اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب زبان گنجشک

درخت زبان گنجشک و کاربرد آن

چوب اش و یا درخت زبان گنجشک از گونه ی درختان سخت به شمار می اید این درخت به دلیل نوع میوه اش به این نام شناخته می شود چوب درخت زبان گنجشک بسیار مستحکم بوده و دارای انعطاف خوبی است رنگ آن عمدتا زرد بوده که متمایل به قهوه ای می باشد.

در صورتی که این چوب به ترمووود تبدیل شود مقاومت آن دو چندان شده و برای فضاهای بیرون و یا کفپوش ها بسیار مناسب می باشد.همچنین با رنگ کردن این نوع از چوب ضمنایجاد دوام و طول عمر بیشتر، زیبایی آن را نیز می توان بیشتر نمود.

درخت زبان گنجشک و کاربرد آن از دیر باز در صنعت چوب مطرح بوده است به خصوص که در نمای ساختمان این گونه ی درختی بسیار خوب دوام آورده و نمایی زیبا را به ساختمان می بخشد کیفیت و مقاومت چوب اش باعث شده است که برای کف پوش و پارکت گزینه ی مناسبی باشد این گونه از چوب دارای وزن زیاد و البته دوام بالایی است.که آن را در برابر رطوبت و شرایط مختلف جوی مقاوم ساخته است.

دلیل تراکم درختان سخت چوب چیست ؟

چوب اش و درخت آن را می توان از سخت ترین چوب ها به حساب آورد که به همین دلیل کاربرد های بسیاری دارد این چوب حتی از چوب بلوط نیز سخت تر می باشد و شهرت آن در بازار چوب جهانی به همین دلیل است این گونه ی درختی دارای رنگ کرم تا قهوه ای روشن می باشد که در مناطق مختلف رنگ آن متفاوت خواهد بود.

همان گونه که می دانید اغلب درختان در طی سال در زمانی مشخص برگ های خود را از دست می دهد درخت زبان گنجشک نیز از این قاعده مستثنی نیست و درخت برگ ریز محسوب می شود رشد این درخت بسیار کند بوده و به همین دلیل است که چوب آن ها متراکم تر می باشد و دلیل گرانی این نوع چوب نیز به دلیل آن است که مدت زمانی که طول می کشد تا رشد کند طولانی خواهد بود.

مشخصات ظاهری درخت زبان گنجشک و کاربرد آن

نام علمی چوب اش Fraxinus می باشد که عمدتا در مناطق شمال غربی آسیا و اروپا رشد می کند درختان جوان اش یا زبان گنجشک خاکستری روشن بوده و پوستی صاف دارند اما درختانی که کهن سال هستند پوستی ضخیم تر داشته و روی آن شکاف هایی ایجاد می شود این چوب در صورتی که فرآوری ترمو روی آن انجام شود می تواند یکی از مقاوم ترین چوب های صنعت چوب به حساب آید.

این چوب با وجود رنگ روشنی که دارد و رگه های صاف و مستقیم آن زیبایی و ظاهری چشم نواز داشته و می تواند برای نما بسیار مناسب باشد این درخت دارای قامتی لاغر و بلند است که طول آن برحسب منطقه ای که رشد کرده است بین ده الی سی متر می رسد.

این را هم لازم است بدانید که نوع اروپایی چوب زبان گنجشک تا ارتفاع چهل متر نیز رسیده است.عمراین درخت حدود دویست سال می باشد که در برخی مناطق تا پانصد سال نیز عمر کرده است

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>