اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


چوب روسی

در زمان انتخاب چوب نراد به چه نکته ای توجه کنیم؟

در زمان انتخاب چوب، ابتدا باید به ظاهر چوب توجه داشته باشید. چوب نباید پوسیده باشد. همچنین به ترک های سطحی روی چوب روسی هم دقت داشته باشید. اگر روی چوب ترک داشت، احتمالاً پرتی کار شما زیاد خواهد بود.

مراقب پوسیدگی و دو رنگی کبودی و قارچ روی چوب هم باشید. این اختلاف رنگ ها در مرحله رنگ کاری شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. به عنوان مثال در یک پروژه ای ما چوبی خریداری کردیم که دارای لکه های قرمز بود. متأسفانه پس از رنگ کاری چوب این لکه ها تیره تر شد و مشتری از کار ایراد گرفت. پس مراقب این مشکلات باشید.

اگر از قسمت لبه الوار کسری داشت، از خرید آن امتناع کنید. این چوب ها در مرحله تبدیل پرتی زیادی خواهند داشت و ضرر خواهید دید.هرچه چوب کم گره تر باشد، بهتر… با دیدن ظاهر چوب کاملاً مشخص است که بر روی چوب گره وجود دارد یا نه… هرچه چوب گره کمتری داشته باشد، بهتر هست.

به رنگ چوب دقت کنید. معمولاً چوب کاج باکیفیت، رنگ روشن تری دارد. رنگ تیره نشان دهنده آفتاب خوردگی، خیس بودن در زمان طولانی، شرایط انبار دارید بد و … است.

چوبی که دارای اعوجاج، هم کشیدگی و وا کشیدگی است، خرید نکنید. برای قامه کردن دردسر خواهید داشت و باز هم پرتی کار زیاد خواهد شد.

مراقب رطوبت چوب باشید. شما می توانید با بلند کردن الوار، دست کشیدن روی آن، استفاده از رطوبت سنج و دیگر ترفندها، خیس یا خشک بودن چوب را تشخیص دهید.

نکته های مهم پس از خرید چوب کاج 

پس از خرید الوار و تخته چوب روسی عجله نکنید، اجازه دهید الوار با شرایط محیطی (دما و رطوبت) متناسب شود. تخته ها را به صورت خوابیده روی هم قرار دهید و بین آن ها زهوار 2 * 4 قرار دهید تا هوا بین این الوارها در گردش باشد.

به هیچ عنوان از چوب های خیس استفاده نکنید. چندین بار گفتیم که چوب خشک سرمایه یک نجار هست. ساخت سازه با چوب خیس به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پس اجازه دهید الوار به مرور زمان خشک شود و پس از اتمام کار از آن استفاده کنید.

زیاد نگران حشرات چوب خوار و موریانه نباشید. خوشبختانه چوب کاج در این مورد مقاوم هست و هر حشره ای سراغ این چوب نمی آید. همین که در جای خشک و سایه چوب را دپو کنید، کافی هست. اگر دوست داشتید، زیر و اطراف محل دپو چوب ها را سم پاشی کنید.

چوب درخت کاج معمولاً دارای حفره های رزینی هست که بانام صمغ چوب هم شناخته می شود. این صمغ در اثر گرمای زیاد از چوب خارج می شود و بسیار چسبناک و غلیظ، مانند عسل هست. اگر این صمغ را خارج از چوب دیدید، نگران نباشید. اجازه دهید صمغ کامل از چوب خارج شود و جلوی خروج آن را نگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>