اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

بتن یکی از پرکاربردترین مصالحی است که نقش بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز ایفا می کند. در واقع می توان گفت بدون این ماده ساخت سازه های مقاوم و مستحکم امکان پذیر نیست. دسترسی آسان و قیمت مناسب از ویژگی های بارز این ماده می باشد که آن را به متریالی پر مصرف در صنعت ساختمان تبدیل نموده است، از این رو نمی توان اهمیت آن را در مقاوم سازی سازه های مختلف نادیده گرفت.

بتن نیز همانند سایر مصالح ساختمانی ممکن است با گذشت زمان در اثر عواملی نظیر تغییرات آب و هوایی مقاومت خود را از دست داده و تخریب شود، به همین دلیل در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی انواع جدیدی از بتن نظیر بتن خود ترمیم شونده و بتن با مقاومت بالا تولید می شود. این بتن ها مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارند و با گذشت زمان تخریب نخواهند شد.

اما سایر بتن ها ممکن است دچار ترک خوردگی و فرسایش شوند و به مرور کارایی و استحکام خود را از دست دهند. در این صورت بتن تخریب شده را می توان مجدداً بازیافت نمود و مورد استفاده قرار داد. قابلیت بازیافت یکی از ویژگی های منحصر بفرد بتن است که میزان ضایعات محیطی و زباله های صنعتی را به حداقل می رساند.

تخریب بتن با استفاده از بیل و کلنگ، ماشین آلات و یا ضربه زدن با گوی فولادی صورت می گیرد که پس از آن ضایعات ناشی از تخریب جمع آوری شده و به محل بازیافت انتقال داده می شوند. در ادامه این نوشته به بیان توضیحات بیشتر در مورد بتن بازیافتی می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

بتن

مقایسه بتن بازیافتی با بتن تازه

  • استحکام و مقاومت بتن بازیافتی حدودا 10 تا 15 درصد کمتر از بتن تازه می باشد اما با مخلوط کردن افزودنی های مناسب می توان کمی از این آثار منفی را بهبود بخشید.
  • شکل دانه های بازیافتی زاویه دار است و دارای لبه های معینی می باشد و به دلیل وجود ملات های قدیمی در دانه های آن، سطحی ناصاف و دارای خلل دارد، در حالی که بتن تازه اینگونه نیست و سطحی صاف و یکدست را به وجود می آورد.
  • به دلیل وجود ملات های قدیمی بر روی دانه های بازیافتی، این نوع بتن قابلیت نفوذ آب بیشتری نسبت به بتن تازه دارد.
  • کارایی و عملکرد بتن تازه و همچنین میزان اسلامپ آن بسیار بهتر و کارامدتر از بتن بازیافتی می باشد.
  • حجم هوای موجود در بین ذرات بتن بازیافتی بیشتر از بتن تازه است، زیرا فاصله ذرات بتن بازیافتی زیاد است و هوا به راحتی بین ذرات آن را پر می کند.

کلام آخر
امیدواریم این نوشته توانسته باشد اطلاعات مفید و جالبی را در مورد بتن بازیافتی در اختیار شما کاربران گرامی قرار داده باشد. ما منتظر نظرات شما عزیزان در مورد این مطلب می باشند. با ما در ارتباط باشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>