اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب سالسا و یولکا

تفاوت چوب ساسنا و یولکا چیست؟

چوب ساسنا

کاج یا pine با اسم علمی Pine ساسنا هم در اصل نام گونه ی " سوُسنا " که به الفبای روسی сосна و در زبان انگلیسی pine و در ترکی " شام Şam " و در فارسی نیز کاج هست!

این چوب بیشتر در پالت سازی، کلاف سازی، مبلمان سبک، ترموود، قایق سازی، نرده کشی، صنایع شیمایی چوب مانند کاغذسازی و الیاف سازی، نئوپان، ام دی اف، اچ دی اف، تخته چند لایه و در اغلب صنایع چوب به دلیل فراوانی و قیمت مناسب دارای کاربردها و استفاده های گوناگونی هست.

چوب یولکا:

یولکا، نام گونه ی " یئل " که به الفبای روسی ель و در زبان انگلیسی spruce و در ترکی " شیق Şıq " نوئل از گونه های سوزنی برگ هست. این نوع از چوب ها از جنس درخت اسپروس هست و جزو (softwood) نرم چوب ها…گره های یولکا به صورت نقطه ای بوده و در طول چوب به صورت نامتوازن تکرار می شود.

جرم حجمی چوب روسی یولکا بین 0.4 تا 0.45 هست. رنگ این چوب سفید مایل به زرد بوده و از نوع درختان تند رشد هست به طوری که می تواند در مزرعه های صنعتی تولید چوب، به طور متوسط در عرض 8 سال از قطر 3 سانتی متر تقریباً به 30 سانتی متر یعنی ده برابر قطر اولیه برسد که می تواند در لیست درختان سریع رشد قرار داد.

یولکا روشن و نرم و درشت بافت هست معمولاً و ساسنا کمی قرمز و صورتی و کمی چرب گاهی درشت بافت و گاهی ریز بافت و بسیار سفت.

رنگ مناسب چوب های نراد، یولکا، ساسنا چیست؟

به خاطر جنس و رنگ سفید مایل به کرم رنگ چوب نظرات، امکان اجرایتم رنگ های مختلف را با استفاده از جوهرهای مخصوص چوب و یا روغن های گیاهی مخصوص چوب دارد. یکی از معروف ترین رنگ هایی که در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است، رنگی به نام خود رنگ است که به عنوان رنگ عسلی شناخته می شود.

در واقع زمانی که شما از هیچ گونه آستری یا شاپان بر روی چوب سفید روسی استفاده نمی کنید و فقط آن را با سیلر، کیلر یا نیم پلی استر پوشش می دهید چوب نراد، یولکا، ساسنا رنگی شبیه به عسل پیدا می کند که اینتم خود رنگ به عنوان رنگ عسلی شناخته می شود. میزهای جلو مبلی ساخته شده با چوب نراد و رنگ شده به سبک خود رنگ در بازار و به صورت عامیانه به عنوان میز عسلی شناخته می شوند.

در سال های اخیر روغن های گیاهی مخصوص چوب هم به بازار ایران ورود پیدا کردند و امکان اجرای یک رنگ سالم و بی خطر بر روی سازه های ساخته شده با چوب های روسی و یا دیگر چوب ها را خواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>