اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب بالسا چیست؟



بالسا از کجا می آید؟

درختان بالسا به طور طبیعی در جنگلهای بارانی و مرطوب آمریکای مرکزی و جنوبی رشد می کنند. بازه منطقه ای که درختان بالسا در آن میرویند، از جنوب به گواتمالا و از شمال تا بولیوی گسترش می یابد. اما کشور کوچک اکوادور در ساحل غربی آمریکای جنوبی، منبع اصلی چوب بالسا با کیفیت مناسب هواپیماهای مدل در جهان بشمار میرود.

چوب بالسا چگونه رشد می کند؟

چیزی به شکل یک جنگل کامل از درختان بالسا وجود ندارد. این درختان به طور منفرد و یا در گروههای بسیار کوچک و بسیار پراکنده در جنگل میرویند. برای صدها سال به درخت بالسا به عنوان یک درخت هرز و بی ثمر نگریسته میشد. تکثیر این درختان به وسیله رشد صدها دانه که به وسیله باد در جنگل پراکنده می شوند صورت می گیرد.

هر کدام از دانه ها به واسطه پرهائی که دارد، به وسیله باد حمل می شود، درست بروشی که دانه های قاصدک به وسیله باد حمل می شوند. دانه ها بالاخره به خاک می افتند و به وسیله خاشاک جنگل پوشیده می شوند. دانه ها در آنجا جمع می شوند و میمانند تا روزی که آفتاب از میان شاخ و برگ درختان نفوذ کرده و به زمین بتابد و باعث شروع رشد دانه ها شود.

هر جائی که سوراخی در میان شاخ و برگها برای عبور نور خورشید ایجاد شود، خواه توسط انسان و یا به واسطه مرگ یک درخت دیگر، بالسا شروع به رشد می کند و مانند علف بالا می آید. در خلال زمان، درختان قویتر به رشد خود ادامه می دهند و درختان ضعیفتراز بین میروند. هنگامی که درختان بالغ می شوند، تنها یک یا دو درخت کامل و بالغ را می توان در 100 متر مربع جنگل پیدا نمود.

چقدر طول میکشد تا یک درخت بالسا رشد کند؟

درخت بالسا خیلی سریع رشد می کند (مانند اکثر درختان بی ثمر). شش ماه بعد از دانه گذاری، ضخامت تنه درخت حدود 5/2 تا 5/3 سانتیمترو بلندی آن حدود 3 تا 5/3 متر می شود. در سن 6 تا 10 سال، درخت آماده بریدن است. در این زمان قطر آن به 30 سانتیمتر تا حدود 1 متر و ارتفاع آن به 18 تا 27 متر می رسد.

اگر به آن اجازه داده شود که به رشد خود ادامه دهد، چوبهای تازه ای که در قسمت خارجی میرویند بسیار سخت خواهند شد و درخت از قسمت میانی شروع به پوسیدن خواهد کرد.درختانی که به رشد ادامه می دهند به قطر حدود 180 سانتیمتر هم میرسند ولی قسمت بسیار کمی ازظآنها قابل استفاده خواهد بود. برگ درخت بالسا شباهت بسیار زیادی به برگ انگور دارد فقط خیلی بزرگ تر است. هنگامی که درخت جوان است، طول این برگها به حدود 120 سانتیمتر می رسد.

هرچه درخت پیرتر می شود، این برگها رفته رفته کوچک تر می شوند تا به حدود 20 تا 25 سانتیمتر میرسند. بالسا یکی از معدود درختانی در جنگل است که شکل برگ بسیار ساده ای دارد. این ویژگی به تنهائی بالسا را از سایر درختان متمایز می کند.

یک پرستار عالی

طبیعت به طور آشکار درخت بالسا را به عنوان یک درخت پرستار برای حفاظت از درختانی با رشد کندتر، در مقابل حرارت شدید خورشید، در خلال سال های ابتدائی حیاتشان در نظر گرفته است. مثلا در ناحیه ای که جنگل به واسطه طوفان یا سایر حوادث طبیعی تخریب شده است، درختان بالسا بسرعت بالا آمده و شروع به رشد می کنند و در مدت کوتاهی به قد بلندی میرسند.

رشد سریع آنها و اندازه بسیار بزرگ برگهای آنها در طول سال های اولیه زندگیشان، سپر و حفاظی برای درختان کوچک ترو با رشد کمتر ایجاد می کند. هنگامی که این درختان به اندازه ای بزرگ شدند که بتوانند خودشان به حیاتشان ادامه دهند، درخت بالسا شروع به مردن می کند. بدون شک، رشد سریع درخت بالسا، اندازه بزرگ برگهای آن که به تدریج کوچک تر می شوند و طول حیات نسبتا کوتاه این درخت، آن را به یک پرستار عالی در اکوسیستم جنگل تبدیل کرده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
وحید محمدی:
سلام قصد خرید نهال بالسا را دارم لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>