اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سینک ظرفشویی

سینک ظرفشویی از جمله جاهایی است که احتمال تجمع باکتری ها یا ویروس ها در سطح آن وجود دارد، بنابراین استفاده از سینک های آنتی باکتریال و بهداشتی به شدت توصیه می شود.

شاید بپرسید سینک آنتی باکتریال چیست؟ سینک های آنتی باکتریال به انواعی از سینک می گویند که امکان رشد قارچ و میکروب بر روی سطح آن وجود ندارد. در ادامه این مطلب به بررسی انواع سینک های آنتی باکتریال و ویژگی ها هر کدام می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

سینک ظرفشویی

انواع سینک آنتی باکتریال

  • سینک گرانیتی

سینک گرانیتی نوعی سینک ظرفشویی از جنس سنگ گرانیت یا مواد پلیمری به همراه رزین های اکریلیک و رنگ است. این محصول در رنگ های متنوع از قبیل کرم، سفید، سیاه، بژ و دودی ساخته می شود و به دلیل استحکام و دوام بالا نسبت به سینک های شیشه ای و چینی متقاضیان بیشتری دارد.

سینک گرانیتی از جمله سینک های آنتی باکتریال است که امکان رشد قارچ و باکتری بر سطح آن وجود ندارد. این سینک ها کاملاً بهداشتی هستند و تمیز کردن آنها نیز بسیار آسان است. برای تمیز نمودن سینک گرانیتی می توان از یک اسفنج آغشته به صابون استفاده نمود، سپس آن را آبکشی کرد.

سینک گرانیتی مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد اسیدی، مواد قلیایی و نور مستقیم خورشید دارد. حتی اگر این نوع سینک را در قسمتی از آشپزخانه که نور مستقیم خورشید به آن می تابد نصب کنید، به مرور زمان تغییر رنگ نداده و رنگ اولیه خود را حفظ می کند.

دوام و طول عمر سینک های گرانیتی بالا می باشد و به راحتی بر روی آنها خط و خش نمی افتد. علاوه بر آن مقاومت این سینک ها در برابر گرما و حرارت نیز بالا می باشد، به نحوی که اگر یک ظرف داغ را از روی اجاق گاز برداشته و در سینک قرار دهید، رنگش عوض نشده و مقاومت خود را حفظ می کند.

  • سینک کورین

سینک کورین همانطور که از اسمش پیداست از نوعی سنگ مصنوعی به نام کورین ساخته می شود. سنگ کورین دارای رنگ های متعددی است و به راحتی می توان آن را با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه ای که مد نظر دارید هماهنگ نمائید. سینک هایی که از این نوع سنگ ساخته می شوند، مقاومت بسیار بالایی در برابر قارچ و باکتری دارند و به آسانی تمیز می شوند.

این سینک ها را می توان با شوینده های معمولی و یا مواد ضد عفونی کننده تمیز نمود. سینک کورین مانند سینک گرانیتی، آنتی باکتریال محسوب می شود و به دلیل ساختار غیر متخلخل خود امکان نفوذ لکه در آن وجود ندارد و اثری از لکه آب نیز بر روی آن نمی ماند.

طول عمر و مقاومت سینک کورین بالا می باشد و در برابر ضربه و خط و خش نیز به آسانی دچار آسیب نمی شود. علاوه بر آن سینک کورین مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و با قابلیت ترمیم و تعمیر در رنگ های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود.

سینک ظرفشویی

  • سینک های مسی و نیکلی

در سال 2012 شرکت just manufacturing اولین سینک های آنتی باکتریال از جنس نیکل و مس را تولید و در جهان عرضه کرد. این سینک ها از آلیاژهای ضد میکروبی مس و نیکل ساخته شده اند و هنگامی که سطح آن ها تمیز شوند، تقریبا 99 درصد باکتری ها را از بین می برند.

در خارج از کشور، از این سینک ها در مراکز درمانی و سرطانی که کنترل میکروبی بسیار اهمیت دارد، استفاده می شود. آزمایشات نشان داده که مس میزان آلودگی ها و میکروب ها را کاهش می دهد، اما لزوما از به وجود آمدن آن ها جلوگیری نمی کند.

  • شستشوی سینک های آنتی باکتریال

شستشوی ظروف و مواد غذایی داخل سینک های آشپزخانه، زمینه رشد انواع میکروب ها و باکتری ها را فراهم می کند، همچنین باعث ابتلا به انواع مسمومیت های غذایی نیز می شود. طبق تحقیقات اخیر، در هر 4.6 سانتی متر مربع از سینک، تقریبا 17,964 میکروب وجود دارد، به همین دلیل باید همیشه سینک ها را ضدعفونی و تمیز کرد. حال سوال این است که نحوه شستشوی سینک های انتی باکتریالی که از جنس های کورینی، گرانیتی و مسی نیکلی هستند و ویژگی های متفاوتی با دیگر سینک ها دارند، چگونه است؟

برای تمیز کردن این گونه سینک ها، باید پس از هر بار استفاده از سینک، باقی مانده موادی که بر روی سطح آن بجا مانده را جمع، و سینک را با یک اسفنج و مایع شستشو دهید. پس از ان می توانید از یک اسپری چند منظوره استفاده و بر روی سینک اسپری کنید و پس از چند دقیقه با یک پارچه یا دستمال آن را خشک نمایید.

برای ضد عفونی کردن سینک ها می توانید از محلول های مخصوص ضدعفونی سینک استفاده کنید. سطح سینک را با این محلول آغشته کنید و پس از گذشت 10 دقیقه، سطح را با یک دستمال پاک کنید.

یکی از راه های سنتی و بسیار ساده، استفاده از آب جوش می باشد. شما می توانید به راحتی آب جوش را بر روی سطح سینک ریخته تا علاوه بر از بین بردن میکروب ها، از گرفتگی لوله به وسیله چربی نیز جلوگیری شود.

به دلیل این که محلول های سفید کننده ممکن است باعث از بین رفتن درخشندگی سینک ها شوند، بهتر است از مخلوط صابون انتی باکتریال و آب به صورت اسپری استفاده کرد و سپس همانطور که گفته شد با یک اسکاج و یا پارچه آن را تمیز کرد. همچنین برای از بین بردن بوی بد سینک، می توان از مخلوط جوش شیرین و سرکه سفید استفاده کرد و پس از چند دقیقه، سینک را به وسیله آب جوش، آبکشی کرد.

سینک ظرفشویی

کلام آخر
امیدواریم این نوشته در مورد سینک های آنتی باکتریال و ویژگی های آن ها به شما در انتخاب یک سینک مناسب و کاربردی کمک کرده باشد. آیا شما در محل زندگی خود از سینک های آنتی باکتریال استفاده کرده اید؟ تجربیات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محبوبه شاه‌محمدی :
من چهار ساله که از این سینک ها دارم، سفید رنگ هست، اصلا راضی نیستم، یه سرویس دوازده نفره م به خاطر ش خراب شد چون لب پر می‌کنه، تمیز کردن ش نسبت به استیل خیلی سخته، کف سینک خش دار شده و کاملا مشخصه. حیف پول، فروشنده رسما انداخت بهمون.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>