اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


معایب استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی

معایب استفاده از چوب

قارچ ها

قارچ ها یکی از اصلی ترین دلایل از بین برنده چوب می باشند. برای جلوگیری از بروز این مشکل می توان با کنترل دما، رطوبت و استفاده از عایق ها جلوی رسیدن اکسیژن و مواد مغذی به چوب را گرفت و از پوسیدگی آن جلوگیری کرد.

حشرات

حشرات در مرحله دوم پوسیدگی و بعد از قارچ ها قرار می گیرند. از مهم ترین آن ها می توان به موریانه ها و مورچه های نجار اشاره کرد. بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب رساندن حشرات به چوب خشک و رنگ کردن آن می باشد.

آتش

یکی دیگر از معایب چوب این است که زود آتش می گیرد. به دلیل وجود ترکیبات آلی مانند کربن و هیدروژن چوب به سرعت با ترکیب شدن با اکسیژن آتش خواهد گرفت. این خصوصیت چوب یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود مردم آن را انتخاب نکنند.

مزایای استفاده از چوب

حرارت

همان طور که می دانید با تغییر میزان حرارت اندازه اجسام نیز دچار تغییر می شود. زمانی که اجسام در برابر حرارت قرار می گیرند بزرگ تر می شوند و بزرگ شدن اجسام باعث کم شدن استحکام آن ها می شود. برای مثال فولاد ماده ای غیرقابل احتراق است که این خود مزیتی بزرگ است اما با افزایش دما اندازه و حجم آن تغییر خواهد کرد.

چوب در برابر گرما عملاً تغییر حجم نمی دهد و این اتفاق تنها در صورتی رخ می دهد که رطوبت اطراف به زیر 5درصد برسد. البته این امر در عمل امکان پذیر نمی باشد زیرا در خشک ترین شرایط نیز محیط رطوبتی بالای 5درصد دارد.

صدا

پخش شدن صدا متغیری وابسته به وزن می باشد. چوب به عنوان یک ماده سبک برای پخش کردن صدا گزینه مناسبی نیست، اما برای جذب صدا ایده آل است. چوب با جذب صدا مانع از اکو و سروصدای بیش از حد می شود. به همین دلیل است که در صنعت ساخت آلات موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد.

جریان برق

زمانی که چوب کاملاً خشک باشد در برابر جریان الکتریسیته مقاوم است. متأسفانه مقاومت الکتریکی آن با افزایش رطوبت کاهش می یابد. بااین حال چوب اشباع شده از آب در برابر برق استاتیک که برای انسان خطرناک است عایق خوبی است. به همین دلیل چوب به عنوان ماده ای عایق مورد استفاده قرار می گیرد.

تنوع و زیبایی

بیش از 5000 نوع چوب در جهان وجود دارد. چوب ماده ای تزئینی است که دارای رنگ ها و عطرهای متفاوت می باشد. چوب دارای قابلیت هایی نظیر رنگ پذیری، کنده کاری و برش می باشد که این قابلیت را ایجاد خواهد کرد که که با قطعه قطعه کردن و طراحی به اشکال و رنگ های مختلف و متفاوتی درآیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>