اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کاربرد چوب در صنعت ساختمان

سازگاری با محیط زیست یکی  از مزایا چوب در ساختمان

ساختمان هایی که از چوب ساخته می شوند پایدار، قابل بازسازی و سازگار با محیط زیست هستند.چوب در ساختمان و ساختمان سازی زیبایی را به طراحی می آورددر میان 5٫000 چوبی که در سطح جهان وجود دارد در نهایت یکی با منطقه زندگی و سلیقه شما سازگار است. این موضوع باعث می شود طراحی بیشتر نمود پیدا کند.

بعضی از چوب ها مناسب عایق بندی هستند و از طرف دیگر بعضی ها برای آکوستیک کردن صدا ویژگی های منحصر بفردی دارند.چوب می تواند به هر رنگی، رنگ آمیزی شود. حتی می توانید روی آن را وکس کنید تا ظرافت خود چوب بیشتر از پیش به چشم بیاید.

چوب متریالی مقاوم و سرسخت

از مزایا چوب در ساختمان استواری و سرسختی آن است. برای اینکه سرسختی چوب مورد ارزیابی قرار بگیرد از یک گوی 11٫28 میلیمتری استیل با فشار 1300 پوند کمک گرفته می شود. همچنین چوب مقاومت کششی مناسبی دارد. این گفته با توجه به آزمایش های مختلف به اثبات رسیده است.

ایمن، سبک، محکم و بادوام از مزایا چوب در ساختمان

با توجه به پیشرفت همه جانبه علم و تکنولوژی در جهان یکی از دلایلی که امروزه کماکان از چوب در ساختمان سازی استفاده می شود ایمنی، سبک بودن، محکم بودن و دوام برابر فشار است. یکی از ویژگی هایی که چوب دارد انعطاف کم آن است. موضوعی که در آجر وجود ندارد.

از دلایلی که در شمال کشور بیشتر از چوب برای سازه ساختمان استفاده می شده، نرمی خاک است. آجر باعث سنگین شدن زمین و در نتیجه نشست می شد در نتیجه اکثر ساکنین شمال کشور از چوب برای ساخت خانه هایشان کمک می گرفتند. هیچ شخصی دوست ندارد به خاطر یک موضوع ساده خانه اش نشست کرده و غیرقابل سکونت شود.

چوب مقاوم در برابر آب


شاید در ابتدا تصور کنید یکی از معایب چوب در ساختمان مقاوم نبودن در برابر رطوبت و خیس شدن است. اما باید به این نکته اشاره کرد گونه هایی از چوب در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. تحقیقات مختلفی در این رابطه روی چوب های مختلف از جمله نوش غربی، صنوبر داگلاس، کاج شوکران غربی و نوئل ستکایی انجام شده است و میزان دقیق مقاومت آن ها در برابر آب و رطوبت سنجیده شده است.

در یک بررسی چوب خشک شده که رطوبت آن بین 6 تا 10 درصد بود به بیرون از خانه انتقال داده شد و بعد از یک سال رطوبت چوب به 9 تا 11 درصد رسید. در صورتی که در گونه های دیگر این عدد بین 14 تا 21 درصد رسیده است.از نتایج این تحقیق می توان نتیجه گرفت که اکثر چوب ها رطوبت را در خود جذب می کند. اما تعدادی از سرسخت ترین و مقاوم ترین چوب ها گرایشی به جذب رطوبت ندارند.

آکوستیک کردن صدا یکی از ویژگی های چوب در ساختمان سازی

اگرچه چوب به کاملی نمی تواند محیط را برای صدا آکوستیک کند ولی با این حال از اکو شدن صدا جلوگیری می کند و می تواند صوت را در خود جذب کند.

در مقایسه با مصالح دیگر می توان به این نتیجه رسید که چوب قدرت آکوستیک کردن محیط را دارا است مخصوصا زمانی که از آن در حائل بین اتاق ها استفاده می شود.چوب در بسیاری از سالن های کنسرت برای عایق کردن صدا و ایجاد صدایی مناسب استفاده می شود.

زنگ نزدن ویژگی اصلی چوب در ساختمان

چوب هیچ وقت زنگ نمی زند. برخلاف متریال های دیگر که در معرض آب و یا رطوب که قرار می گیرند این اتفاق برای آن ها رخ می دهد چوب از این داستان مستثنی است.

البته باید اشاره کرد که در مواردی چوب اکسید می شود ولی در مقایسه با متریال های دیگر بسیار ناچیز است. قابل ذکر است متریال هایی وجود دارند که زنگ نمی زنند ولی قیمت آن ها نسبت به چوب بسیار بالا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>