اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


عایق بندی با استفاده از چوب در صنعت ساختمان

عایق بندی استثنایی و حفظ انرژی یکی از مزایا چوب در ساختمان و ساختمان سازی

بعضی از مصالح ساختمانی مانند استیل و متریال های غیر معدنی که قابلیت اشتعال شدن را ندارند، به هنگام گرما دیدن امکان دارد منبسط شوند و همین موضوع سبب ضعیف شدن و فروریختگی سازه و ساختار ساختمان شود.انواع چوب در ساختمان ساختمان سازی تقریبا برخلاف عناصر ذکر شده عمل می کنند. هنگامی که انواع چوب در ساختمان گرما ببیند، چوب خشک شده و همین موضوع باعث می شود سخت تر و محکم تر شود.

بهتر است برای هرچه بازتر کردن این موضوع، مقایسه ای بررسی شود. شیشه 23 برابر زودتر از چوب رسانش گرمایی دارد. این عدد برای سنگ مرمر 90 برابر، استیل 1650 برابر و برای آلمینیوم 7000 برابر سریع تر از چوب است. از همین اعداد می توان نتیجه گرفت یکی از مزایا استفاده چوب در ساختمان عایق بودن مناسب است.

در نتیجه هدر رفت انرژی خانه شما با کاربرد چوب در ساختمان کمتر می شود. اگر می خواهید گرما و یا دمای مطبوع درون خانه شما ثابت باقی بماند و همچنین می خواهید پول کمتری در زمینه گرم کردن خانه خود خرج کنید، چوب یک گزینه بالقوه در برابر آجر، سنگ و بتن است.

در مقایسه با دیگر متریال های ساخت و ساز، چوب یکی از گزینه های مناسب برای عایق بندی ساختمان است. اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم اگر چوب در ساختمان استفاده شده باشد تأثیر مستقیمی روی قبض برق و گاز شما دارد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره شود در معرض رطوبت قرار گرفتن چوب است. اگر چوب در معرض رطوبت 0% باشد، اندکی بزرگ می شود. این موضوع شاید یکی از معایب چوب در ساختمان به شمار بیاید ولی به هرحال این موضوع به کلیت سازه تأثیر مستقیمی نمی گذارد. البته در اکثر اقلیم های گوناگون به ندرت رطوبت به زیر 5% می رود.

ساخت سریع از مزایا چوب در ساختمان و ساختما سازی

آلبرت انیشتین می گوید مردم دوست دارند چوب را خرد کنند. در این حرکت شما به سرعت عکس العمل کار خود را می بینید.مردم همیشه دوست دارند نتیجه کار خود را به سرعت و ارزان مشاهده کنند. همان گونه که مشخص است استفاده از چوب این ویژگی را به سرعت رقم می زند.

بعضی از شرکت هایی که کارخانه چوب و چوب سازی دارند، سازه یک ساختمان 100 متر مربعی را در طول هفت روز بالا می آورند. در نظر بگیرید در تعطیلات عید برای چند روز به سفر می روید و هنگامی که باز می گردید با خانه جدید روبرو می شوید.همان گونه که مشاهده می کنید سرعت ساخت و ساز با چوب بالاتر می رود. نکته ای که باید به آن اشاره شود اقلیم مختلف ایران است. این موضوع را قبل از شروع ساخت خانه با چوب به یاد داشته باشید.

هنگامی که ساخت خانه با آجر، سنگ و بتن مقایسه می شود، چوب به طور قطع زمان بیشتری را در ساخت خانه ذخیره می کند. همچنین تعداد نیروی کار برای ساخت و ساز خانه با چوب کمتر است که خود این موضوع باعث ذخیره شدن دو چندان پول می شود.

نکته ای که در مورد کاربرد چوب در ساختمان جالب است در مورد شرایط هوایی موقع کار کردن است. در مواقعی که ساخت خانه با آجر، سنگ و بتن باشد و هوا بارانی و برفی شود، ساخت و ساز متوقف می شود ولی چوب از این امر مستثنی است. چوب در ساختمان سازی بدون مانع می تواند زمان زیادی را در ساخت و ساز برای شما ذخیره کند.

به گفته بعضی از متخصصین طراحی پلان و تأسیسات مکانیکی و تأسیسات الکتریکی در ساختمان هایی که سازه آن با چوب است نسبت به آجر، سنگ و بتن راحت تر است.اگر سازه ساختمان از چوب باشد به راحتی می توانید در حین و یا بعد از ساخت و ساز اصلاحات مورد نظر خودتان را اعمال کنید. سهولت در تغییر، تطبیق پذیری و هزینه کم هنگام تغییر باعث شده تا این کار طرفداران زیادی داشته باشد.

عایق بندی خانه توسط بتن بسیار هزینه بر، مشکل ساز و زمان بر است و اگر تصمیم داشته باشید نقشه خانه خود را تغییر دهید مشکلات زیادی را برای شما به دنبال دارد. معایب چوب در ساختمان در زمینه ساخت سریع بنا و عایق بندی بسیار ناچیز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>