اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

درب چوبی نقش مهمی در زیبایی و جذابیت قسمت بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی ایفا می کند. این گونه درب ها از چوب طبیعی ساخته شده و بسیار منحصربفرد و شیک هستند. قدیمی ترین درب ها مربوط به دوران مصر باستان می باشد که بسیار ساده و شامل لولا و کلون بودند.

درب چوبی که می توان در طراحی خانه مورد استفاده قرار داد براساس تعداد پنل، نوع چوب و رنگ آمیزی آن ها دارای انواع متعددی می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب به بیان آن می پردازیم، نکات تکمیلی در زمینه درب های چوبی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

درب چوبی

راهنمای خرید درب چوبی داخلی

در هنگام خرید درب چوبی توجه به این نکته که آیا در نظر دارید از آن به عنوان درب اتاق یا درب بیرونی استفاده نمایید، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید، چرا که انتخاب نمونه ای مناسب از چوب هایی که در ساخت درب مورد استفاده قرار گرفته است در این مورد بسیار تأثیرگذار می باشد. در نظر داشتن میزان بودجه ای که برای انجام این کار در نظر دارید نیز از دیگر نکات مهم در این زمینه می باشد.

از آن جایی که درب های چوبی که از چوب طبیعی در ساخت آن ها استفاده شده است، از قیمت بالایی برخوردار می باشند، در انتخاب آن ها باید دقت کافی داشته باشید. برای مثال توجه به منطقه آب و هوایی که در آن زندگی می کنید، می تواند یکی از عوامل تأثیرگذار در این زمینه باشد؛ چرا که چوب های طبیعی مقاومت های متفاوتی در برابر تغییراتی دمایی از خود نشان می دهند.

برخی درب ها تماما از چوب ساخته شده و در مقابل در ساخت برخی دیگر تنها از روکش چوب استفاده شده است. از این رو در هنگام خرید درب داخلی چوبی باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که درب های تمام چوب از استحکام بالاتری نسبت به درب های روکش چوب برخوردار هستند. اما در مقابل درب های تمام چوب قیمت بالاتری نسبت به درب های روکش چوب دارند.

روکش درب های چوبی به دو گروه روکش طبیعی و روکش مصنوعی تقسیم بندی می شوند. روکش های مصنوعی چوب شامل رزین هایی مانند فرمالئید، ملامین و غیره و هم چنین ورقه های تزئینی می باشند. انتخاب فضایی که قصد استفاده از درب برای آن دارید نیز از دیگر نکات مهم می باشد.

برای مثال جنس دربی که برای اتاق خواب مورد استفاده قرار می دهید با نمونه ای که قصد استفاده به عنوان درب حمام دارید، متفاوت است. بدون شک جنس چوبی که برای درب حمام مورد استفاده قرار می گیرد، باید در برابر رطوبت و پوسیدگی مقاومت بالایی داشته باشد.

درب چوبی

رنگ آمیزی درب چوبی
در بعضی مواقع درب های چوبی بعد از گذشت مدت زمانی ظاهر زیبای خود را از دست داده و نیاز به رنگ آمیزی و تعمیر دارند. از آن جایی که این گونه درب ها از انواع چوب های مختلف ساخته می شوند، نگهداری، رنگ آمیزی و تعمیر آن ها می تواند متفاوت باشد. به یاد داشته باشید رنگ آمیزی درب چوبی می تواند گزینه ای مقرون به صرفه برای ایجاد نمای زیبای درب چوبی باشد.

تمیز کردن درب چوبی
بدون شک بعد از گذشت مدت زمانی این امکان وجود دارد که درب چوبی کثیف یا لکه ای بر روی آن باقی بماند. آشنایی با روش های پاک کردن درب چوبی نه تنها نما زیبای این گونه درب ها را حفظ می کند، بلکه از آسیب رسیدن به آن با استفاده از روش های نادرست جلوگیری به عمل می آورد. باید دقت کنید که از مواد تمیز کننده ای استفاده کنید که به چوب آسیب نرساند. بهترین گزینه برای تمیز کردن درب های چوبی، استفاده از یک پارچه نم دار می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>