اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

صادرات سیب زمینی به روسیه:
سیب زمینی صادراتی یکی از محصولات کشاورزی است که منبع در آمد برای بسیاری از کشورهاست و یکی از مهم ترین انواع صادرات های غیرنفتی محسوب می گردد.

صادرات سیب زمینی نه تنها به صورت خام بلکه به صورت سرخ شده، منجمد شده، یا سیب زمینی سرخ شده و آماده در قالب بسته بندی های استاندارد صورت می گیرد. با توجه به تنوع اقلیمی در کشورایران میزان تولید محصولات کشاورزی در کشور همه ساله حجم بالایی را شامل می شود.

امروزه کشور روسیه در تولید سیب زمینی پیشرفت زیادی کرده است و میزان خودکفایی این کشور درسال 2019 به حدود 99 درصد رسیده است.

با این وجود بازهم این کشور به واردات سیب زمینی نیاز مند است و برای تامین نیاز مردم خود به انواع مختلف سیب زمینی ها، از کشورهای همسایه خود سیب زمینی وارد می‌کند بنابراین یکی از مقصد‌های سیب زمینی صادراتی ایران می تواند روسیه باشد.

سیب زمینی

نقاط ضعف و محدودیت احتمالی در صادرات محصولات کشاورزی:

  • صادرات میوه و تره بار به صورت فله به دیگر کشورها.
  • عدم شناخت صحیح بازارهای هدف صادراتی و نیاز و علایق مردم در کشورمقصد.
  • نبودن استاندارد های اجباری ور بسته بندی محصولات.
  • نبودن بانک اطلاعاتی صادرکنندگان در وب سایت برای جذب و جلب اعتماد مشتریان.
  • عدم وجود راهبردهای استراتژیک و صحیح در عرضه محصول.
  • عدم وجود امکانات حمل و نقل، لجستیک و نگهداری مرتبط با نوع محصول که بتوان محصول را با کیفیت به کشور مقصد رساند.
  • مشکلات مربوط به پیمان سپاری ارزی.
  • بهترین فرصت سرمایه گذاری برای بازرگانان ایرانی در محصولات کشاورزی.
  • شرایط اقلیمی متنوع در کشور ایران.
  • تنوع محصولات کشاورزی در فصول و مناطق مختلف.
  • در اختیار داشتن نیروی انسانی ارزان.
  • دسترسی و سهم صادرات بالا در صادرات به کشورهای عراق و امارات.

سیب زمینی

شرایط کاشت و برداشت سیب زمینی:
سیب زمینی در فصل خنک رشد می کند و تابستان های خنک را دوست دارد. این گیاه در مناطقی که دما بالا است رشد نمی کند علاوه بر این برای رشد به هوای آزاد و نور آفتاب نیاز دارد در اوایل رشد خود به روزهای طولانی و آفتابی نیاز دارد و در پایان دوره برای متورم شده غده ها و ذخیره نشاسته به روز های کوتاه و شب ها خنک محتاج است.

سیب زمینی

بهترین خاک برای رشد سیب زمینی:
بهترین خاک برای رشد سیب زمینی خاک حاصل خیز و سبک است که بتوان رطوبت را در خود حفظ کند اگر خاک مورد نظر شنی است کمی کود حیوانی با آن مخلوط نمائید تا علاوه بر تقویت غذایی توانایی نگهداری و حفظ رطوبت در خاک افزایش یابد.

کود حیوانی باید در پائیز به کود اضافه شود و با یک شخم تا بهار حفظ شود. خاک های رسی که خیلی سنگین هستند و با خاک خیلی سبک برای کاشت سیب زمینی مناسب نیست.

در مناطقی که یخبندان وجود دارد باید پس از کسب اطمینان از مساعد بودن هوا و رفع سرما اقدام به کشت سیب زمینی نمائید و درمناطق معتدل هم به هنگام مساعد بودن هوا مثلا در خوزستان در فصل پائیز زمان مناسبی برای کشت سیب زمینی است.

کاشت به صورت جوی و پشته و با شماری است، فاصله خطوط 80تا100 سانتی متر و دو بوته از همدیگر40تا59 سانتی متر فاصله دارند و عمق کاشت 40 تا 70 سانتی متر می باشد.

مبارزه با علف های هرز، سله شکنی، حشرات، و خاک دادن به ساقه ها از مهم ترین عواملی است که برای نگهداری سیب زمینی باید انجام دهید اولین خاک دهی هنگامی که ساقه 10 سانتی متر رشد کرد انجام صورت می‌گیرد.

که این عمل دو یا سه بار انجام می شود که باعث می شود ریشه های اضافی زیر خاک برود. خاک باید همیشه مرطوب باشد و به ویژه هنگام رشد غده ها به مراقبت بیشتری نیاز است.

سیب زمینی

نگهداری و بسته بندی سیب زمینی برای صادرات:
میزان تولید سیب زمینی کشور حدود4/8میلیون تخمین زده شده است. سیب زمینی جایگاه مهمی در سبد غذایی افراد دارد و سرشار از مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات است که قیمت مناسبی دارد و در اشکال مختلف به صورت کبابی، آب پز و سرخ کرده در محل کار، خانه و… قابل استفاده است.

و بالا‌ترین درصد پروتئین را در میان سبزی های غده دار دارد. یک دانه سیب زمینی نیمی از ویتامین cمورد نیاز روزانه فرد را تامین می کند.

سیب زمینی

اهمیت بسته بندی:
در حال حاضر انواع مختلف بسته بندی‌ها در جهان وجود دارد که برای بسته بندی سیب زمینی به منظور صادرات و استفاده در بازارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • کیسه های پلاستیکی راشل یا توری راشل.
  • سبدها.
  • جعبه ها.
  • کارتن های کاغذی.
  • ظرف های مختلف پلاستیکی.

سیب زمینی

انتخاب هرکدام از روش‌های بسته‌بندی بر جلب اعتماد مشتری و قیمت محصول تأثیر به سزایی دارد. در بازارهای جهانی خریداران توجه چندانی به نوع بسته‌بندی محصول دارند.

استفاده از بسته‌بندی‌ها به عنوان عاملی ارتباطی بین مشتری و فروشنده در حال افزایش است زیرا بسته‌بندی مانند دیگر عناصر بازاریابی دارای اهمیت بالایی است. بسته بندی در تصمیم گیری مشتری تأثیر زیادی دارد.

تنوع و کیفیت بسته‌بندی در صادرات سیب زمینی نقش با اهمیتی دارد و بازرگانان خارجی توجه خود را متمرکز بر بسته‌بندی محصولات صادراتی از کشور وارد کنند می کنند. به ویژه اگر شما صادر کننده سیب‌زمینی به کشور روسیه هستید حتما توجه به نوع بسته بندی و درج اطلاعات به دو زبان روسی و انگلیسی روی بسته‌ها توجه کنید.

 سیب زمینی صادراتی

نگهداری سیب زمینی صادراتی:
دمای نگهداری تأثیر به سزایی در ط ول عمر سیب زمینی دارد. تحقیقات نشان داده‌اند نگهداری سیب‌زمینی در یخچال و سیستم سرمایشی با دمای 6 تا 10 درجه سانتی گراد طول عمر محصول را افزایش می‌دهد. برای صادرات سیب زمینی سعی کنید این محدوده ی دمایی را در انبارها و وسایل حمل و نقل محصول فراهم آورید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
غلامرضا گله :
صادرات سیب زمینی به روسیه دنبال تاجر میگردم آماده همکاری هستیم مستقیم از کشاورز بدون دلال و واسطه گری
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

رامين غلامي:
تامين كننده سيبزميني سير هندوانه و... داراي سورتينك و بسته بندي
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

حسین کریمی:
قیمت سیب زمینی در سال آبان چند میشود
نامین کننده سیب زمینی و سیر و سیفی جات استان همدان به ص:
تامین سیب زمینی ، سیر ، سیفی جات استان همدان
رضا درویش:
سلام من دنبال خریدار سیب زمینی میگردم... که سیب زمینی بفروشم بهش نمیدونم چیکار کنم کمکم کنید
Mehd ireisi:
صادرات سیب زمینی عالی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>