اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

صادرات به کویت:
کویت از بازارهای صادراتی است که دارای قابلیت زیادی برای صادرات کالا و خدمات است. یکی از ویژگی‌های خاص بازار کویت، ارائه محصولات باکیفیت و استاندارد در این بازار است.

اگر قصد ورود به این بازار را دارید سعی نمائید کالاها را با بسته بندی مناسب ارائه نموده و به زبان عربی برچسب گذاری نمائید. بسیاری از کالاهای صادراتی ایران از طریق تجار خوزستانی و بوشهری به صورت سنتی صادر می شود.

با وجود این حضور بسیاری از کالاهای ایرانی در این کشور خالی است که در صورت برنامه ریزی مناسب می‌توان حجم صادرات را به چندین برابر افزایش داد.

براساس قانونی گمرکی متحدالشکل شورای همکاری خلیج فارس، (تعرفه واردات عموم کالاها از سایر کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران از %5تجاوز نمی کند) تعرفه واردات دخانیات %100می باشد.

ارائه گواهی مبداء به همراه سایر اسناد تجاری برای ترخیص محمولات بسیار ضروری و لازم است. کارت بازرگانی توسط وزارت بازرگانی و صنایع کویت و فقط برای اتباع و شرکت های کویتی صادر می شود.

شرکت‌های خارجی می توانند نسبت به ایجاد شعبه و یا شرکت مشترک با اتباع کویت اقدام نمایند که در صورت تمایل برای ایجاد شرکت مشترک، حداکثر سهم طرف غیر کویتی 49درصد خواهد بود.

ضمنا شرکت‌های کویتی در حال حاضر از پرداخت مالیات معاف می‌باشند به دلخواه خود زکات می‌پردازند ولی شرکت‌های خارجی و یا برای میزان سهام شرکت خارجی ثبت شده در کویت باید مالیات بر درآمد پرداخت گردد. میزان مالیات تا سال گذشته 55درصد بود ولی از اواسط سال گذشته به 15درصد تقلیل یافته است.

اتباع خارجی مایل به انجام فعالیت های تجاری و صدور کالا به کویت باید حتماً از طریق یک تبعه کویتی اقدام نمایند. به عبارت دیگر فقط شرکتهای کویتی و یا شرکتهایی که در کویت به ثبت رسیده اند اجازه واردات دارند.

در امور تجاری، گمرکی و استاندارد، کشور کویت از سیاست های اتحادیه عرب و به ویژه شورای همکاری خلیج فارس و WTO تبعیت می کند.

حدود 400نوع کالا ( اغلب مواد غذایی) از حقوق گمرکی معاف بوده و نقل و انتقال هر نوع ارز خارجی در بازار آزاد است و عموما وجوه حاصل از صادرات به کویت از طریق صرافیها به ایران منتقل می شود.

رعایت استاندارهای کویت که اکثرا تابع استاندارد های شورای همکاری خلیج فارس می باشد برای واردات کالا الزامی است (معمولا کالاهایی که با استاندارد های متعارف اروپا تولید می گردد مشکلی برای ورود به کویت ندارند).

واردات تجهیزات و ماشین آلات صنعتی نیاز به اخذ مجوز صنعتی دارد. واردات گوشت، دام زنده و فرآورده های مربوطه با رعایت دستور العمل های خاص مجاز می باشد. کلیه محصولات صنایع غذایی پس از اخذ مجوز از وزارت بهداشت کویت قابل ترخیص خواهد بود.

کالاهایی که دارای نماینده رسمی برای واردات در کویت می باشد و قرارداد نمایندگی مربوطه در اتاق بازرگانی کویت به ثبت رسیده باشد، صرفا و انحصارا توسط همان شرکت کویتی دارای نمایندگی از شرکت صادرکننده، اجازه ورود و ترخیص در کویت خواهد داشت.

درج مشخصات محصول، ترکیبات، اطلاعات شرکت تولید کننده، تذکرات ضروری مربوط به مصرف و یا نگهداری، تاریخ تولید و تاریخ مصرف به زبان عربی الزامی است.  ضمنا در کشور کویت تاریخ به صورت میلادی می باشد.

ضمنا درصورتیکه علاوه بر زبان عربی، به سایر زبانها نیز اطلاعات مذکور بر روی بسته ها درج شده باشد مانعی ندارد ولی درج اطلاعات به زبان عربی الزامی است.

رعایت محدودیتهای دوره مانده به انقضای تاریخ مجاز برای مصرف جهت عرضه در شبکه توزیع الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمدعلی جمال زاده:
سلام میخواهم میوه باغات ومحصولات کشاورزیمان صادرکنم
پاسخ زینگ:
سلام.
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

میلادهمتی:
باسلام بنده دارنده محصولات ارگانیک وباکیفیت باغی هستم ازقبیل لوبیا.نخود.گندم.جو.هندوانه. سیب زمینی . انار.گردو بادام.عسل .شیره انگور.کاه لوبیا.وکاه گندم وجو....عزیزان هرکس خواست تماس بگیرن برای ارسال صادرات محصول
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

Majidnoor:
سلام بابت راهنمای هاتون ممنونم میخواستم به کویت صادرات کنم لطف کنید راهنمایم کنید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>