اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد چوب در دکوراسیون

یکی از ابتداعی ترین مصالحی که از گذشته تا امروز مورد استفاده بشر قرار گرفته است چوب می باشد. چوب از جمله مصالح طبیعی است که بشر همواره از آن بهره برده و از ساخت بنا گرفته تا جزئی ترین شی از آن استفاده نموده است. این متریال به شکل های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد از جمله تخته های چند لایه، الوار، روکش های متنوع و …. این اشکال گوناگون برای ساخت کابینت، مبل، درب، مجسمه و هزاران شی دیگر کاربرد دارند.

در واقع انعطاف پذیری چوب امکان استفاده از آن را برای مصارف گوناگون فراهم نموده و می توان آن را به هر حالتی درآورده و مورد استفاده قرار داد. چوب درختانی که در صنعت ساختمان سازی استفاده از آنها رواج دارد به دو دسته پهن برگ و سوزنی برگ تقسیم می شوند. درختانی نظیر کاج، سرو، سرخدار و نراد جزء درختان سوزنی برگ و بلوط، افرا، راش، صنوبر، بید، چنار و … از انواع درختان پهن برگ به شمار می آیند.

چوب یکی از مصالح پرکاربرد در ساختمان سازی است و برای امور مختلف نظیر نماسازی ساختمان، دکوراسیون داخلی، قالب سازی، چوب بست، اجزای باربر، کارهای تزئینی و … کاربرد دارد. این متریال یکی از مناسب ترین مصالح برای تزئین نمای ساختمان است و از طرف معماران، طراحان، پیمانکاران و صاحب خانه ها با استقبال فراوانی رو به رو شده است.

چوب به راحتی با سایر مصالح ساختمانی تلفیق پیدا می کند و جلوه ای بی نظیر و چشم نواز به وجود می آورد. در ساختمان های لوکس امروزی که با خلاقیت هنرمندان و معماران طراحی و ساخته شده اند، چوب به وفور به چشم می خورد. زیبایی بصری که چوب به نمایش می گذارد قابل مقایسه با مصالح مصنوعی نیست زیرا این متریال طبیعی حسی از طبیعت و آرامش را به ارمغان می آورد. افرادی که از ذوق و سلیقه برخوردار هستند چوب را به عنوان مصالح اصلی در خانه خود به کار می برند و جلوه ای متفاوت از سایر خانه ها به نمایش می گذارند.

در سال های اخیر معماران خلاق و ایده پرداز که در زمینه طراحی ساختمان فعالیت دارند از نوعی چوب خاص به نام چوب ترمو در نماسازی ساختمان استفاده می کنند. این چوب ها با طرح ها و رنگ های منحصر بفرد خود از سردی ظاهر ساختمان ها می کاهند و کاربرد چوب به سبک مدرن را به نمایش می گذارند. به منظور متمایز نمودن ساختمان از دیگر بناهای تکراری و خسته کننده موجود در شهرها می توان چوب را به عنوان گزینه ای ایده آل برای طراحی نمای خارجی و دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده نمود.

چوب ها در انواع مختلف و با رنگ و طرح بسیار زیبا به بازار ارائه می شوند و امروزه به عنوان یک مصالح ساختمانی لوکس در ساخت بناهای مدرن استفاده می گردند. چوب یک متریال در دسترس است و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی رو به گسترش می باشد. در ساختمان های قدیمی چوب صرفاً برای ساخت بنا استفاده می شد و جنبه های بصری و زیبایی شناسی آن مورد توجه قرار نمی گرفت اما در حال حاضر این متریال به علت استفاده آسان و وجود طرح های متنوع آن در بازار به یک عنصر دکوراتیو و کاربردی در ساختمان سازی تبدیل شده است.

بازسازی خانه های قدیمی را می توان با چوب انجام داد و نمای آنها را به کلی دگرگون کرد. دوام و استحکام چوب از مزیت های این متریال به شمار می آید و زیبایی ظاهری آن قابل مقایسه با هیچ متریال دیگر نمی باشد.یکی از موارد کاربرد چوب در ساختمان سازی استفاده از آن به عنوان دیوارپوش و کفپوش است. دیوارپوش و کفپوش چوبی به صورت پانل هایی با ابعاد مشخص در کارخانه ها تولید می شوند و به عنوان صفحات چوبی از پیش آماده در کنار هم قرار گرفته و سطحی یکدست بر روی دیوار یا کف ساختمان به وجود می آورند.

این عناصر دکوراتیو دارای طرح ها و رنگ های متنوع می باشند و به علت وجود رگه های طبیعی در آنها، لطافت و زیبایی چوب های جنگلی را در خانه به نمایش می گذارند. اگر به مراکز فروش پارکت های چوبی و انواع دیوارپوش هایی که از چوب طبیعی و یا از فرآورده های آن ساخته شده اند مراجعه کنید، با تنوعی از طرح و رنگ رو به رو خواهید شد. چوب وزن بسیار سبکی دارد و استفاده از آن در ساختمان بار مرده بر سازه وارد نمی کند. پانل های چوبی به راحتی قابل نصب هستند و از مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف برخوردار می باشند.

چوب یک عایق صوتی بی نظیر است و به میزان قابل توجه صدا را جذب کرده و مانع از انعکاس آن می شود. البته در انتخاب نوع چوب برای کفپوش باید دقت کرد. راه رفتن بر روی کفپوش ساخته شده از چوب درخت کاج سر و صدا ایجاد می کند اما چوب درخت گردو به علت تراکم بالا صدا ایجاد نمی کند. چوب یک متریال نرم در برابر مصالحی مانند سنگ و سرامیک به شمار می آید و به علت بافت آوندی و خاصیت ارتجاعی بالا میزان فرسایش آن کّهّم است.

این متریال پوششی ایده آل است که ایمنی کفپوش را برای کودکان و سالمندان بالا می برد. طول عمر چوب بسیار بالا و حدود 50 سال است. این ماده در برابر رشد قارچ و کپک مقاومت بالایی دارد و می توان برای اتصال قطعات آن به یکدیگر از پیچ استفاده نمود. تنها عیب چوب عدم مقاومت آن در برابر رطوبت و آب است زیرا در اثر نفوذ آب به آن متورم شده و باد می کند. از این رو امروزه از روکش های ضد آب برای پوشش لایه خارجی آن استفاده می شود.

انواع روکش چوب که بر روی آن کشیده می شود، مقاومت آن را در برابر عوامل مختلف نظیر حرارت، رطوبت، بخار آب، آلودگی، گرد و غبار بالا می برد. کابینت های چوبی که زیبایی بی نظیری به فضای آشپزخانه می بخشند از چوب های روکش دار ساخته شده اند و دارای طول عمر بالایی هستند. چوب طبیعی بدون روکش در برابر حرارت و نفوذ آب مقاوم نیست و به مرور زمان دچار آسیب می شود. از این رو از وارنیش یا روکش های مختلف برای پوشش سطوح چوبی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>