اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درخت عناب

از چوب عناب به دلیل تراکم و چگالی بسیار بالای آن در ساخت مصنوعات کوچک و گرانقیمت استفاده می شود. این چوب مناسب ساخت الات ظریف چوبی است.

درخت و چوب عناب

عناب درختچه ای است متوسط که ارتفاع آن تا 10 متر نیز می رسد. عناب بومی مناطق گرمسیر بوده و برگ های کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم مرغی شکل آن در زمستان می ریزد. میوهٔ زیتونی شکل عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشد در ابتدا سبز بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز درآمده و چروک می خورد.

پراکندگی و محل رویش درخت عناب

با توجه به کشت گستردهٔ عناب، رویشگاه اصلی این درخت به درستی مشخص نیست ولی چنین تصور می شود که خاستگاه طبیعی آن باید در آسیای جنوبی مابین لبنان، شمال هندوستان، شبه جزیره کره و جنوب و مرکز چین بوده باشد.

رویش

عناب درختچه ای است خزان پذیر که به صورت مستقیم و یا کج و معوج رشد کرده و ارتفاعی بین 5 تا 10 متر پیدا می کند. برگ های بیضی شکلش کشیده، بدون کرک و سبز براق بوده و حاشیه هایش دندانه دار می باشد. گل ها سبز متمایل به زرد و بسیار کوچک بوده، قطرشان به 5 میلی متر می رسد و دارای 5 گلبرگ ناپیدا می باشند.

میوه های درخت بیضوی شکل و سفت بوده و طولشان به 2-3 سانتی متر می رسد. عناب نارس سبز و لغزنده بوده و طعمی شبیه به سیب دارد که پس از رسیدن به رنگ قرمز تیره درآمده و چروک می خورد. میوهٔ عناب که هسته ای دراز و باریک دارد در پاییز به طور کامل می رسد. مزهٔ آن شیرین، خوراکی بوده و دارای خاصیت دارویی می باشد.

در بریتانیا عناب را به صورت خشک شده و یا به صورت آب نبات های طعم دار همراه با چای عصر میل می نمایند. در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می دهند. در برخی مناطق از عناب برای تهیهٔ سرکه استفاده می شود و در آفریقا از آن کیک درست می کنند. عناب کنسرو شده و چای با طعم عناب نیز در جهان استفاده می شود اما در ایران، پاکستان و هندوستان، عناب را بیشتر به صورت خشک شده استفاده می نمایند

خواص دارویی عناب

عناب آرامش بخش و ضد بدخلقی است و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می کنند. عناب خون را تصفیه و سموم را از بدن دفع می کند، سبب روشنی پوست شده و از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>