اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پالت چوبی چیست؟



پالت چوبی

پالت یک ساختار چوبی مسطح است که محصولات را روی آن چیده و با انواع نوار فیکس می کنند تا بتوانند توسط ماشین های حمل و نقل همچون جک پالت، لودرجلو، انواع جرثقیل، انواع کانتینتر و کامیون حمل بار آنها را جابه جا کرده و یا در انبار نگهداری کنند.

پالتهای چوبی می توانند تا 1000 کیلوگرم بار را تحمل کنند. پالت ها را در بسته به نوع ماده اولیه شان تقسیم بندی می کنند. پالت های فلزی و پالت پلاستیکی هم وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند.

تاریخچه پالت چوبی

در آغاز جنگ جهانی دوم آمریکاییها برای اینکه بتوانند مهمات و مایحتاج سربازان خود را از آمریکا به جبهه های جنگ منتقل کنند با مشکل مواجه بودند. اولا دوری مسیر نیروی انسانی و هزینه های زیادی میخواست و دوما آنها برای جنگیدن به این نیرو احتیاج داشتند و میخواستند که کار انتقال سریعتر انجام شود. احتمالا اولین استفاده کننده گان از پالت آنها بودند که پالت چوبی را جایگزین بشکه ها و جعبه های چوبی کردند و بدین ترتیب به کار حمل و نقل خود سرعت بخشیدند.

پالت چوبی نو

در بازار پالت های فلزی و پلاستیکی هم وجود دارند اما قیمت پالت چوبی نو تقریبا نصف انواع دیگر است و بنابراین یکی از پرمصرفترین و محبوبترین انواع پالت پالت چوبی است. پالت چوبی نو برای حمل و نقل انواع کالا مناسب بوده و با تحمل بار بیش از 1000 کیلوگرم، به سلامت رسیدن کالای مصرف کننده به مقصد را تضمین می کند.

قیمت پالت چوبی نو

قیمت پالت چوبی نو در حدود نصف قیمت یک پالت پلاستیکی است. پالت های چوبی را بسته به اندازه و نوع چوبی که ساخته می‌شوند تقسیم بندی می کنند. پالت چوبی روسی و یا پالت چوبی مارون را می توان به عنوان از انواع پالت چوبی مثال زد.

همچنین تولید کنندگان پالت چوبی بر اساس طراحی های خود پالت چوبی را در اندازه های مختلف می سازند. قیمت پالت چوبی نو نیز بر اساس همین دو فاکتور اندازه و نوع تعیین می شود. بهتر است قبل از خرید با توجه به نوع کالای خود از فروشنده پالت چوبی نو مشورت بگیرید.

پالت چوبی دست دوم

در بعضی صنایع حمل و نقل محصولات پرتعداد نیست. یعنی تولیدکننده در طول سال تنها یک یا دو بار نیاز به حمل و نقل کالای خود تا رسیدن به دست مصرف کننده دارد. در چنین شرایطی بازگشت پالت بعد از تخلیه کالا برای او مقرون به صرفه نیست و بنابراین در انتهای چرخه فروش پالت چوبی بدون استفاده می ماند این پالت ها را می توان دوباره به چرخه مصرف وارد کرد. این پالت ها به عنوان پالت چوبی دست دوم شناخته می شوند که می توانند تا چند بار نیاز افراد مشابه دیگر را تامین کنند.

قیمت پالت چوبی دست دوم

قیمت پالت چوبی دست دوم نیز بر اساس میزان استفاده ای که از آن شده و هم چنین اندازه آن تعیین می شود. هم چنین جنس چوبی که پالت را از آن ساخته اند نیز در قیمت پالت چوبی دست دوم تأثیرگذار است پالت نو و پالت دست دوم تفاوت قیمت بسیار زیادی دارد به طوری که می توان گفت تقریبا قیمت پالت چوبی دست دوم یک سوم قیمت پالت چوبی نو می باشد.

ساخت پالت چوبی

تولید پالت چوبی به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می‌گیرد.در روش اتوماتیک با استفاده از ماشین آلات سنگین کارخانه ای به صورت اتوماتیک برش چوبها و ساخت پالت چوبی انجام می شود.

در روش دستی اما تخته های برش خورده را به همان شکلی که از ظاهر یک پالت معلووم است با میخ هال فولادی به هم وصل می کنند. اندازه یکسان و پرچ کاری دقیق می تواند سلامت یک پالت را تضمین کند.

ضایعات پالت چوبی

پالت های چوبی بعد از چندین بار استفاده یا شکسته و یا دفرمه می شوند که دیگر امنیتی برای انتقال کالا را ندارند. درچنین شرایطی پالت ها را می توان به دو طریق استفاده کرد. یا می توان آنها را خمیر کرد و در صنایع کاغذ و غیره استفاده کرد و یا از خمیر مالچ برای تقویت خاک استفاده کرد. راه دیگر استفاده از پالت های چوبی ایسنت که با خلاقیت وسایل قابل استفاده ای همچون میزهای کوچک، جالباسی و... از آن ساخت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>