اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چوب روسی

گونه های متنوعی از چوب توسط شرکت های فعال درزمینهٔ صنعت چوب و کارگاه های کوچک نجاری در ایران مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از پرمصرف ترین و قدیمی ترین چوب های مورد استفاده در صنعت چوب، چوب هایی هستند که از روسیه وارد ایران می شوند و با نام هایی مانند نراد، یولکا، ساسنا و حتی به اشتباه چوب روسی شناخته می شوند.

محاسبه قیمت الوار چوب روسی نراد، یولکا، ساسنا:

محاسبه قیمت بیشتر چوب های موجود در بازار چوب، در بیشتر مواقع بر اساس مترمکعب انجام می پذیرد. معمولاً فروشنده ها هم قیمت های مربوط به انواع چوب را بر اساس متر مکعب شما اعلام می کند.

مثلاً برای محاسبه قیمت یک الوار به متر مکعب فقط کافی است طول و عرض و ضخامت تخته چوبی را در قیمت اعلامی فروشنده ضرب کنید به عنوان مثال قیمت یک الوار 6.3*15*6 بر مبنای متر مکعب 2.500.000 تومان به صورت زیر محاسبه می گردد.

طول * عرض * ارتفاع (ضخامت)

.063*.15*6=.0567

.0567 * 2.500.000 = 141.750 تومان

وضعیت فروش چوب های روسی در ایران چگونه است؟

متأسفانه در این سال ها نبود اطلاعات دقیق، شفاف و درست در فضای صنعت چوب ایران شرایط را به گونه ای پیش بره است که بیشتر فروشنده ها و خریداران اطلاعات درستی از چوب های وارداتی از روسیه به بازار ایران، تفاوت ها، شباهت ها و … نداشته و ندارند و این آشفته بازار روز به روز کیفیت محصولات وارداتی به ایران را کم کرده است.

نبود اطلاعات شفاف و درست تا حدی پیش رفته است که در بازار چوب ایران چند مشکل اساسی به وجود آمده است که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

متأسفانه بیشتر فروشندگان و مصرف کنندگان چوب روسی اطلاعات کافی در مورد انواع چوب ها و کیفیت هر یک ندارند. همین عدم آشنایی منجر به این شده است که همواره کیفیت های نامناسب در روسیه، اکراین، بلاروس با عنوان درجه یک که در اصل درجه ی سه و چهار می باشند به ایرانیان واردکننده عرضه گردد و همان درجه های سه و چهار، در ایران بانام درجه ی یک و حتی بانام سوپر نیز بفروش برسند!

البته امیدواریم قصد و غرضی در کار نباشد و داستان واردات چوب های بی کیفیت درجه 3 و 4 به پایان رسد. همچنین خریداران هم باید مطالبه گری را در پیش بگیرند و در صورت نبود چوب باکیفیت، از گونه های دیگر چوب استفاده کنند و یا اینکه از فروشنده بخواهند چوب های باکیفیت موجود کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>