اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات به هند

صادرات به هند:
صادرات به هند از دیگر کشورهای هدف برای صادرات کالاها و محصولات کشورهای دیگر به این کشور می‌باشد. هند از نظر میزان جمعیت و قومیت های بسیار زیاد، بعد از چین دومین کشوری که در تجارت نقش مهمی را ایفا می نماید.

سهل گرفتن در امر صادرات، کاهش هزینه معاملات تجاری، کاهش عوارض و حقوق گمرکی کالاهای صادراتی و خدمات، ایجاد محیط رقابتی بین‌المللی در داخل و فراهم کردن محیط صادراتی و نیز ارتقاء بخش کشاورزی از اصول نظام تجارت کشور هند می باشد.

از تولیدات مهم بخش کشاورزی در هند، برنج، گندم، دانه‌های روغنی، پنبه، کنف، چای، سیب زمینی، محصولات لبنی و غیره و در بخش صنعت منسوجات، محصولات شیمیایی، فرآورده‌های غذایی، فولاد، سیمان، مواد معدنی و ماشین آلات و سخت افزار است. کالاهای وارداتی این کشور نفت خام و مشتقات نفتی، طلا و جواهرآلات، ذغال سنگ، گازهای نفتی می باشد.

کالاهای صادراتی ایران به هند:
بیشترین کالاهای صادراتی ایران به هند شامل فولاد، آمونیاک و میعانات نفتی است، البته این کشور علاقمند به فعالیت در زمینه فولاد، پتروشیمی و تجهیز بندر چابهار در ایران می‌باشد.امکان افزایش صادرات به هند از سوی ایران وجود دارد و با سرمایه گذاری‌ای که کشور هند در چابهار انجام داده، در ترانزیت کالاهای ایران می‌تواند تأثیرگذار باشد.

تجارت ترجیحی بین ایران و هند، ضرورتی مهم در روابط اقتصادی دو کشور است و اگر قرارداد تجارت ترجیحی بین دو کشور امضا شود، با توجه به اینکه محصولات ایران و هند مثل هم نیستند، می تواند در افزایش صادرات ایران به هند موثرباشد.

در زمینه صادرات گاز به هند، اگر مشکلات مربوط به خط لوله رفع شود، ایران از تامین کننده‌های اصلی گاز هند می‌شود، چون روسیه و سایر کشور‌ها مزیت گاز صادراتی ایران را ندارند.ساخت و ساز در هند در حال افزایش می باشد و شرکتهای فنی و مهندسی از سوی ایران، می توانند در این زمینه در بازار هند فعالیت داشته باشند.

روابط تجاری ایران و هند نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است و با توجه به ظرفیت‌های بسیاری که در این کشور وجود دارد، بیشتر از این حد هم می‌توان صادرات به این کشور را افزایش داد.

اگر سرمایه گذاری مشترک با هند پیگیری شده، موانع تجاری بر طرف شود و تجارت ترجیحی با هند برقرار باشد، حضور ایران در بازار‌های این کشور افزایش می‌یابد، البته هند با سایر کشورها توافقنامه تجارت ترجیحی را امضا کرده است.

بازار هند نیازمند سیمان و محصولات پتروشیمی است و در زمینه کودهای کشاورزی، هند از کشورهای پر مصرف می‌باشد و ایران می‌تواند نیاز این کشور را دراین بخش‌ها تامین نماید. محصولات پلاستیکی و نیز به دلیل استفاده زیاد از شمع در هندوستان، پارافین از ایران به هند صادر می شود و استان کرمان بیشترین صادرات پارافین به هند را دارد.

با توجه به اینکه 20 درصد صادرات استان خراسان شمالی به هند انجام می شود، محصولات پتروشیمی، فولاد، سیمان و محصولات غذایی عمده ترین صادرات خراسان شمالی به این کشور می باشد. از نقاط قوت تجارت ایران و هند می توان به زیرساخت های حمل و نقل دریایی بین دو کشور، زمینه کشاورزی، توجه دولت به گسترش صادرات غیرنفتی و مناطق آزاد تجاری اشاره نمود.

نکته قابل توجه بازرگانان این است که بیشتر از 23 میلیون نفر مردم هند از ثروتمندان جهان هستند و می‌توان کالاهایی مانند فرش دستباف، جواهرات و کالاهای قیمتی ایرانی را برای صادرات به این کشور صادر کرد.

صادرات ایران به هندوستان حدود 13 میلیارد دلار است و از این میزان 11 میلیارد دلار آن نفت و دو میلیارد دلار برای صادرات غیرنفتی می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>