اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب نرم چیست؟

اصطلاحی است برای نامیدن چوب و الوار درختان سوزنی برگ. درختان سوزنی برگ معمولاً همیشه سبز هستند. انواع کاج، سرو، نراد، سرخدار، سکویا و سدر جزو سوزنی برگان به شمار می آیند.80% از الواری که در جهان تولید و دادوستد می شود از درختان نرم چوب به دست می آید. مراکز اصلی و سنتی تهیه و تولید این الوار در جهان، اسکاندیناوی، روسیه، و آمریکای شمالی است.

در مقابل نرم چوب، اصطلاح «سخت چوب» قرار دارد که برای نامیدن چوب درختان پهن برگ به کار می رود.چوب هایی که نرم چوب نامیده می شوند، لزوماً نرم تر از سخت چوبان نیستند، هرچند در بیشتر موارد چنین است. چوب درخت بالسا که «سخت چوب» شمرده می شود سبک ترین چوب تجاری جهان است و از چوب بسیاری از سوزنی برگان نرم تر است. با این حال برخی از سخت چوبان از همه چوب های نرم، سخت تر و متراکم تر هستند.

سودمندی ها

خانه ای در آمریکا که با نرم چوب وارداتی از کانادا در حال ساخت است.به طور کلی کار کردن با نرم چوب آسان است و از آن استفاده های گوناگونی می شود، مانند:

  • ماده اولیه بسیاری از کارهای نجاری و ساختمان سازی
  • مبلمان سازی
  • ماده اولیه صنعت کاغذسازی
  • الوار

قطعات بریده شده چوب است که به عنوان ماده اولیه در کارهای گوناگون نجاری و ساختمان سازی و غیره به کار می رود. معمولاً کنده های درختان پس از بریده شدن و حمل به کارخانجات چوب بری، در قطعات مستطیل شکلی با طول و عرض و قطر مشخص بریده و خشکانده می شوند و پس از آن به بازار مصرف فرستاده می شوند.

80 درصد از الوار تولید شده در جهان از درختان نرم چوب و مابقی از درختان سخت چوب به دست می آید. امروزه در جهان سالانه بیش از سه میلیارد متر مکعب چوب تولید و مصرف می شود

الوار تبری

الوار تبری بیشتر از چوب هایی است که دارای ترک عمیقی باشد که به اصطلاح تبرداران لاپ یا لاش گفته می شود و به وسیله تبرزنی و اهرم کردن در ترک گرد بینه اصطلاحاً لاپه می شود و با تبر تیز تسطیح شده و جهت کارهای متفرقه خصوصاً تراورس استفاده می شود. تراورس ریل های راه آهن در طول های مختلف کوچک، بزرگ و متوسط تهیه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>