اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سینک ظرفشویی

مقایسه سینک های کورین با سینک های گرانیتی

  • مواد تشکیل دهنده

برای مقایسه این دو محصول ابتدا باید مواد تشکیل دهنده آن ها مورد بررسی قرار بگیرد. گرانیت نوعی سنگ آذرین است که در دل زمین به وجود می آید و یک سنگ طبیعی محسوب می شود.

برای ساخت سینک گرانیتی معمولا از 70 درصد گرانیت و 30 درصد مواد آکریلیک و پرکننده رزین استفاده می شود. در مقابل، سنگ کورین نوعی سنگ مصنوعی است که از ترکیب آلومینیوم تری هیدرات و یک مایع آکرلیک به اسم متیل متاکریلات به وجود آمده است.

  • شکل ظاهری

شکل ظاهری این دو نوع سینک بسیار به یکدیگر شباهت دارد و افراد غیر متخصص به سختی می توانند تفاوت آن ها از یکدیگر تشخیص دهند. اما چیزی که مشخص است این است که کورین سنگ طبیعی نیست و حاصل یک شبیه سازی بسیار استادانه می باشد.

  • لکه پذیری

یکی از مواد اصلی سازنده سینک های کورین، مواد آکریلیک می باشد که در مقابل نفوذ آب و میکروب ها به داخل سینک جلوگیری می کند. اگر چیزی بر روی سینک های کورین بریزد، حتی اگر مدت زیادی بر روی آن باقی بماند، باز هم آسیبی به سینک وارد نمی کند.

سینک های گرانیتی نیز نسبت به بسیاری از سینک های سنگ طبیعی دارای مقاومت خوبی در برابر لکه ها هستند. فقط باید به این موضوع توجه کرد که نباید اجازه داد لکه ها برای مدت طولانی بر روی سطح سینک گرانیت باقی بمانند.

سینک ظرفشویی

  • تحمل حرارت

سینک های کورین تحمل بالایی در برابر حرارت دارند و اگر هم دچار سوختگی شوند، لکه های حاصل از آن را می توان به راحتی از بین برد. اما سینک های گرانیتی به راحتی سوخته نمی شوند و حتی می توان ظروف بسیار داغ را نیز بر روی آن ها قرار داد. اما این ویژگی دلیل نمی شود که از این نوع سینک مراقبت نکنیم.

  • مقاومت در برابر خش

سینک های گرانیتی به دلیل مقاومت بسیار بالایی که دارند، به سختی می توان بر روی آن ها را خش انداخت. اما سینک های کورینی به دلیل بافت نرم تری که نسبت به نوع گرانیتی دارند، با استفاده از وسایل تیز می توان سطح ان را خط انداخت، البته این خط و خش ها را می توان با پولیش کردن، تعمیر کرد.

  • تنوع طرح و رنگ

سینک های گرانیتی به دلیل طبیعی بودن، دارای طرح و نقش های کمتری نسبت به کورین می باشند. سینک های کورینی دست سازند و می توان بنابر سلیقه و خلاقیت، هر طرح و رنگی که مدنظر باشد را در این نوع سینک اجرا کرد. البته شفافیت رنگ های کرم، سفید و مشکی در سینک کورین ممکن است بعد از مدتی از بین برود و کدر شود که می توان با ساب زدن، این مشکل را حل کرد.

  • قیمت

به طور معمول سنگ های طبیعی قیمت بالاتری نسبت به سنگ های مصنوعی دارند. در سینک ها نیز این موضوع صدق می کند و سینک های ساخته شده از سنگ طبیعی قاعدتا گران تر از سینک های ساخته شده از سنگ های مصنوعی می باشد.

سینک ظرفشویی

تفاوت سینک کورین با استیل

  • در سینک های استیل در صورت استفاده از سیم های ظرفشویی، امکان خش افتادن سینک وجود دارد و باید در تمیز کردن آن بسیار دقت کرد؛ اما سینک های کورین ضد خراش هستند و فقط در صورت کشیدن وسایل نوک تیز بر روی سطح آن، دچار خش می شوند.
  • سینک های استیل نسبت به انواع کورینی رایج تر و مورد توجه اکثریت مردم می باشند.
  • همچنین سینک های استیل قیمت کمتر و مناسب تری نسبت به سینک های کورینی دارند.
  • سینک های کورینی از لحاظ ظاهری و تنوع در طرح و نقش بسیار زیباتر از سینک های استیل می باشند.
  • سینک های کورین ضد آب و آنتی باکتریال هستند و اثر لکه آب بر روی سطح آن باقی نمی ماند، درحالی که سینک های استیل به راحتی لک می افتند و دائما باید آن ها را تمیز کرد.
  • سینک های کورین به دلیل اینکه نوعی سنگ هستند، در صورت افتادن ظروف بر روی آن امکان شکستگی آن ها وجود دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
مجتبی جهانگیری:
ببخشیدا ولی سینک کورین از رزین آکرولیک ساخته شده! سینک گرانیتی اصل از رزین PMMA ساخته شده و در گاهی موارد از رزین پلی استر. رزین آکرولیک ضده خش نیستش و تازه بسیار حالت پذیره.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>