اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آینه جانبی خودرو چیست و چرا استفاده می شود؟

آینه وسیله ای است که از یک شیشه که پشت آن به وسیله جیوه یا رنگ های خاص رنگ آمیزی می شود ساخته می شود. هر جسمی که در مقابل آینه قرار می گیرد تصویر آینه ای آن درون آینه به وجود می آید. آینه خودرو هم نمونه‌ای از آینه است که در کنار درب خودروها نصب می شود. وظیفه این آینه ها نمایش دادن قسمت های جانبی خودرو و قسمت پشتی کناره ها است. راننده به وسیله آینه های جانبی حتی قادر به دیدن نقاط کور اطراف خودرو خود می باشد.

ایینه

انواع آینه جانبی خودرو:

  • آینه جانبی دستی: قدیمی‌ترین نوع آینه در خودرو هستند این آینه ها معمولا به وسیله دست به صورت مکانیکی تنظیم می شوند. به طوری که برای تنظیم کردن آینه جانبی چپ خودرو مجبور به کمک سرنشین کنار خود هستید.
  • آینه جانبی برقی: نسل جدید آینه‌های خودرو هستند، تنظیم این نوع آینه ها برخلاف مدل های قدیمی به صورت الکترونیکی انجام می شود. این اینه ها دارای یک موتور الکتریکی و یک کلید جهت کنترل و تنظیم آینه هستند. راننده به راحتی به وسیله یک کلید می تواند خیلی راحت بدون نیاز به سرنشین آینه های جانبی را تنظیم نماید.
  • آینه جانبی تاشو برقی: جدیدترین مدل آینه جانبی برقی محسوب می شوند. این آینه ها علاوه بر قابلیت تنظیم الکترونیکی از یک موتور جداگانه جهت باز و بسته شدن آینه ها بهره می برند. در خیلی از موارد که عرض خیابان بسیار کم است ممکن است آینه باز خودرو شما به وسیله خودروهای کناری شکسته شود. بهترین کار جمع کردن آینه‌ها موقع پارک کردن است. آینه تاشو برقی این قابلیت را دارد که هنگام قفل کردن درب توسط راننده آینه ها به صورت برقی جمع شوند.

ویژگی‌های یک آینه جانبی خودرو خوب و باکیفیت:

  • یک آینه جانبی خوب و با کیفیت باید از جنس خوب و با کیفیت ساخته شده باشد تا بر اثر ضربه دچار شکستگی نشود.
  • آینه جانبی های راهنما‌دار خیلی بهتر از مدل‌های معمولی هستند در واقع شما هر زمان که راهنمای چپ یا راست را می زنید، راهنمای روی آینه آن جهت هم با راهنما‌های شما شروع به چشمک زدن می کند.
  • دارای سیستم المنت باشد، این سیستم به صورت چند نقطه مشکی رنگ در گوشه آینه وجود دارد. زمانی که جاده برفی است و سطح آینه با برف پوشیده می شود شما می توانید با فشار دادن کلید گرمکن شیشه عقب خودرو گرمکن آینه را فعال کرده و برف روی آینه را ذوب کنید.
  • دارای یک موتور جهت تا شدن و باز شدن باشد. یکی از درد سرهای بیشتر رانندگان جمع و باز کردن آینه خودرو بعد از پارک کردن می باشد، این قابلیت کار شما را آسان می کند. هنگامی که درب را قفل می کنید آینه های جانبی خودرو جمع شده و با باز نمودن درب خودرو آینه های جانبی خودرو شما باز می شود.

قبل از خرید آینه جانبی خودرو به این نکات توجه داشته باشید:

  • قیمت آینه: مهم‌ترین موضوع برای خرید آینه خودرو توجه به قیمت آن است. قبل از هر کاری مشخص کنید که برای خرید آینه جانبی خودرو قرار است چه میزان هزینه کنید. زمانی که مقدار بودجه مشخص شود خود به خود خیلی از مدل ها که در دایره قیمتی شما قرار ندارند، حذف می شوند.
  • نوع آینه: همان گونه که در مباحث قبلی هم گفته شد آینه جانبی ماشین انواع مختلفی دارد، از نوع دستی گرفته تا نوع برقی البته مدل های جدیدتری هم به بازار امده‌اند که به آن ها تاشو برقی گفته می شود. شما با توجه به مدل خودرو خود و نوع اینه قابل استفاده در آن یکی از آن ها را انتخاب و خریداری نمایید.
  • جهت آینه: آینه های کناری خودرو در دو مدل چپ و راست در بازار تولید می شوند. متاسفانه هیچ یک را نمی توان به جای دیگری استفاده کرد پس در انتخاب چپ یا راست بودن آینه دقت کنید. آینه چپ همان آینه سمت راننده است و آینه سمت راست اینه سمت شاگرد است که معمولا در بیشتر خودروها سنسور دما درون آن قرار دارد.
  • گرمکن: آینه های دارای گرمکن برای فصل زمستان‌ به خصوص استفاده در جاده‌های برفی بهترین گزینه است. هنگامی که در جاده برفی حرکت می کنید بادی که در جهت مخالف شما می وزد باعث می شود مقداری برف روی آینه ها قرار بگیرد. داشتن گرمکن مانع از قرار گرفتن برف روی آینه جانبی شما می شود.
  • راهنما: نسبت به گلگیرها آینه ها قسمت هایی هستند که بیشتر از جاهای دیگر در معرض دید خودروهای کناری شما قرار دارند. بنابراین داشتن چراغ راهنما روی آینه جانبی ماشین علاوه بر زیبا کردن ماشین کمک می کند به اینکه خودرو های کناری شما متوجه تغییر مسیر شما شوند. و جلوی خیلی از تصادفات گرفته می شود.
  • جنس بدنه: بد نیست نگاهی هم به کیفیت پلاستیک به کار رفته در بدنه آینه بیاندازیم، زیرا اینه ها بیشتر از سایر قسمت ها با خودرو های کناری و اطراف در معرض برخورد قرار دارند. اگر جنس پلاستیک به کار رفته در آینه شما از نوع پلاستیک خشک باشد با کوچک ترین ضربه ای شکسته خواهد شد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>