اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب های پر کاربرد

گونه های متفاوتی از پرکاربردترین چوب ها وجود دارد، بهتر است آن ها را بهتر بشناسیم و با توجه به شناخت خود از هر کدام از این چوب ها استفاده کنیم.پرکاربردترین چوب ها عبارتند از:

  • چوب والسا
  • زبان گنجشک (ون)
  • چوب شمشاد
  • چوب کاج بلسان
  • چوب لاله درختی
  • چوب گیلاس
  • چوب فندق

1- چوب والسا

یکی از پرکاربردترین چوب ها که در عین سبک بودن دارای سختی قابل توجهی است و می شود از آن برای مواردی استفاده کرد که سازه های سبک و مقاوم می خواهیم بسازیم.طیف رنگی این نوع از چوب ها دارای، رنگ های سفید و زرد تا قهوه ای ملایم می باشد و می شود بدون رنگ از این چوب استفاده کرد.

از دیگر ویژگی هایی که در این نوع از چوب ها وجود دارد، قابلیت نرم بودن آن است که می شود از آن ها برای مواردی که نیاز به نازک کاری و ظریف کاری است استفاده کنیم.از چوب بالسا برای ساخت سازه های چوبی، دیوارسازی های داخل هواپیما، ماکت ها و آثار هنری استفاده کرد و ویژگی هایی مانند نرم بودن و سبک بودن این چوب است که می تواند در موارد حساس مانند هواپیما استفاده کرد.

2 -زبان گنجشک 

از پرکاربردترین چوب ها به زبان گنجشک یا ون معروف می باشد و دارای قابلیت فرم پذیری زیادی است که به دلیل انعطاف خوبی که دارد می توان آن را فرم پذیر کرد.این نوع از چوب ها دارای تنها یک رنگ هستند که آن هم زرد است، از این نوع از چوب ها برای مواردی می توان بهره گرفت که نیاز به انعطاف زیادی دارد مانند قاب و فرم تابلو ها، عصا، راکت تنیس و غیره.

3- چوب شمشاد

یکی از چوب هایی که احتمالا نام آن را زیاد شنیده اید، چوب های شمشاد هستند که دارای چگالی بالایی می باشند و این چگالی به دلیل وجود آوند های بسیار و لیف های فشرده ای است که در این نوع چوب ها وجود دارد.این نوع از چوب ها برای مواردی مانند خاتم کاری و منبت کاری استفاده می شود و می توان گفت یکی از چوب هایی است که هنرمندان از آن بهره زیادی می برند و استفاده می کنند.

یکی از موضوعاتی که می تواند قیمت یک کالا را بالا ببرد، دور بودن محل ساخت کالا و مقصدی است که کالا به آن جا می رود.در این مورد نیز اگر می خواهید که این نوع از چوب ها را با قیمت های مناسب تری خریداری نمایید، می توانید به این موضوع توجه نمایید که این نوع از چوب ها در سواحل دریای خزر و جنگل های هیرکانیان وجود دارد و خبر بدی که در این زمینه وجود دارد این است که این نوع از درختان، امروزه رو به نابودی هستند.زیرا حشرات و بیماری در چند سال اخیر زندگی آن ها را با خطر روبرو کرده است.

4- چوب کاج بلسان

این نوع از چوب ها به رنگ هایی مانند سفید و قهوه ای هستند و دارای رگه های صاف و ظریفی اند که آن ها را برای ساخت کاغذ و جعبه های متفاوت مناسب ساخته است.یکی از کارهایی که در این زمینه وجود دارد و می توان به آن اشاره کرد این است که از آن برای مصارف گوناگون می توان بهره برد.

این نوع از چوب ها وارداتی کشور روسیه هستند و احتمالا قیمت های بالایی داشته باشند و از آن ها لوازم لوکس می توان ساخت.استفاده از چوب های متفاوت می تواند این امکان را فراهم نماید که از آن برای موارد متفاوتی بهره گرفت و بهترین کیفیت را داشت.

مثلا اگر از چوب آبنوس برای ساخت وسیله های زینتی استفاده کنیم احتمالا قیمت بالایی پیدا خواهد کرد.
آشنایی با ویژگی ها و مزایای انواع تخته های چوبی کمک می کند تا برای پروژه های مختلف بهترین انتخاب را داشته باشیم.

5- چوب لاله درختی

این نوع از چوب ها نیز دارای تنها یک رنگ و رنگ زرد می باشند و دارای کیفیت مناسب و عالی برای انواع مبلمان های قیمتی است و می توان از آن برای مصارف دیگری مانند ظروف چوبی، جعبه های چوبی و اسباب بازی ها استفاده کرد.

6- چوب گیلاس

این نوع از چوب ها در ایران به صورت پراکنده وجود دارد و می توان گفت که برای مواردی استفاده می شود که نیاز به رنگ های متفاوتی نداشته باشد.

این نوع از چوب ها از منطقه ای بین دریای سیاه و دریای خزر به ایران آمده است و به نظر می رسد اگر بخواهیم اصالت آن را تشخیص دهیم می شود به اروپا رسید.ایران در زمینه تولید چوب گیلاس جز< رتبه های سوم در جهان است که در این بین آمریکا و ترکیه در رتبه های اول تا دوم هستند.

7- چوب فندق

چوب آخری که در این بخش می خواهیم به معرفی آن بپردازیم، فندق است که در ایران نیز به وفور یافت می شود و درختچه ای به طول دو متر می باشد که اگر در شرایط مناسبی رشد کند به اندازه ای بین 5 تا 6 متر نیز می رسد.

این نوع از چوب ها دارای رنگ سبز بوده و از استحکام بالایی نیز برخوردارند و می شود از آن برای ساخت میز و صندلی بهره گرفت.استفاده از چوب فندق در ایران بیشتر به ساخت وسیله های تزیینی منتهی می شود که این هم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی است که دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>