوط استفاده شده است، نمونه ای از درب های مقاوم و با استحکام بالا شناخته می شود. چوب بلوط قیمت مناسبی نسبت به برخی چوب های طبیعی دیگر مانند گردو دارد، بنابراین در ساخت درب مناسب می باشد.

از این نوع چوب در ساخت مبلمان، کفپوش و کابینت آشپزخانه نیز استفاده می شود و در دو رنگ قرمز و سفید موجود می باشد. اگر به دنبال یک چوب ضدآب می گردید، چوب بلوط می تواند بهترین انتخاب باشد.

  • چوب راش

چوب راش نمونه ای دیگر از انواع چوب هایی است که می توان در ساخت درب مورد استفاده قرار داد. این چوب نمونه ای از پر مصرف ترین انواع چوب در این عرصه می باشد که از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است.

  • چوب کاج

چوب کاج از پرمصرف ترین انواع چوب در ساخت انواع درب می باشد و عایق صوتی و گرمایی مناسبی محسوب می شود. چوب کاج قابلیت نقاشی و سیلر خوردن را دارا می باشد. از معایب این محصول می توان به مقاومت کم آن در برابر ضربه و خراش اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>