اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد چوب زبان گنجشک



کارایی چوب زبان گنجشک (اش) چیست؟

شاید این هم برای شما سوالی باشد که از این چوب ها چه نوع استفاده ای می شود با ما در ادامه همراه باشید درخت زبان گنجشک یا اش از گونه گیاهان گلدار است و بیشتر در اروپا همچنین در بخش هایی از جنوب غربی آسیا میرویدچوب زبان گنجشک چوبی است که در ساخت ترمووود از آن استفاده می شود.

این چوب ظاهری با شیار های موازی دارد چوب زبان گنجشک را زمانی که چهار تراش بخورد را چوب ترمووود مینامند. مقاومت این چوب مانند بقیه ترمووود ها بسیار بالاست، و قابلیت فرم دهی بسیار بالایی دارد، این چوب رنگی از کرم تا قهوه ای روشن دارد و اواسط آن ممکن است زرد تر و قهوه ای باشد.

بر روی آن نیز شیار هایی که در آن وجود دارد از لیز خوردگی جلوگیری می کند به خاطر همین می توان از آن در استخر ها یا مکان هایی که در معرض رطوبت هستند استفاده کرد

کاربرد چوب زبان گنجشک (اش) چیست؟

همچنین از این چوب چون نوعی ترمووود محکم است برای ساخت کفپوش مکان های پر رفت آمد، ساخت قاب تابلوها، راکت تنیس، تیر و کمان، دسته های چکش و یا برخی دستگیره های چوبی استفاده می کنند.

حتی در کشور ایرلند بازی وجود دارد به نام هرلینگ که در آن بازی از دسته های چوبی استفاده می شود که جنس آن ها از چوب اش است و کشور ایرلند سالانه برای تولید 350000 دسته هرلینگ به دلیل کمبود وجود این چوب در ایرلند 75% چوب مورد نیاز برای بازی مهم هرلینگ را از اروپا وارد می کند.

درخت زبان گنجشکی هیزم بسیار ارزشمندی دارد چون حتی زمانی که بریده می شود و سبز است به راحتی میسوزد! امروزه حتی از پوست خشک و برگ درخت آن در طب سنتی به عنوان ملین و رطوبت زا نیز استفاده می شود چوب اش نوعی از درختان سخت چوب است و یکی از 168 گونه چوب ترمو است که در طی عملیات ترمووود بسیار سخت و محکم شده است.

این چوب بعد از عملیات ترمووود وقتی که در معرض عملیات روغن کاری قرار می گیرد با قابلیت رنگ پذیری بالایی که دارد بسیار جذاب می شود از لحاظ قیمتی نیز این نوع چوب به خاطر مقاومت که بر اثر ترمووود دارد و همچنین ویژگی هایی دارد قیمت بالایی دارد و به صرفه است که از آن در مکان هایی استفاده شود که نیاز به مقاومت بالایی دارد.

قیمت چوب ون

چوب ون همان چوب زبان گنجشک می باشد که برای تعین قیمت آن باید مواردی را مد نظر داشته باشید همان طور که گفته شد مقاومت این چوب در برابر آسیب بسیار بالا می باشد و به نوعی هم قیمت آن بسیار بالا می باشد.

این چوب امکان ترمو کردن را دارد اما همان طور که در مقاله ترمووود گفته شد عمل گرما دهی همان ترموود برای مقاوم کردن چوب در برابر شرایط آب و هوایی و حشرات و…. می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>