اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مزایا و معایب چوب روس

مزایا چوب نراد 

قیمت چوب نراد

چوب نراد در رده چوب های ارزان قیمت به شما می رود. بااینکه این چوب از روسیه وارد ایران می شود و واردکننده ها سود خوبی بابت واردات این محصول می گیرند، باز هم قیمت چوب روسی ارزان تر از چوب هایی مانند بلوط، راش، گردو و … است.

رنگ پذیری چوب نراد

چوب کاج هم مانند دیگر چوب ها رنگ پذیری مناسبی دارد. به راحتی می توانید هر رنگی را بر روی این چوب اجرا کنید. مزیت استفاده از چوب نراد این هست که با استفاده از شاپان یا رنگ های جوهری به راحتی رنگ سفید و کرم آن را به تم رنگ های مختلف تغییر خواهید داد و محدودیت چندانی ندارید. به عبارتی می توان امکان تغییر رنگ متنوع چوب نراد را یکی از مزایای آن دانست.

ساخت سازه های سبک با چوب نراد

این چوب ها به نسبت چوب هایی مانند بلوط سبک تر هستند. به همین دلیل سازه های ساخته شده با این چوب سبک تر هستند و به راحتی می توانید آن ها را جابجا کنید. پس اگر به دنبال ساخت سازه سبک چوبی هستید، نراد را به خاطر بسپارید.

نمای زیبا

چوب کاج با رنگ روشن و رگه های تیره نمای بسیار زیبایی دارد و از آن می توان به عنوان دیوار پوش استفاده کرد.

آسیب کمتر به محیط زیست

با توجه به اینکه چوب کاج به صورت صنعتی کاشته می شوند و دوره کاشت و برداشت آن به نسبت دیگر درختان کوتاه تر است، درختان وحشی کمتری بریده می شوند و به محیط زیست و جنگل های طبیعی جهان آسیب کمتری می رسد. اگر این درختان نبودند، معلوم نبود تا به امروز آیا یک عدد درخت در ایران باقی می ماند یا نه…!

معایب چوب درخت کاج

نرمی چوب کاج

هرچند که چوب نراد ازنظر ساختار مقاوم هست؛ اما روی چوب بسیار نرم و آسیب پذیر هست. حتی پس از رنگ کاری چوب می توان با فشار ناخن به سطح چوب آسیب رساند. در صورتی که در چوب هایی مانند بلوط و گردو این چنین مشکلی وجود ندارد.

تطبیق پذیری کمتری با سبک های مدرن

هرچند که می توان از چوب درخت کاج در همه سبک های مدرن استفاده کرد؛ اما معمولاً اساتید از این چوب برای ساخت سازه های کلاسیک استفاده می کنند و تلاش می کنند با رنگ نمودن چوب کاج آن را به سلیقه خود نزدیک کنند. این چوب در حالت خودرنگ کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که در چوب های دیگر، کمتر پیش می آید که رنگ چوب را تغییر دهند.

نگهداری بیشتر چوب نراد

با توجه به اینکه این چوب استقامت و تراکم چوب های تراکم بالا (مانند بلوط) را ندارد، باید از سازه هایی که با این چوب ساخته می شوند مراقبت بیشتری کنید. ممکن است محل اتصالات چوب در اثر تنش های زیاد کمی آزاد شود که باید دوباره این قسمت ها اصلاح شوند.

گره های ضعیف و زیاد

همان طور که در بالا اشاره شد، نباید الوارهای کاج با گره های زیاد را خریداری کنید. این گیره ها در چوب روسی مقاومت چوب را در برابر تنش کم می کنند. برای اطمینان از کیفیت سازه ای که قرار از بسازید، مراقب باشید که چوب بدون گره انتخاب کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>