اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

صادرات به انگلستان:
قصد صادرات به انگلستان را دارید اما نمیدانید کدام اقلام کالا را برای صادرات به این کشور انتخاب کنید؟

همانطور که میدانید هر سال حدود 5600 قلم کالا از ایران به بیش از 180 کشور دنیا صادر می‌شود.برای علاقه مندان به صادرات و حتی تجار با سابقه همیشه این دغدغه وجود دارد که کدام کالا را به کدام کشور صادر کنیم؟

اگر بخواهیم به صورت حرفه ای تحقیقات عمیق و علمی روی بازار کشوری را انجام دهیم مستلزم صرف هزینه های میلیاردی برای چندین ماه آن هم توسط شرکت های حرفه ای و با سابقه در این حوزه است. اما یک راه بدون هزینه و راحت تر هم وجود داره که صد البته به دقت و اصولی بودن راه اول نمی‌رسد اما بیشتر تجار باهوش از همین روش برای پیدا کردن و گلچین کردن یک لیست از کالاهای با پتانسیل بالا برای صادرات به کشور خاصی استفاده می‌کنند.

آن روش هم این است که ریز آمار صادرات ایران به کشور هدف را در سال های گذشته مطالعه و بررسی کنیم.

به فرض مثال مطالعه کنیم که زعفران در سال گذشته چند کیلو به انگلستان صادر شده است؟ وزن محموله صادراتی چقدر بوده است؟ کد تعرفه آن چه بوده است؟ گمرک مبدا داخل ایران کدام گمرک بوده است؟ ارزش ریالی و دلاری ثبت شده در کمیسیون نرخ گذاری گمرک چقدر بوده است؟

اگر کسی بتواند به این آمار دسترسی پیدا کند دو حالت را متوجه می‌شود، اگر میزان صادرات زعفران به انگلستان بالا بوده باشد به این معنی است که پتانسیل صادرات زعفران به انگلستان بالا است و در آن کشور باید بازاریابی و برند سازی کرد و به دنبال استراتژی برای رقابت بود.

اما اگر صادرات زعفران به این کشور بسیار پایین یا ناچیز بود دو معنا دارد، یک رویکرد این است که تقاضا برای زعفران ( یا زعفران ایران) در این کشور پایین است و در این صورت تکلیف کار مشخص است.

رویکرد دوم این است که بازاریابی برای زعفران ایران در این کشور آن طور که باید انجام نشده و می تواند یک فرصت خوب برای ورود به این بازار بکر باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>