اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات به عمان

صادرات به عمان:
در سال های گذشته با توجه به رشد و توسعه اقتصادی کشور عمان و حجم مبادلات تجاری این کشور با سایر کشورهای جهان و پتانسیل بالای بازار مصرف کشور عمان، کشورهای بسیاری در حال رقابت برای نفوذ در بازار عمان و به دست اوردن سهم بیشتری از این بازار، می باشند.

در زیر به اطلاعات عمومی و پایه ای در مورد کشور عمان، اقتصاد کشور عمان و همچنین پتانسیل های صادراتی ایران به عمان اشارهای مختصر می کنیم.

کشور پادشاهی عمان در جنوب شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز واقع شده است. عمان داری جمعیتی حدود 3میلیون نفر می باشد که 99درصد آنها مسلمان و 1 درصد آنها هندو می باشند.

بزرگ ترین شهر عمان که پایتخت این کشور نیز می باشد مسقط نام دارد. مساحت عمان بیش از 30000 هزار کیلومتر مربع است.عمان با سه کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن همسایه است.

عمان کشوری با آب و هوا گرم ومعتدل در شمال آن و گرم و خشک در مرکز و جنوب آن کشور است و از نظر زمانی با ایران عزیزمان 30 دقیقه اختلاف دارد.(تهران 12 مسقط 12:30). کشور عمان دارای تولید ناخالص ملی بالای 60 میلیارد دلار است.

عمده درآمد این کشور از صادرات نفت و گاز می باشد و واردات عمده این کشور شامل وسایل نقلیه، مواد غذایی و ماشین الات صنعتی می باشد. واحد پول عمان ریال عمان است. از شهر های مهم این کشور می‌توان مطرح، صلاله و صحار نام برد.

صادرات به عمان

اقتصاد عمان:
کشور عمان با توجه به منابع سرشار نفت و گاز خود و همچنین تجارت پایدار خود با بازارهای جهانی توانسته است طراز تجاری مثبت و قابل توجهی با دیگرکشورهای جهان ایجاد کند.

به طور کلی بیش از 50 درصد درآمدهای صادراتی، دولتی و درآمدهای ناخالص ملی از طریق صادرات و فروش نفت و گاز این کشور می باشد.

با توجه به سیاستهای اقتصادی سلطان قابوس، سلطان عمان، در سال های اخیر مبنی بر صادرات غیر نفتی، این کشور در بخشهای صنایع سبک، حمل و نقل و همچنین کشاورزی و پرورش ماهی پیشرفت های بسیاری داشته است.

در چند سال اخیر صنایع کشاورزی، نساجی و گردشگری با حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاران خارجی رونق و پیشرفت بسزایی داشته است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>