اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کانتر

در حالی که بیش تر افراد انتخاب کابینت را مهم ترین نکته در طراحی آشپزخانه در نظر می گیرند، اما نباید تأثیر کانتر را نیز نادیده گرفت. کانترها بر روی کابینت قرار می گیرند. برای ساخت آن ها از متریال مختلفی استفاده می شود و در انواع قیمت و طرح در دسترس می باشند. با پیشرفت تکنولوژی کانترهایی با جنس مقاوم تر در دسترس افراد قرار گرفته است. در این جا به بیان نکاتی که قبل از خرید کانتر باید به آن ها توجه داشته باشید، می پردازیم.

ارزیابی میزان بودجه
کانترها در انواع و قیمت های مختلف وجود دارند. قیمت کانتر آشپزخانه به متریال به کار رفته در ساخت آن ها بستگی دارد. ارزان قیمت ترین کانترها از جنس لمینت و گران ترین آن ها از جنس گرانیت می باشد. انتخاب شما به میزان هزینه ای که برای صرف این کار در نظر دارید، بستگی دارد. انواع ارزان قیمت کانترها هم می توانند انتخاب های خوبی تلقی شوند اما باید توجه داشته باشید که این کانترها از مقاومت و طول عمر بالایی برخوردار نیستند. بهتر است برای انتخاب کانترهایی که در نزدیکی سینک یا اجاق گاز قرار دارند از انواع با دوام آن ها استفاده شود.

کانتر

توجه به طراحی آشپزخانه
اگر طراحی آشپزخانه شما مشخص باشد، انتخاب کانتر مناسب برای شما راحت تر خواهد شد. برای مثال اگر طرح آشپزخانه شما به گونه ای است که گوشه و کنار زیادی دارد، بهتر است از متریالی مانند کامپوزیت که نصب آن راحت تر می باشد، استفاده نمایید.

معرفی انواع کانتر بر اساس جنس آن ها
پر طرفدارترین متریال هایی که می توان از آن برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده کرد، لمینت، سنگ گرانیت، چوب، شیشه، سنگ کامپوزیت و استیل ضد زنگ می باشند. هر یک از این متریال ها مزیت هایی دارند و بهتر است قبل از انتخاب انواع مناسب آن تمامی موارد لازم را در نظر داشته باشید. کانترهایی که در ساخت آن ها از سنگ مرمر و بتن استفاده شده است، از قیمت های بالایی برخوردارند. استفاده از کانترهایی که در ساخت آن ها از لمینت استفاده شده است، نمای بسیار زیبایی دارند. کانترهای چوبی نیز از جمله انتخاب های خوب تلقی شده و نگهداری از آن ها آسان می باشد

کانتر


کانتر چوبی
کانتر چوبی از جمله کانترهایی است که از قدیم مورد استفاده قرار گرفته و دلیل محبوبیت این کانترها طبیعی بودن و گرمایی که به محیط القا می کند، می باشد. برای ساخت کانترهای چوبی، استفاده از چوب های سخت نسبت به چوب های نرم برتری دارد. برای مثال استفاده از چوب درخت بلوط و نارگیل می تواند گزینه مناسبی برای ساخت کانترهای چوبی با استفاده از چوب سخت باشد. استفاده از کانترهای چوبی در سبک های مختلف آشپزخانه مقدور می باشد. اگر از این کانترها به درستی نگهداری شود، برای مدت طولانی می توان از آن ها استفاده کرد. توجه داشته باشید که از قرار دادن مستقیم وسایل داغ بر روی این کانترها و استفاده از وسایل شوینده شیمیایی برای تمیز کردن آن ها خودداری نمایید.

کانتر کامپوزیت
ویژگی قابل توجه این کانترها، مقاومت بالای آن ها می باشد. این کانترها در برابر هرگونه خراشیدگی، گرما و زنگ زدگی مقاوم هستند. از آن جهت که این گونه کانترها از مقاومت بالایی برخوردار هستند می توان در اطراف انواع سینک و یا اجاق گاز نیز از آن ها استفاده کرد. استفاده از کانترهای کامپوزیت به رنگ خاکستری تیره و آبی، در آشپزخانه هایی به سبک مدرن نمای بسیار زیبایی ایجاد می کنند. اگر از سبک سنتی در طراحی آشپزخانه استفاده شده است، بهتر است از کانترهایی به رنگ خنثی استفاده نمایید.

کانتر


کانتر گرانیتی
در ساخت کانترهای گرانیتی از سنگ طبیعی استفاده می شود. سنگ مرمر از انواع کلاسیک، زیبا و لوکس شناخته می شود. این کانترها از قیمت بالایی برخوردار هستند. کانترهای گرانیتی هیچ گاه قدیمی نمی شوند. کانترهای گرانیتی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در مقابل گرما و هرگونه خراش و آسیب دیدگی از خود مقاومت نشان می دهند. اما با این حال مراقبت از آن ها را فراموش نکنید. چرا که در طولانی مدت امکان آسیب دیدگی وجود دارد. بزرگ ترین مزیت این کانترها طبیعی بودن آن ها می باشد. کانترهای گرانیتی در انواع شکل و اندازه در بازار موجود می باشد.

کانتر لمینت
انتخاب کانترهای لمینت از لحاظ میزان بودجه ای که برای خرید آن ها صرف می شود، بهترین انتخاب می تواند باشد. نگهداری از این کانترها بسیار آسان بوده و در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشند. این کانترها در برابر هرگونه خراشیدگی و بخار آب مقاوم هستند. استفاده از این کانترها در آشپزخانه هایی به سبک مدرن و سنتی نمای زیبایی ایجاد می کند. این کانترها ضد زنگ بوده و در برابر شوینده های شیمیایی مقاوم هستند

کانتر


کانتر شیشه ای
استفاده از کانترهای شیشه ای در میان طراحان دکوراسیون داخلی از آن جهت که ظاهری شفاف داشته و به نوعی باعث روشن تر شدن محیط آشپزخانه می شوند، طرفداران زیادی دارد. این کانترها در برابر زنگ زدگی و بخار آب کاملا ایمن هستند و تمیز کردن آن ها بسیار راحت می باشد. از این کانترها بیشتر در آشپزخانه های کوچک استفاده می شود. زیرا استفاده از این کانترها در آشپزخانه های کوچک باعث بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه می شود. استفاده از کانترهای شیشه ای در آشپزخانه هایی به سبک مدرن، نمای بسیار زیبایی ایجاد می کند


کانتر استیل ضد زنگ
این کانترها بسیار مقاوم بوده و در برابر گرما نیز مقاوم می باشند. از این کانترها بیش تر در محیط های رستورانی استفاده می شود. نکته مهم دیگری که درباره این کانترها وجود دارد، خاصیت آنتی باکتریال بودن آن ها می باشد.

کانتر


کانتر بتنی
کانترهایی که در ساخت آن ها از بتن استفاده می شود، ظاهری صنعتی داشته و در رنگ های مختلف وجود دارد. این کانترها بسیار سنگین بوده و اگرچه به عنوان کانتری مقاوم در نظر گرفته می شوند، اما با این حال در مقابل خوردگی و خراشیدگی چندان مقاوم نیستند. استفاده از این کانترها در آشپزخانه هایی به سبک صنعتی کاربرد بیش تری دارد.


نکات پایانی
استفاده از کانتر مناسب باعث ایجاد نمایی زیبا در آشپزخانه می شود. با استفاده از موارد ذکر شده، می توانید کانتر مناسبی بر اساس سبک آشپزخانه و سلیقه خود انتخاب نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>