اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خیارشور

صادرات خیارشور خاردار به روسیه:
خیارشور یکی مهترین محصولات تولیدی در صنایع تبدیلی ایران است که به علت تولید وفور خیار سبز در ایران یکی از مزیتهای تولیدی در ایران است.

صادرات خیارشور به روسیه در صورتی که بر اساس شناحت کافی از بازار این کشور تولید شود می تواند تبدیل به یک محصول صادراتی در ایران شود.

خیارشور

تولید خیارشور در ایران به چه روشهایی صورت می گیرد؟
تولید ترشی در ایران قدمتی طولانی داشته که به زمان قوم ماد در همدان بر می‌گردد. تولید صنعتی ترشی که با خیارشور در ایران آغاز شد به 70 سال می‌رسد.

خیارشور در ایران به دو روش تقسیم می شود که عبارتند از:

  • تولید خیارشور به روش سنتی یا تخمیری.
  • تولید خیارشور به روش صنعتی یا پاستوریز.

می توان گفت غالب خانواده های ایرانی از نمونه اول خیارشور که همان خیارشور خانگی یا تخمیری است استفاده کرده اند.خیارشور های بطری یا دبه ای عرضه شده در بازار که به وفور در کشور یافت می‌شود از نمونه های خیارشور تخمیری هستند که بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده و پای ثابت غذاهای ایرانی و انواع فست فود می باشد.

در روش تولید خیارشور تخمیری خیارسبز پس از قرار گرفتن در محلول نمکی و سبزیجات به تدریج طی دو هفته جا افتاده و آماده مصرف می‌شود.

نمونه خیارشور های پاستوریزه نیز همان خیارشور های شیشه ای وحلب موجود در بازار است که مشتریان خاص خود را دارد. در تولید خیارشور صنعتی خیار سبز پس از پر شدن در ظروف حلبی و شیشه از تونل پاستور گذرانده می‌شود. طی این فرایند محصول خروجی طی چند روز کاملا آماده عرضه با بازار می‌شود.

خیارشور

تولید خیارشور خاردار درایران:
با وجود اینکه بیش از 95 درصد خیارشور تولیدی در ایران هستند تعداد معدودی از تولید کنندگان ایرانی که اقدام به تولید خیارشور خاردار نموده اند. با وجود اینکه تعداد این شرکت ها در ایران به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد ولی وجود بازار های بزرگ همسایه از یک طرف و همچنین افزایش سطح زیر کشت تولید خیارگلخانه ای باعث شده تا وارد شدن خیارسبز گلخانه یه چرخه تولید خیارشور امری اجتناب ناپذیر باشد.

با بررسی وضعیت برداشت خیار در سطح گلخانه‌های مشخص شده که بازار داخل به غیر اواخر سال میلادی از وضعت اسف باری برخوردار بوده است و بسیاری از گلخانه داران با خسارت‌های بالایی روبرو شده‌اند.

همین مسئله باعث شد این علاقمندی از سمت خود گلخانه داران نیز ایجاد شود تا در زمان رکود بازار بتوانند بخشی از محصولات خود را به این صورت با قیمت های مناسب تر به فروش برسانند.


مرغوبترین خیارشورهای خاردار در کشورهای جهان:
از میان انواع خیارشور های تولید شد در جهان می توان به دو نمونه معروف آن اشاره کرد:

  • خیار ریز خاردار فرانسوی معروف به Cornichon.
  • خیارشور ریز خاردار آمریکایی Dill Pickles.

خیارشور

خیارشور خاردار فرانسوی Cornichon:
خیار های بسیار ریز خاردار که از واریته مخصوص خیارسبز درفرانسه تولید می‌شود. این خیارشور در سرکه و ترکیبی از ادویه های ترشی جات مانند ترخون، میخک و پیاز سفید کوچک و شوید تهیه می‌شود. تردی و ترشی این نوع از خیارشور که در واقع این خیار ترشی از شاخصه های اصلی این ادویه است.

شما در فرانسه هیچ غذایی را پیدا نمی کنید که نشود درآن از این خیارترش استفاده کرد. مخصوصا نوعی سس به سبک سس مایونز تولید می‌شود که مخصوص این نوع از خیارشور است.

خیارشور

خیارشور خاردار آمریکایی Dill Pick:
خیارشور خاردار آمریکایی یکی از نمونه های معروف خیارشور در جهان به شمار میرود. هریک از کشور های جهان از هند گرفته تا اروپای شرقی نوعی ترشی خیار مختص کشور خود را دارند.

با این حال در اواخر قرن بیستم هاینز از آمریکا خیارشور مخصوص به خود را که با سرکه و گل پر تولید شده توانست عرضه کند. این خیارشور بسیار خوشمز بوده به طوریکه طبق گزارش‌های وزارت جهاد کشاورزی آمریکا مردم این کشور سالانه به طور میانگین 3.8 کیلوگیرم خیارشور مصرف می‌کنند.

پخش خیارشور خاردار شیشه ای در تهران:
خیارشور تولید شده از خیارهای خاردار به علت بافت بسیار مناسب خیار خاردار ایرانی برای تولید خیارشور بسیار مناسب تر از نمونه های خیار بوته ای بوده که در همدان وشیراز تولید می‌شود.

خیارشور های خاردار شیشه ای در صورتی که مناسب ذائقه مصرف کنندگان خاص ایرانی تولید شود به راحتی امکان پخش در بازار شهرهای بزرگ همچون تهران، اصفهان و مشهد را داراست.

به علت تولید محدود این نوع خیارشور در کشور به نظر می‌رسد اگر این خیارشور همانند طعم و مزه خیارشور‌های داخلی نیز تولید شود بسیاری از مصرف‌کنندگان تمایل به استفاده از آن را خواهند داشت.

خیارشور

تولید خیارشور صادراتی بازار روسیه:
تولید خیارشور خاردار برای بازار روسیه نیاز به داشتن اطلاعات کافی از بازار روسیه دارد. برای اینکه بتوان در بازار مواد غذایی روسیه رقابت کرد باید دید که مصرف کنندگان روسی طالب چه نوع خیارشوری هستند و به طور مشخص خیارشور تولید شده برای این کشور می بایست چه طعم و مزه ای داشته باشد.

برای رسیدن به این هدف نیز می بایست با بررسی خیارشور های موجود در بازار روسیه و دستیابی به آنالیز دقیق از این محصول خیارشور مورد علاقه مردم این کشور را تولید نمود.

به طور کلی می توان گفت خیارشور های فله ای موجود در بازار روسیه به مراتب ترشی بیشتر و درصد کمتری از نمک را در مقایسه با خیارشور پاستوریزه ایران مصرف می‌کنند.

سایز مناسب برای خیارشور این کشور نیز 6 تا 9 سانت بیان می‌شود که در بررسی میدانی خیارشور های فله ی موجود در این کشور مشخص می‌شود که ار ابن مقدار بیشتر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سامیرکریمی:
خیارشور خاردار میخوام ۳۰۰تن
مهدی آقایی:
فروش خیارشور خاردار تناژ
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

محمد بالکی:
خیار شور برای صادرات روسیه میخوام
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

سید ماشالا مرتضایی:
خوب است
صمد مرادی:
سلام مشتری برای خیارشور و سیب زمینی میخوام
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

جواد روحی:
سلام با تبریک سال نو جالب بود سپاسگزارم
مهدی هواسی فرد:
سلام گلخانه دار هستم میتوانم در بازده زمانی سه ماه دویست پنجاه تن خیار خاردار جهت خیار شور تحویل دهم
ابراهیم عابدی :
تولید کننده خیارشور انواع شیشه و حلب
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>